اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قبل از پرداختن به دیگ بخار تأسیسات مکانیکی توضیحاتی در مورد انواع تأسیسات را ارائه میدهیم سپس دیگ بخار بویلر صنعتی که در تأسیسات مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی میکنیم. همچنین در این مقاله نکاتی مبنی بر خرید دیگ بخار تأسیسات مکانیکی را ارائه میدهیم.

تأسیسات به انگلیسی HVAC این حروف مخفف کلمات (تهویه هوا) and Air Conditioning (تهویه) Ventilating (گرمایش) Heating می باشد. وجود گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع در هر ساختمان برای سلامتی افراد از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین بر راحتی و رفاه زندگی نیز تأثیر گذار است. بدون داشتن یک سیستم مناسب ممکن است گرمایش و سرمایش و تهویه به خوبی انجام نگیرد و باعث سلب آسایش و رفاه در ساختمان شود.

وجود یک سیستم مناسب برای گرمایش و سرمایش و تهویه نه تنها از مشکلات بهداشتی و بروز بیمار ها جلوگیری می کند بلکه باعث صرفه جویی در قبض های حامل های انرژی آب، برق، گاز نیز می شود. تأسیسات دارای دو بخش اصلی است، که عبارتند از: تأسیسات مکانیکی و تأسیسات الکتریکی که هر کدام دارای انواع مختلفی است. بدین صورت که تأسیسات مکانیکی نیز به دو بخش تأسیسات مکانیکی صنعتی و ساختمانی تقسیم می شود. در بخش صنعتی بیشتر در خصوص منتقل نمودن آب به قسمت های مختلف و تصفیه نمودن آن فعالیت می شود.

اما در بخش ساختمانی بیشتر به گرمایش و سرمایش و تهویه هوا پرداخته می شود. که اساس کار آن با استفاده از دیگ بخار تأسیسات مکانیکی است. بخش های مختلف دیگری همچون گاز رسانی، راه اندازی استخر، پله برقی و آسانسور، اعلام حریق، اطفاء حریق نیز در تأسیسات مکانیکی ساختمان مطرح است. باید سیستم طوری طراحی شود که هیچگونه آلاینده ای نداشته باشد. در ادامه دیگ بخار تأسیسات مکانیکی را بررسی و نکات مهم در حین خرید بویلر صنعتی تأسیسات ساختمانی را ارائه میدهیم.

انواع دیگ بخار تأسیسات مکانیکی:
دیگ بخار بویلر صنعتی دارای انواع مختلفی می باشد. که هر کدام از آن به منظور استفاده در تأسیسات و صنایع دیگر کاربرد دارد. برای انتخاب نوع دیگ بخار در تأسیسات ساختمانی نیاز است که از یک کارشناس تأسیسات با تجربه کمک بگیرید. انواع دیگ بخار عبارتند از: بویلر صنعتی چدنی، بویلر صنعتی فولادی، بویلر صنعتی واترتیوب، بویلر صنعتی فایر تیوب، بویلر صنعتی روغن داغ، بویلر صنعتی آب گرم، بویلر صنعتی برقی

بویلر صنعتی چدنی:
ساختار این نوع دیگ بخار تأسیسات مکانیکی از چدن خاکستری رنگ می باشد، که به دلیل پایین بودن ظرفیت آن کمتر در تأسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

بویلر صنعتی فولادی:
دلیل نامگذاری این نوع بویلرها فولاد بکار رفته در آن می باشد. نسبت به دیگ های بخار چدنی دارای راندمان و ظرفیت بالاتری است. پرکاربرد ترین بویلر های صنعتی در صنایع مختلف از این نوع می باشند. برای دیگ بخار تأسیسات مکانیکی نیز از این نوع بویلر ها استفاده می شود.

بویلر صنعتی واتر تیوب:
در این نوع دیگ بخار تأسیسات مکانیکی آب داخل لوله های دستگاه جریان دارد، و شعله مشعل بویلر صنعتی باعث افزایش حرارت آب داخل لوله های می شود. بدین ترتیب بخار تشکیل می شود. 

بویلر صنعتی فایر تیوب:
داخل لوله های بویلر های صنعتی فایر تیوب شعله های آتش وجود دارد. و در محفظه آن آب موجود است با بالا رفتن حرارت لوله های آتش آب به بخار تبدیل می شود. 

انواع بویلر های صنعتی سیستم گرمایشی:
در ادامه معرفی انواع مختلف بویلری تأسیساتی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بویلر صنعتی روغن داغ:
در این بویلر ها جهت افزایش دما به جای آب و بخار از روغن استفاده می شود. در اکثر سیستم های گرمایشی از این نوع دیگ بخار تأسیسات مکانیکی استفاده می شود. دلیل استفاده از دیگ های روغن داغ در تأسیسات ساختمانی تولید حرارت بالای آن با فشار معقول می باشد. 

بویلر صنعتی آب گرم:
در اکثر سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان از این نوع دیگ بخار تأسیسات مکانیکی استفاده می شود. در این نوع بویلر آب داغ در لوله ها و رادیاتور های که در اتاق های ساختمان طراحی شده است در جریان است. این نوع دیگهای بخار دارای راندمان بالای است.

بویلر صنعتی برقی:
این نوع بویلر ها دارای ظرفیت های محدود می باشند. استفاده از این نوع دیگ بخار در تأسیسات ساختمانی تشکیل آلاینده های هوا را بسیار کاهش می دهد. 

قیمت و خرید دیگ بخار تأسیسات مکانیکی:
قیمت دیگ بخار تأسیسات مکانیکی به عوامل متعددی همچون ظرفیت، نوع بویلر، تجهیزات و مترال بکار رفته بستگی دارد. دیگهای بخار در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. شما باید بسته به نیاز خود اقدام به خرید بویلر صنعتی تأسیسات ساختمانی کنید. تا هزینه های خرید کاهش پیدا کند.

در هنگام خرید دیگ بخار تأسیسات مکانیکی باید به نشان استاندارد و پلاک بویلر دقت زیادی داشته باشید. عدم وجود نشان استاندارد به این منظور می باشد که بویلر صنعتی دارای کیفیت پایین می باشد و ممکن است انفجار دیگ بخار را بهمراه داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>