اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد_دیگ

صنعت پلاستیک و لاستیک سازی یکی از مهم ترین صنایع هر کشور به حساب می آید. همان طور که می دانید پلاستیک کاربردهای فراوانی چه در زندگی روزمره و چه در صنایع مختلف از قبیل صنعت ماشین سازی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، لوازم و تجهیزات ساختمانی، تولید مخازن و… کاربرد دارد. کاربرد دیگ بخار در پلاستیک و لاستیک سازی بسیار گسترده می باشد. در ادامه انواع کاربرد دیگ بخار در پلاستیک سازی و لاستیک سازی را در اختیارتان قرار می دهیم.

کاربرد دیگ بخار در پلاستیک سازی:
پلاستیک ها انواع مختلفی دارند بعضی از آن ها با حرارت ذوب می شوند و بعضی از آن ها حرارت هیچ تأثیری در ساختار ملوکولیزیشن ایجاد نمی کند. کاربرد دیگ بخار در پلاستیک سازی برای تأمین مقدار حرارت موردنیاز جهت خشک کردن است.

برای ذوب کردن غیرمستقیم بسیاری از مواد پلاستیکی از بخار سوپرهیت یا بخار خشک استفاده می کنند که باعث می شود مواد پلیمری را بتوانند در قالب های مخصوص ریخته و درنهایت محصول نهایی را تولید نمایند. یکی از نمونه های کاربرد دیگ بخار در پلاستیک سازی برای تولید بطری و پریفرم های از نوع پت است که مصرف زیادی در صنایع مختلف دارند.

مهم ترین بخش هر ماشین لاستیک آن می باشد و تنها بخشی از ماشین که با زمین تماس مستقیم دارد لاستیک است. از طرفی لاستیک باید تمام وزن ماشین و سرنشین های آن را تحمل کند. پس باید طوری طراحی شود که چه در تماس با زمین و چه در مقوله تحمل وزن هیچ گونه مشکلی پیش نیاید. در ساخت لاستیک به فعالیت های فیزیکی و شیمیایی جهت اتصال محکم تر و پایدارتر خشک کردن می گویند. برای ساخت لاستیک از فرآیند ولکانش بهره می گیرند.

بدین صورت که لاستیک را با مولکول های پلیمری و گوگرد به مواد پایدار تبدیل می کنند. مواد به دست آمده از حاصل ترکیب پلاستیک، موکول های پلیمر و گوگرد دارای کمترین چسبندگی می باشند. کاربرد دیگ بخار در لاستیک سازی برای ایجاد حرارت در زمان ترکیب مواد می باشد. بدین صورت از کاربرد دیگ بخار در لاستیک سازی بهره مند می شوند که باید حرارت را به آرامی برای ترکیب مواد (رنگ دانه ها، شتاب دهنده ها و نرم کننده ها) بکار برد تا به خوبی این مواد با یکدیگر ترکیب شوند و مقاومت لاستیک را افزایش دهند. برای شکل دادن به پلاستیک باید آن ها با حرارتی بالغ بر 200 درجه گرم نمود.

دیگر کاربرد دیگ بخار در لاستیک سازی تأمین مقدار حرارت موردنیاز برای شکل دادن به لاستیک می باشد. برای استفاده از دیگ بخار در صنعت پلاستیک سازی فشار کاری بویلر صنعتی بین 18 تا 24 بار قرار می دهند. برای تولید لاستیک بخار در تماس مستقیم با لاستیک قرار دارد دلیل این کار جذب ناخالصی می باشد.

شستن قالب ها و قطعات دستگاه های خطوط تولید پلاستیکی:
یکی از مهم ترین موارد استفاده و کاربرد دیگ بخار در صنایع پلاستیک سازی و لاستیک سازی شستشوی قالب دستگاه های خطوط تولید است که نظافت آن ها بسیار سخت است. برای شستشوی قطعاتی که دسترسی به بسیاری از قسمت های آن کار مشکلی است، بخار کاربردهای مؤثری دارد و می تواند لکه های روغنی و گریس را به راحتی پاک نماید و به قالب ها هیچ آسیبی نرساند.

از دیگر مزایای بخارشویی در خطوط راه اندازی و تولیدات محصولات پلاستیکی، قابلیت شستشو در محل است که با استفاده دیگ بخار و بویلر سیار می توان دستگاه های صنعتی را در محل موردنظر شستشو داد. بدون آنکه بخواهیم قالب را از دستگاه جدا نماییم، قطعات را از روی دستگاه های تولید باز نماییم.

شستشوی بسیاری از قطعات دستگاه های صنعتی بسیار کار مشکلی است، مخصوصاً اگر بخواهیم قطعات را از روی دستگاه بازکنیم و بعداً روی آن سوار کنیم. ولی با استفاده از دیگ های بخارشوی سیار می توان دستگاه های موردنظر را در محل خودشان بشوییم.این روش یک متد جدید در بخارشویی کارخانجات محسوب می شود

موارد دیگر از کاربرد دیگ بخار در پلاستیک و لاستیک سازی:
عمده فعالیت دیگ بخار برای تولید لاستیک ماشین می باشد اما علاوه بر تولید لاستیک ماشین دیگر کاربرد دیگ بخار در پلاستیک و لاستیک سازی عبارت اند از: تولید واشر و حفه های پلاستیکی، مهروموم های پلاستیکی، درزگیرهای پلاستیکی و… می باشد.

مشخصات و قیمت دیگ بخار مناسب با خطوط تولید پلاستیک و لاستیک سازی:
قیمت دیگ بخار به عوامل مختلفی بستگی دارد و انواع مختلفی از بویلر صنعتی نیز تولید می شود که ازجمله آن می توان نوع ساخت آن که عمودی باشد و یا افقی، اشاره نمود. دیگ های بخار عمودی عموماً قیمت ارزان تری نسبت به دیگ های بخار افقی دارند و همچنین راندمان کاری آن ها بسیار کمتر از نمونه ی افقی است و صنایعی که می خواهند بخار پرقدرت و پرفشار در خط تولید خود استفاده نمایند باید حتماً از دیگ بخار افقی با مشخصه سه پاس استفاده نمایند.

برای استفاده مؤثر از دیگر کاربرد دیگ بخار در پلاستیک و لاستیک سازی باید ابعاد بویلر صنعتی را به درستی انتخاب کنید تا کیفیت بخار شما در طول پروسه تولید افت نکند. در بسیاری از فرآیندها افت فشار و کیفیت بخار می تواند محصول نهایی را با مشکل جدی مواجه نماید و کیفیت محصول نهایی را به خطر اندازد. این مورد در صنایع پلیمری و پتروشیمی بیش از هر صنعت دیگر به چشم می خورد. پس حتماً ابعاد و نوع دیگ بخار خود را به درستی انتخاب نمایید

مطمئن باشید اگر می خواهید کیفیت بخار مورداستفاده شما مطلوب باشد باید ابعاد بزرگ تری استفاده نمایید که مستقیماً در قیمت بویلر صنعتی و دیگ بخار شما تأثیر می گذارد. پس هیچ وقت به خاطر قیمت کیفیت محصول نهایی خود را به خطر نیندازید. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>