اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_در_صنایع

کاربرد دیگ بخار در انواع صنایع غذایی:
همان طور که گفته شد دیگ بخار نه تنها برای پخت وپز در صنایع غذایی کاربرد دارد. بلکه جهت تولید انواع فرآورده های مختلف کاربرد دارد. ازجمله این فرآورده ها عبارت اند از: پرورش قارچ، تولید کیک و کلوچه، تولید گیاهان گلخانه ای، تولید رب و سس گوجه فرنگی، تولید فرآورده های لبنی، تولید قند می باشد.

کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی پرورش قارچ:
در پرورش قارچ نیاز به حفظ رطوبت و کنترل دمای محیط می باشد. در پرورش قارچ جهت حفظ رطوبت و کنترل دما از دیگ بخار استفاده می شود. یکی دیگر از کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی پرورش قارچ ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری ها می باشد. استفاده از دیگ بخار جهت پرورش قارچ بسیار مقرون به صرفه تر از روش های دیگر است.

کاربرد دستگاه دیگ بخار (بویلر صنعتی) در صنایع غذایی تولید کیک و شکلات:
اصلی ترین کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی تولید کیک و کلوچه تولید حرارت جهت پخت کیک و کلوچه می باشد. همچنین به منظور غلیظ کردن مایع شکلات از دیگ بخار استفاده می شود. بعد از غلیظ شدن مایع شکلات آن را در قالب های مخصوص ریخته و سپس به گرم خانه ارسال می شوند. برای تولید حرارت گرم خانه و غلیظ کردن شکلات از دیگ بخار بهره مند می شوند. دیگر کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی تولید کیک و شکلات علاوه بر تولید حرارت جهت پخت کیک و غلیظ و رقیق کردن شکلات برای بسته بندی نیز کاربرد دارد.

کاربرد دیگ بخار (بویلر صنعتی) در صنایع غذایی تولید گیاهان گلخانه ای:
برای تولید گیاهان گلخانه ای علاوه بر موارد مهم کشاورزی مانند خاک محیط و… دمای محیط و رطوبت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از دیگ بخار می توان دمای محیط و رطوبت موردنیاز گلخانه ها را تأمین نمود. یکی دیگر از کاربردهای دیگ بخار جهت تولید گیاهان گلخانه ای برای از بین بردن آفات گیاهان درون خاک و ضدعفونی کردن آن می باشد.

کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی تولید فرآورده های لبنی:
برای تولید فرآورده های لبنی مانند ماست و پنیر و تولید آن توسط شیر نیاز به حرارت دهی شیر وجود دارد. تأمین این حرارت توسط دیگ بخار صورت می گیرد. پس از اتمام مراحل اولیه تولید ماست و پنیر توسط شیر نیاز به گرم خانه جهت تکمیل فرآیند تبدیل شیر به ماست و پنیر وجود دارد. در گرم خانه ها از دیگ بخار برای تولید حرارت موردنیاز گرم خانه استفاده می شود. همچنین برای تولید شیر خشک نیز از بویلر صنعتی بهره می گیرند. دیگر کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی تولید فرآورده های لبنی برای پاستوریزه کردن و هموژنیزه کردن شیر نیز از دیگ بخار استفاده می شود. دیگ بخار در تولید فرآورده های لبنی کاربردهای بسیار زیادی دارد.

کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی تولید سس و رب گوجه فرنگی:
همان طور که میدانید تولید رب نیاز به حرارت دارد. به صورتی که بعد از تبدیل گوجه فرنگی به تیکه های کوچک یا اصطلاحاٌ پوره شدن و له شدن گوجه فرنگی باید آن را با حرارت مناسب به رب گوجه فرنگی تبدیل نمود. جهت تولید حرارت کافی برای درست کردن رب گوجه فرنگی از دیگ بخار استفاده می شود.

کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی تولید قند:
برای تولید قند ابتدا باید شربت قند را توسط آب و شکر درست نمود. سپس مواد رنگی را به آن اضافه کرده و برای غلیظ شدن آن باید از حرارت استفاده شود تا بتوان آن را درون قالب ریخت سپس قالب ها را به گرم خانه ارسال می کنند. تا قند تولید شود. برای تولید حرارت جهت غلیظ شدن شربت قند و حرارت گرم خانه از دیگ بخار استفاده می شود.

نکته: علاوه بر موارد ذکرشده در تمامی صنایع غذایی که نیاز به حرارت، دما، رطوبت باشد می توان از دیگ بخار استفاده نمود.

مهم ترین عوامل در انتخاب دیگ بخار صنایع غذایی:
ظرفیت دیگ بخار در انواع صنایع غذایی متفاوت می باشد و باید برحسب صنعتی که در آن هستید یک دیگ بخار با ظرفیت موردنیاز صنعت خود خریداری کنید. به طوری که اگر در انتخاب ظرفیت آن دقت نداشته باشید باعث کاهش کیفیت تولید می شود. عامل بعدی در انتخاب و کاربرد دیگ بخار در صنایع غذایی مختلف سوخت دیگ بخار می باشد؛ که توسط خریدار تعیین می گردد بهترین سوخت برای دیگ بخار سوخت گاز می باشد. به دلیل اینکه آلایندگی سوخت گازی بسیار کمتر از سوخت های دیگر می باشد. دیگ بخار صنایع غذایی باید دارای بالاترین کیفیت و راندمان باشد تا بتوان در پروسه تولید از آن استفاده نمود.

نکات فنی در خصوص استفاده دستگاه دیگ بخار در صنایع غذایی:
همان طور که همه ما می دانیم، صنایع غذایی صنعت اصلی صنایع ملی ما است و همچنین صنعت بزرگی است که با حوزه های مختلف ارتباط دارد و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، صنایعی همچون کشاورزی، تولید مواد غذایی، صنایع غذایی گردشگری و غیره مرتبط است.شاید بتوان گفت تولید با محصولات غذایی با استفاده از سوخت فسیلی و تولید گازهای گلخانه ای هیچ زحمتی نداشته باشد و در این روش تولید انواع مواد غذایی آلودگی گاز را به محیط زیست محلی بیشتر می کند و در این روش دود و دی اکسید گوگرد تولید خواهد شد.

در فرایندهای بهداشتی که با تولید بخار انجام می شود مثل تولید گیاه گریس، کارخانه جات ماءالشعیر سازی و کارخانه سس و غیره می توان آلودگی زیست محیطی را به حداقل خود رساند؛ بنابراین، راه حل نهایی مشکل آلودگی هوا قرار دادن دستگاه بویلر صنعتی است که نتیجه آن صرفه جویی در انرژی و بهینه سازی مصرف گاز و زغال سنگ است. بویلر های صنعتی و دیگ های بخار ازجمله این دستگاه های سازگار با محیط است و بسیار مورد تأیید مهندسان HTS قرارگرفته و به استفاده از آن توصیه می شود.

انتخاب ابعاد و وزن بویلر صنعتی بسته به خروجی بخار در نظر گرفته شده و باید بسته به مقدار نیاز بخار و حرارت در واحد زمان طراحی و استفاده شود. به طورمعمول، حداکثر مقدار مصرفی در خط تولید باید به منظور برآورده نمودن میزان تقاضای مصرفی تولید در نظر گرفته شود و ابعاد بویلر صنعتی با آن انتخاب شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>