اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار_بیمارستان

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان:
در این مقاله می خواهیم کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها را موردبررسی قرار دهیم. بیمارستان ها یکی از مهم ترین مراکز هر شهر به حساب می آیند؛ که انسان ها می توانند سلامت خود را در آن بهبودببخشند.

دیگ بخار بویلر صنعتی بخار در بیمارستان ها کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای دیگ بخار در بیمارستان ها جهت سیستم گرمایشی و بکار بردن آن در موتورخانه ها می باشد. از کاربردهای دیگر دیگ بخار می توان به رطوبت سازی و استریلیزه کردن محیط و تجهیزات پزشکی و خشک شویی های بیمارستان اشاره نمود. یکی دیگر از کاربردهای دیگ بخار دستگاه اتوکلاو می باشد.

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان جهت سیستم گرمایشی:
با توجه به گستردگی در بخش های مختلف بیمارستان استفاده از سیستم سنتی برای گرم کردن محیط بیمارستان بسیار هزینه بر و باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

استفاده از سیستم سنتی برای گرم کردن بیمارستان برای بسیاری از بیماران خطرناک می باشد و تأثیر منفی روی سلامت افراد بیمار می گذارد. سیستم گرمایشی سنتی باعث افزایش مصرف حامل های انرژی می شود علاوه بر به هدر رفتن حامل های انرژی هزینه های مصرفی آن نیز بالا می رود.

اما با راه اندازی سیستم دیگ بخار در موتورخانه های بیمارستان دیگر مشکلاتی از قبیل تولید گازهای گلخانه ای و مصرف زیاد حامل های انرژی و هزینه بالای آن وجود ندارد. کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها جهت تأمین و کنترل سیستم گرمایشی باعث کاهش هزینه ها و هدر رفتن سوخت می شود.

کاربرد بویلر صنعتی در بیمارستان برای رطوبت سازی:
در بیمارستان ها نگه داشتن درجه حرارت در یک سطح معین بسیار مهم است. همچنین حفظ سطح مناسب رطوبت می تواند به همان اندازه مهم باشد. در بیشتر مواقع، بسته به نوع بیمارستان و عملکرد بیمارستان رطوبت نسبی داخل بیمارستان باید بین 30 تا 60 درصد باشد.

برخی از ویروس ها، ازجمله مهم ترین آن ویروس آنفولانزا در محیط هایی که رطوبت آن بسیار بالا است و یا رطوبت محیط بسیار کم است بیشتر زنده می مانند. این موضوع در مورد رشد انواع خاصی از قالب و باکتری نیز صادق است.

یک بیمارستان باید تا حد امکان حضور عوامل بیماری زا را محدود کند. به همین دلیل از دیگ بخار بویلر صنعتی بخار در بیمارستان استفاده می شود؛ زیرا بخار تولیدشده به حفظ رطوبت نسبی داخل بیمارستان و رسیدن به سطح مناسب کمک می کند. از این گذشته، افراد داخل بیمارستان ها معمولاً در معرض خطر بیماری ها و مواد مضر هستند؛ که با حفظ رطوبت و عدم رشد ویروس ها باکتری ها می توان باعث پیشگیری بیمارهای دیگر شد.

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان برای استریلیزه کردن:
همان طور که میدانید حرارت بالا باعث از بین رفتن لکه ها و کثیفی ها می شود. به طور مثال استفاده از آب گرم در مقایسه با آب سرد قدرت بیشتری در تمیز کردن محیط دارد. ازاین رو اگر از بخار برای از بین بردن لکه ها استفاده شود به تبع قدرت بیشتر در تمیز کردن محیط نسبت به آب گرم دارد.

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان برای استریلیزه کردن و ضدعفونی کردن بخش های عفونی می باشد. همچنین می توان از بخار برای تمیز کردن سالن های بیمارستان ها نیز استفاده نمود.

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان جهت خشک شویی:
در خشک شویی و تمیز کردن لباس ها علاوه بر استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن لباس ها جهت ضدعفونی کردن آن از بخار استفاده می شود. همچنین بخار تولیدشده از بویلر صنعتی را می توان با تجهیزات دیگری ازجمله اتو ترکیب نمود تا بتوان جهت اتو کردن البسه از آن استفاده نمود. 

کاربرد بویلر صنعتی در آشپزخانه بیمارستان:
کاربرد بویلر صنعتی دیگ بخار در آشپزخانه بیمارستان تقریباً مانند خشک شویی است. اکثر مردم نمی دانند که چه تعداد آشپزخانه بیمارستانی به سیستم دیگ بخار بویلر صنعتی بستگی دارد. به یاد داشته باشید هر بیمارستان باید برای هر بیمار و همچنین بیشتر کارکنان و مراجعه کنندگان وعده های غذایی تهیه کنند.

پخت وپز وعده های غذایی نیاز به آب گرم دارد، می توان از بویلر صنعتی دیگ بخار برای تأمین آب گرم استفاده نمود. همچنین برای شستشو ظروف می توان از دیگ بخار استفاده نمود.

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان و سیستم اتوکلاو:
اتوکلاو در بیمارستان ها به محفظه ای گفته می شود که بخار با فشار بالا در آن وجود دارد؛ و برای ضدعفونی کردن و از بین بردن کثیفی ها از آن استفاده می شود.

دیگر کاربرد دیگ بخار در بیمارستان و سیستم اتوکلاو از بین بردن زباله های بیمارستانی می باشد بدین صورت که زباله های بیمارستانی که معمولاً بسیار آلوده می باشند را داخل محفظه اتوکلاو ریخته سپس با توجه به فشار بخار بالا موجود در اتوکلاو باعث ضدعفونی شدن زباله های بیمارستانی می شود سپس زباله های ضدعفونی شده را دفن می کنند. مقدار فشار خروجی در اتوکلاو معمولاً بین دو تا چهار بار می باشد؛ که برای استریل کردن تجهیزات پزشکی از آن استفاده می شود.

کاربرد اتوکلاو:
در بیمارستان ها از اتوکلاو در قسمت های مختلف از قبیل آزمایشگاه، استریل کردن وسایل آزمایشگاهی، بخش جراحی و استریل کردن ابزار جراحی برای استفاده جراحان، بخش اورژانس، بخش اطفال این بخش از حساسیت بسیار بالای برخوردار است و باید همیشه استریل باشد به دلیل اینکه سیستم ایمنی کودکان ضعیف تر است و باید محیط پیرامون آن ها استریل باشد.

اتوکلاو در بخش های عفونی وسیله ای جدانشدنی می باشد به دلیل اینکه این بخش باید استریل باشد. کاربرد اتوکلاو علاوه بر بیمارستان ها در دامپزشکی، میکروب شناسی، قارچ شناسی و… می توان نام برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>