اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار_فرش

کاربرد دیگ بخار در صنعت فرش و موکت:
امروزه با توجه به کاربرد و مزایایی که بخار دارد جایگاه ویژه ای در تمامی صنایع به دست آورده است. در حال حاضر می توان گفت تقریباً در تمامی صنایع به دمای بالا برای تولید محصول نیاز است. همان طور که میدانید برای تولید دمای بالا درروش های قدیمی از آب با حرارت بالا (آب داغ) استفاده می شد در این روش بعضاً امکان آسیب به مواد اولیه وجود داشت.

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن بخار و جایگزین شدن بخار به جای آب داغ دیگر آسیب به مواد اولیه به صفر رسیده است. به همین دلیل بخار و کاربرد دیگ بخار در صنایع مختلف در حال افزایش است. در ادامه کاربرد بویلر صنعتی بخار در صنعت فرش و موکت و مزایای بکار بردن دیگ بخار در صنعت قالی و موکت را موردبررسی قرار می دهیم.

کاربرد دیگ بخار یا بویلر بخار در صنعت فرش چیست؟
اصلی ترین دستگاه برای تولید فرش و موکت دیگ بخار یا بویلر می باشد. کاربرد دیگ بخار در صنعت فرش بسیار گسترده می باشد. از کاربرد بویلر صنعتی در صنعت فرش و موکت می توان به تولید فرش و موکت به صورت صنعتی اشاره کرد.

با صنعتی شدن تولید فرش و موکت به صورت انبوه یکی از مهم ترین تجهیزات در تولید فرش موکت دیگ بخار بویلر صنعتی می باشد. از ابتدای تولید فرش و موکت (شستن مواد اولیه) تا انتهای تولید فرش (بسته بندی) نیاز به دیگ بخار است. دیگر کاربرد دیگ بخار بعد از تولید فرش و موکت جهت شستشو و تمیز کردن فرش می باشد. همچنین می توان به کاربرد دیگ بخار در صنایع نساجی و رنگرزی اشاره کرد. 

بخار در صنعت فرش موکت جهت شستشو مواد اولیه:
مواد اولیه مورداستفاده در تولید قالی و موکت باید قبل از وارد شدن به عرصه تولید شستشو داده شود تا هرگونه کثیفی و میکروبی که روی این مواد وجود دارد از بین رود از طرفی اگر مواد اولیه (پشم، پنبه، ابریشم و…) را شستشو ندهید در انتهای کار قالی و موکت بی کیفیت تولید می شود.

اولین کاربرد دیگ بخار بویلر صنعتی در صنعت فرش و موکت برای بالا بردن کیفیت فرش و موکت و همچنین از بین بردن چربی ها و کثیفی های روی مواد اولیه می باشد. برای تولید نخ ابریشم نیز از دیگ بخار استفاده می شود که در ادامه موردبررسی قرار می دهیم.

کاربرد دیگ بخار در صنعت فرش برای تولید نخ ابریشم:
همان طور که میدانید نخ ابریشم از کرم ابریشم تولید می شود. بدین صورت که باید قبل از تبدیل شدن کرم ابریشم به پروانه آن را بکشند تا بتوانند پیله آن را تبدیل به نخ ابریشمی کنند. کاربرد دیگ بخار در صنعت قالی و موکت برای تولید نخ ابریشم جهت کشتن کرم ابریشم قبل از تبدیل شدن به پروانه است.

به صورتی که پرورش دهنده باید قبل از تبدیل کرم ابریشم به پروانه با استفاده از بخار کرم ابریشم را بکشد. تا بتواند مواد اولیه جهت تولید نخ ابریشم را تهیه کند. دیگ بخار در شستشو نخ ابریشم و از بین بردن تمامی میکروب ها و کثیفی های آن نقش مهمی دارد.

کاربرد دیگ بخار در صنعت فرش و موکت بعد از تولید فرش:
در مباحث فوق در مورد کاربرد بویلر صنعتی در صنعت فرش و موکت جهت تولید آن صحبت شد. دیگر کاربرد دیگ بخار در صنعت تولید قالی و موکت بعد از تولید فرش و موکت جهت شستشو و از بین بردن کثیفی و چربی های روی فرش و موکت می باشد. به دلیل اینکه بخار تولیدشده از بویلر صنعتی دارای خاصیت چرک زدایی و میکروب زدایی است بدین صورت که اگر فرش یا موکت شما کثیف باشد بخار علاوه بر شستشو می تواند آن را ضدعفونی نیز کند.

جهت تولید فرش باکیفیت و تولید مواد اولیه با بالاترین کیفیت باید از دیگ بخار استفاده نمود. دیگ بخار نسبت به روش های دیگر دارای خطرات کمتر بوده و در تولید مواد اولیه بهداشتی تر عمل می کند به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی بخار و قدرت بخار در پاک کنندگی و از بین بردن میکروب ها می باشد. در شستشو فرش و موکت دیگ بخار نیز کاربرد دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>