اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار_فولادی

انواع دیگ فولادی:
بویلر صنعتی واتر تیوب یا بویلر لوله آبی: در این نوع بویلر یک محفظ احتراق وجود دارد که لوله ها از آن میگذرند داخل لوله ها نیز آب وجود دارد. حرارت محفظ احتراق باعث یالا رفتن دمای آب داخل لوله ها می شود و در نتیجه بخار تشکیل می شود.این نوع بویلر به دلیل رسوب و هزینه های بالای رسوب زدایی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد مگر در موارد خاصی که باتوجه به نیاز مشتری می توان آن را ساخت. 

بویلر صنعتی فایر تیوب یا لوله آتشی: در بویلر فایر تیوب آتش داخل لوله ها وجود دارد و مخزن دیگ فولادی دارای حجم وسیعی از آب می باشد. با عبور حرارت آتش بین لوله های آتشخوار بدون درز دمای آب داخل مخزن بالا می رود در نتیجه تولید بخار صورت می گیرد. این نوع بویلر دارای راندمان بیشتر و تعمیر و نگهداری آن بسیار راحت است و کمترین از بویلر واتر تیوب رسوب می گیرد.

کنترل خوردگی در دیگ فولادی بویلر صنعتی فولادی:
خوردگی یکی از اصلی ترین دلایل کاهش قابلیت اطمینان در سیستم های تولید بخار است. مشکلات ناشی از خوردگی در بویلر های صنعتی هزینه های بالای را در پی خواهد داشت اما با کنترل آن می توان هزینه ها را کاهش و عمر بویلر فولادی را افزایش داد. بسیاری از مشکلات خوردگی به دلیل گرم بودن محل نصب آن است.

روشهای کنترل خوردگی بسته به نوع دیگ فولادی متفاوت است. شایع ترین علل خوردگی گازهای حل شده (در درجه اول اکسیژن و دی اکسید کربن)، حمله زیر رسوب، pH پایین است. با استفاده از راه حل و عمل به موارد زیر می توان از خوردگی دیگ فولادی جلوگیری نمود.

  • حفظ pH و سطح قلیایی مناسب.
  • کنترل آلودگی آب اکسیژن.
  • کاهش فشارهای مکانیکی.
  • طبق دستور العمل و به میزان توان دیگ فولادی از آن فشار و دمای مناسب گرفته شود.
  • نظارت و کنترل مؤثر.

پیش بینی و اقدامات لازم را در هنگام راه اندازی و خاموش کردن آن در نظر گرفته شود یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم جهت جلوگیری و کنترل خوردگی تصفیه صحیح آب و استفاده از دستگاه های تصفیه آب با کیفیت بسیار بالا است.

برای محافظت در برابر خوردگی باید pH آن بین 8.5 تا 9.5 حفظ شود. اگر امکان خرید دستگاه های تصفیه آب جهت جلوگیری از خوردگی و کنترل آن را ندارید می توانید از مواد شیمیایی تصفیه آب برای جلوگیری و کنترل خوردگی دیگ فولادی استفاده کنید.

مزایای دیگ فولادی واتر تیوب:
در اندازه هایی به مراتب بزرگ تر از دیگ لوله آتش می توان آن را ساخت. تحمل فشارهای بسیار بالا تا 5000 psig توانای رسیدن به دما های بسیاربالا و مناسب صنایعی است که نیاز به فشار و دمای بسیار بالا دارند، از معایب این نوع بویلر می توان به قیمت بالای آن، نگهداری و تمیزکاری بسیار دوشوار و اندازه فیزیکی زیاد اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>