اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار_فولادی2

دیگ فولادی یا بویلر فولادی چیست:
در مقاله دیگ بخار چیست؟ در مورد دیگ فولادی مختصر توضیحی داده شد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد این نوع دیگ توضیح دهیم. همانطور که از اسم این نوع دیگ پیداس جنس آن از نوع فولاد است و اکثر دیگ های بخار از این نوع هستند.

دیگ فولادی steel boiler دارای ضخامت های متنوعی است. و به گونه ای طراحی شده اند که در برابر فشار داخلی در دیگ های بخار و شیرها بسیار مقاوم است. باتوجه به متریال ساخت این نوع دیگ های دارای راندمان بیشتری نسبت به دیگ های دیگر دارد. بدنه دیگ های فولادی شل است.

جنس لوله های که در بویلر فولادی استفاده می شود باید آتشخوار بدون درز باشد. هرچه کیفیت فولاد بیشتر باشد به تبع راندمان نیز بیشتر می شود. ساخت انواع دیگ های و بویلر های صنعتی باتوجه به درخواست مشتری صورت می گیرد. اگر مشتری نیاز به فشار بالای بخار نداشته باشد می تواند از دیگ چدنی استفاده کند. از همین رو قبل از خرید انواع مختلف بویلر صنعتی باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید سپس اقدام به خرید دیگ بخار کنید. برای این منظور می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهرمند شوید.

مزایا و معایب دیگ فولادی:
ابتدا مزایای این نوع دیگ را مورد بررسی قرار میدهیم. به دلیل تنوع در ضخامت می توان آن را با ظرفیت های مختلف تولید نمود. باتوجه به فولادی بودن جنس آن از بازده حرارتی، راندمان و طول عمر بسیار بالای برخودار است. حمل نقل دیگ فولادی بسیار آسان می باشد.

انواع سوخت ها را می توان برای احتراق این نوع دیگ در نظر گرفت. قابلیت تحمل فشارهای بسیار بالا را دارد. معایب: به دلیل استفاده از فولاد قیمت آن بالا است. ظرفیت دیگ فولادی را نمی توان پس از ساخت تغییر داد.

مقایسه دیگ چدنی با دیگ فولادی:
دیگ های چدنی دارای قیمت پایین تری است. دیگ های چدنی دارای فشار کاری پایین است. اما فشارکاری دیگ فولادی بسیار بالا است. از طرفی بازده حرارتی، راندمان و طول عمر آن نیز بالا است. ضخامت دیگ چدنی به دلیل وجود پره ها محدود است به همین دلیل نمی توان در ساخت دیگ های بزرگ از آن استفاده نمود. دیگ های فولادی نسبت به چدنی کمتر رسوب می گیرد. بهمین دلیل راندمان آن بیشتر است. هزینه نصب و راه اندازی دیگ چدنی بیشتر از دیگ فولادی است و حمل نقل دیگ چدنی آسان تر است.

مشخصات فنی دیگ فولادی:
بویلر فولادی از بدنه از جنس فولاد که باتوجه به نیاز مشتری ضخامت آن را تغییر می کند. لوله های آتشخوار بدون درز برای بازدهی حرارتی و راندمان بالاتر محفظه احتراق یا کوره که می توان از انواع مشعل استفاده نمود.

شاسی جهت نصب دیگ فولادی به روی آن به دلیل آسان نمودن حمل و نقل، انواع شیرهای بویلر صنعتی شیر تخلیه و شیر فشار شکن اطمینان دودکش برای هدایت گازهای اضافی به خارج دیگ، عایق حرارتی بدنه برای افزایش بارده و راندمان، انواع لوله ها که عبارتند از رفت و برگشتی، انبساطی و جهت تعمیر دیگ فولادی دریچه های نیز تعبیه شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>