اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشعل_گازی2

مشعل گازی دیگ بخار:
مشعل گازی دیگ بخار ممکن است از نوع پیش آمیخته با پس آمیخته باشد ولی اکثر مشعل دیگ بخار از نوع دوم هستند، یعنی نفت یا گاز پس از ورود به کوره با هوا آمیخته یا مخلوط می شود. بسیاری از اپراتورها مشعل پیش آمیخته را خطرناک می پندارند چون مخلوط احتراق در خارج از کوره ساخته می شود.

اکثر اپراتورهایی که از بخش کاربری چنین تجهیزاتی منتقل می شوند با چنین مشعل هایی راحت هستند چون تجربه زیادی در مورد آن دارند. تا زمانی که مخلوط تا بیش از دمای احتراق گرم نشده نمی تواند بسوزد و پیش آمیختگی آرایش ارزان ترین نوع از مشعل گازی دیگ بخار به دست می دهد که غالبا برای توزیع خوب حرارت در تجهیزات ضروری هستند.

استفاده از بویلرهای با مشعل گازی دیگ بخار پیش آمیخته چندان رایج نیست بنابراین نمی خواهم وقت بیشتری در این مورد صرف کنم. درک شما از احتراق و دستورالعمل سازنده تمام آن چیزی است که برای استفاده از این مشعل ها نیاز دارید.

انواع مشعل گازی دیگ بخار:
مشعل گازی دیگ بخار پس آمیخته دو نوع است معمولا به عنوان مشعل گازی جوی یا مشعل گازی توان شناخته می شوند. مشعل گازی دیگ بخار از نوع جوی معمولا نه فن دمنده دارند تا هوای احتراق را به مشعل صنعتی برساند نه فن های مکنده. با فقدان این فنها برای کمک به اختلاط سوخت و هوا از فشار گاز برای این منظور در این مشعل گازی دیگ بخار استفاده می شود.

به این صورت که گاز از نازل موجود در آن عبور کرده و به مشعل میرود و جت حاصل مثل مکنده عمل کرده و هوا را به درون محفظه میکشد. مخلوط سوخت و هوا در سر مشعل گازی دیگ بخار یا شعله پخش کن به داخل کوره پخش می شود. هوای ثانویه از طریق جریان طبیعی رسانده شده و با سوختن مخلوط گاز و هوای اولیه با آنها مخلوط می شود.

انواع مشعل گازی دیگ بخار:
شعله پخش کن هر دو مشعل گازی دیگ بخار بدون تفاوت چندانی در عملکرد به خوبی کار می کنند. ترکها در بین سوراخ ها و سوراخ های کف معمولا حاصل زنگ زدگی است و می تواند آتش بدشکل، کم راندمان و خطرناکی را به وجود آورد. برخی کوره های مشعل گازی دیگ بخار ممکن است در معرض شرایط بسیار خورنده در فصول گرمایشی قرار گیرند پس بهتر است همیشه قبل از این فصول آنها را بازدید و تمیز کنید.

تکه های بزرگ رسوب حاصل از مبدل های حرارتی بالای شعله پخش کن ها وجود دارد. باید داخل کوره های مشعل گازی دیگ بخار را از نظر وجود ترک بررسی کنید. اگر راهی برای ورود دود به قسمت هوای گرم شده کوره وجود دارد احتمالا مقادیر زیادی co سمی در آن وجود دارد.

عملکرد اجزای تشکیل دهنده مشعل گازی دیگ بخار:
در مشعل گازی دیگ بخار از نوع جوی، تنظیم اولیه هوا با غلاف متحرک یا چرخاندن شاتر انجام می شود. نازل گاز اکثر فشار استاتیکی گاز را به سرعتی تبدیل می کند. گاز با سرعت بالا به هدر توزیع میرود و هوای اولیه را با خود به طرف دریچه ای که توسط غلاف تنظیم می شود می کشد. مخلوط وارد شعله پخش کن شده و از مجراها خارج می شود که در آن گرمای جرقه یا آتش همجوار، انرژی شروع احتراق را تامین می کند.

همیشه به یاد داشته باشید که هوای اضافی یا ثانویه برای تکمیل احتراق ضروری است و از دریچه وارد می شود. مخلوط اولیه گاز و هوا برای ایجاد شعله پایدار روی شعله پخش کن یا سرپوش توسط غلاف یا شاتر تنظیم می شود. هر کدام دارای پیچ قفل هستند تا از ماندن قطعه در جای تنظیم شده اطمینان حاصل شود.

شعله باید تمیز و پایدار و درست بالای مجراها بسوزد. روشن کردن مشعل گازی دیگ بخار مخصوصا در راه اندازی اولیه می تواند جذاب باشد چون پیلوت فقط یکی از چهار مجرای روی سرپوش مشعل گازی دیگ بخار یا پخش کن را روشن می کند و بقیه توسط شعله حاصل روشن می شوند. برخی مشعل های جوی درجه ای از تنظیم را توسط برخی جتها یا گروهی از جت های کنترل کننده با شیرهای اصلی تکی ایجاد می کنند و ممکن است توسط دمنده های هوای احتراق افزایش یابند.

در این نوع مشعل گازی دیگ بخار تعدیل توزیع سوخت برای سوزاندن تمیز و بهینه بسیار سخت است. و بدون مقدار زیادی CO نمی سوزد. این مشعل ها فقط در دیگ بخار بویلر صنعتی کوچک، کوره های آب داغ و گرم کن های آب سرویس استفاده می شوند چون احتراق ثابت بوده و کنترل خیلی کمی روی هوای اضافی وجود دارد.

وظیفه اسپاد در اجزای تشکیل دهنده مشعل گازی دیگ بخار:
سوخت گاز دیگ بخار را می توان از طریق رینگ، تفنگ سوخت یا اسپاد وارد مشعل گازی دیگ بخار از نوع توان نمود. رینگ گازی تکهای لوله درست در صفحه جلویی بویلر با سوراخ هایی در آن برای توزیع یکنواخت گاز به اطراف است.

برخی رینگ های گاز دارای اسپاد هستند در حالی که مشعل های دیگر در انتهای لوله هایی که گاز را از جلوی مشعل می رسانند اسپاد دارند. اسپادها نازل های فلزی دما بالا هستند که دارای سوراخ هایی برای ورود گاز به جریان گذرنده هواست. تفنگ گاز شامل یک لوله در مرکز با انتهای بسته و با سوراخ برای ورود گاز درست مثل مشعل نفتی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>