اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فشار_سنج_حرفه_ای

انواع درجه فشار در بویلر صنعتی:
سه نوع درجه فشار در اجزای دیگ بخار وجود دارد: بوردون، خرطومی، و مارپیچ. درجه فشار بوردون دارای یک لوله توخالی با مقطع بیضی به نام «لوله بوردون» است، و هنگامی که فشار ایجاد می شود این لوله راست می شود. سر باز این لوله به سر بخار یا سر آب دیگ متصل است.

سر بسته آن توسط یک بازوی مکانیکی به عقربه درجه متصل است. از درجه خرطومی معمولا برای فشارهای کمتر از 30psi استفاده می شود.

برد درجه برد:
برد درجه فشار باید یک و نیم تا دو برابر حداکثر فشار کاری مجاز بویلر صنعتی باشد. بدین ترتیب، عقربه درجه در حدود وسط مقیاس قرار می گیرد. این درجه برای دیگ های گرمایش بخار باید بین محدوده 60psi و نه کمتر از یک و نیم برابر و نه بیشتر از 3 برابر تنظیم شیر اطمینان دیگ آب گرم تنظیم شود.

تنظیم درجه:
اپراتوری که فشار دقیق را نمی خواند ممکن است دیگ بخار را از تنظیم خارج کند. هر درجه فشاری در بویلر صنعتی که دقت آن بین یک و نیم درصد فشار واقعی نباشد، باید تنظیم درجه شود. درجه مورد استفاده برای اجزای دیگ بخار باید دست کم سالی یک بار با استفاده از درجه آزمون یا تستر وزن مرده تنظیم شود.

لوله سیفون:
از محل نصب لوله سیفون در اجزای دیگ بخار بین بویلر صنعتی و درجه فشار استفاده است تا از آسیب رساندن بخار به لوله بوردون جلوگیری شود. دو نوع لوله سیفون وجود دارد: سیفون دم خوکی و سیفون U- شکل، یک شیر دستی برای تغییر درجه در صورت خرابی یا درست کار نکردن درجه فشار، نصب می‌شود.

آبنمای شیشه ای:
یکی از مهم ترین اجزای دیگ بخار که تعداد آن باتوجه به ظرفیت بویلر صنعتی افزایش می یابد. و باید یک یا چند آبنمای شیشه ای روی ستون آب یا دیگ توسط بست با حداقل اندازه نصب شود. کمترین سطح آب مجاز در یک بویلر توسط شرکت سازنده ارائه می شود.

توصیه به طوری که هیچ خطری از لحاظ گرمایش بیش از اندازه وجود ندارد. پایین ترین بخش قابل مشاهده یک آبنمای شیشه ای باید دست کم 25 میلیمتر بالاتر از پایین ترین سطح آب باشد.

در زمان ساخت دیگ بخار هر بویلر به طور دائمی علامت گذاری می شود به طوری که پایین ترین سطح آب مجاز مشخص می گردد. آبنمای شیشه ای یک دیگ برقی باید سطح آب را هنگام راه اندازی و تحت حداکثر بار بخار نشان دهد.

در یک بویلر برقی از نوع مقاومتی، پایین ترین بخش قابل مشاهده درجه باید دست کم یک اینچ بالاتر از پایین ترین سطح آب مجاز باشد. در اجزای دیگ بخار آب نما دارای دو نوع است آبنمای شیشه ای و آبنمای مغناطیسی

آبنمای مغناطیسی:
آبنمای مغناطیسی ابزار اندازه گیری مایع است و بنابراین باید بخ دیگ بخار متصل می شود و مستقیما با آب داخل بویلر ارتباط داشته باشد. تا بتوان سطح آن را اندازه گیری کرد. داخل آبنمای مغناطیسی یک شناور با یک آهن ربا قرار دارد. این شناور بر روی سطح آب بویلر صنعتی قرار می‌گیرد.

هنگامی که سطح آب بالا می رود و یا سقوط می کند، به همین ترتیب شناور به بالا یا پایین حرکت می کند، پس آهن ربا مجموعه ای از علامت های مغناطیسی رنگی را می چرخاند، و شاخص های بصری را درست بیرون اتاق از یک رنگ به دیگری تغییر می دهد.

از آنجای که شاخص سطح مغناطیسی بر تعامل بین آهن ربا متمرکز است، این اجزای دیگ بخار برای اندازه گیری سطح به یک منبع قدرت نیاز ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>