اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار_قارچ

کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ چیست؟
مؤثرترین عامل برای پرورش قارچ دمای محیط پیرامون آن است، دما بر رشد قارچ و کیفیت آن تأثیر مستقیم دارد. تغییر دما می تواند باعث کاهش رشد قارچ شود. مقدار درجه حرارت برای پرورش قارچ بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد.

همان طور که گفته شد کاهش دما بر رشد قارچ تأثیر مستقیم دارد. بدین صورت که اگر دما کمتر از 10 درجه سانتی گراد شود کاهش رشد قارچ را در پی خواهد داشت و اگر دما بیش از 30 درجه سانتی گراد شود باعث از بین رفتن مواد اولیه تولید قارچ می شود. دومین پارامتر برای پرورش قارچ میزان رطوبت محیط می باشد.

حال سؤال اینجاست به چه دلیل باید از دیگ بخار برای پرورش قارچ استفاده کرد و کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ چیست؟ چرا دیگ بخار پرورش قارچ؟ روش های مختلفی برای رسیدن به دمای مطلوب در پرورش قارچ استفاده می شود اما برای پرورش قارچ فقط دما مهم نیست بلکه رطوبت نیز تأثیر بسزایی دارد. کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ علاوه بر کنترل دما باعث حفظ رطوبت محیط می شود. در ادامه روش های مختلف پرورش قارچ ازجمله استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخار، هیتر، لوله های آب گرم رطوبت ساز و هیتر را موردبررسی قرار می دهیم.

نکته: اغلب پرورش قارچ در فصل زمستان انجام می شود. متعادل سازی دما در فصل زمستان نسبت به سایر فصل ها دشوارتر می باشد. همچنین باید در نظر داشت که فقط متعادل کردن دما در فصل زمستان برای پرورش قارچ مطرح نمی باشد و باید رطوبت را نیز کنترل نمود تا بتوان قارچ های باکیفیت بالا پرورش داد.

پروش قارچ به وسیله بخاری و هیتر برقی:
پرورش قارچ به وسیله ی بخاری و قرار دادن آن در سالن های پرورش قارچ باعث ایجاد خطر می شود. از طرفی بخاری صرفاً جهت افزایش دما کاربرد دارد در بحث کنترل رطوبت بخاری و هیتر برقی نه تنها مؤثر نیستند بلکه باعث کاهش رطوبت محیط نیز می شوند. همچنین اگر بخواهید صرفاً از هیتر برقی استفاده کنید هزینه برق مصرفی بالا می رود و رطوبت را از بین می برد. دوده هایی که از بخاری خارج می شود نیز تأثیر منفی روی روند پرورش قارچ می گذارد. درنتیجه پرورش قارچ به وسیله بخاری صرفاً برای تنظیم دما می باشد که با توجه به خروج دوده روشی مناسب برای پرورش قارچ نمی باشد؛ اما اگر از کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ بهره مند شوید دیگر چنین معایبی رخ نمی دهد.

پرورش قارچ به وسیله ی لوله های آب گرم:
پرورش قارچ به وسیله ی لوله های آب گرم بدین صورت می باشد که ابتدا داخل سالن پرورش قارچ را لوله کشی کرده سپس آب گرم وارد لوله ها می شود و غیرمستقیم باعث بالا بردن دما در سالن های پرورش قارچ می شود. در این روش مشکلاتی از قبیل خطرات وجود بخاری در سالن پرورش قارچ و ایجاد دود وجود ندارد اما اگر در فصل زمستان دما بشدت کاهش پیدا کند باید از این سه روش باهم استفاده کنیم.

رطوبت ساز و هیتر:
هریک از روش های فوق دارای معایبی بودند که نمی توان برای پرورش قارچ باکیفیت و بالا بردن تولید قارچ از آن استفاده نمود؛ اما استفاده از رطوبت ساز در کنار هیتر را می توان یک روش مناسب جهت تولید قارچ باکیفیت در نظر گرفت. نکته: در فصل سرما دیگ بخار پرورش قارچ باید با هیتر هم زمان در سالن پرورش قارچ مورداستفاده قرار گیرند. رطوبت ساز را اگر به تنهایی استفاده کنید باعث ایجاد رطوبت بیش ازحد می شود. درنتیجه از بین رفتن مواد اولیه را در پی خواهد داشت. همان طور که قبلاً اشاره شده اگر از هیتر نیز به تنهایی استفاده شود رطوبت را از بین می برد.

کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ:
کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ باعث کنترل دما و حفظ رطوبت سالن های پرورش قارچ می شود و مشکلات روش های قبلی و هزینه های جانبی ازجمله هزینه برق مصرفی را کاهش می دهد.

نحوه عملکرد دیگ بخار پرورش قارچ:
دیگ بخار پرورش قارچ را در راهروی اصلی قرار می دهیم. کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ در سالن پرورش قارچ کار هیتر را انجام می دهد و تولید بخار نیز کار رطوبت ساز را انجام می دهد. بدین صورت دیگر نیاز به هیتر و رطوبت ساز به طور هم زمان نیست. کاربرد دیگ بخار در پرورش قارچ کار هر دو را باکیفیت بالاتر و هزینه کمتر انجام می دهد. بخار نیز خود می تواند تولید حرارت کند و روی دمای محیط تأثیرگذار باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>