اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توربین_میکروتور

بویلر HRSG چیست تفاوت آن با بویلر گرمای اتلافی چیست؟
HRSG ترکیبی از چیزهایی با رایج ترین آرایش است که متصل به خروجی توربین گازی بوده و متشکل از مشعل یکپارچه داکتی، سوپرهیتر، ری هیتر، بویلر فشار قوی، اکونومایزر، بویلر فشار ضعیف برای دیراتور و اکونومایزر در فشار ضعیف می باشد.

HRSG طوری طراحی می شود که حداکثر حرارت ممکن را در هر بخش دریافت کرده و کمترین انرژی از آن خارج شود. با سرد شدن دود در طول مسیر در برخی نقاط، دمای دود به دمای اشباع بویلر صنعتی یا دمای ورودی مبدل نزدیک می شود.

اکثر مشعل های داکتی فقط سوخت وارد می کنند چون توربین گازی هوای اضافی زیادی می گیرند پس نیازی به وارد کردن هوا توسط مشعل دیگ بخار نیست. این مساله برای اکثر ما اپراتورهای قدیمی مفهوم غیرعادی و ناملموسی است.

میکروتوربین چیست؟ 
میکروتوربین ها مولدهای توربین گازی خیلی کوچکی هستند که تفاوت های خاصی دارند. اکثر ژنراتورها محدود به سرعت 3600rpm هستند که می توانند برق با فرکانس 60Hz تولید کنند. این محدوده در اروپا 3000rpm و 50Hz است.

راندمان توربین گازی در سرعت های بالا بهینه است. برق تولید میکروتوربین ها AC است و توسط مبدل هایی آنها را به DC تبدیل می کنند. با این کار ارتباط بین سرعت و فرکانس قطع می شود، بنابراین توربین می تواند با بهینه ترین سرعت کار کند.

سازنده های این نیروگاه های مستقل که اندازه بعضی از آنها به بزرگی یک میز است اطلاعات محدودی درباره آن منتشر می کنند. آنها جای گیر نبوده و سروصدای کمی دارند میکروتوربین ها محصول خط تولید بوده و اندازه های معمول آنها 60kw و 30 است و بزرگ ترین سایز آن 250kw است. دود اگزوز آنها هم بسیار گرم بوده و می تواند وارد بویلر گرمای اتلافی شود اما اکثر آنها به عنوان ژنراتور اضطراری بوده و بازیافت حرارت اتلافی ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>