اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار

تفاوت دیگ بخار تأسیسات مکانیکی با دیگر تأسیسات گرمایشی:
برای ایجاد گرما در ساختمان های از کوره های صنعتی (Furnace) نیز استفاده می شود اما سوال اینجاست که چه تفاوتی های میان دیگ بخار تأسیسات مکانیکی و دیگر دستگاه های تأسیسات گرمایشی وجود دارد؟ به طور کلی بویلر صنعتی تأسیسات نسبت به کوره های صنعتی دارای بازدهی و راندمان بیشتری است. اما این دو سیستم دارای تفاوت های از قبیل توزیع حرارت، هزینه، ایجاد سرو صدا و نگهداری دارند که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

تفاوت توزیع حرارت در دیگ بخار تأسیسات مکانیکی و کوره های صنعتی بدین ترتیب است که در بویلر های تأسیساتی از آب داغ یا بخار در حال عبور از طریق لوله ها برای توزیع گرما در خانه استفاده می کند. کوره های صنعتی از هوای اجباری برای توزیع گرما استفاده می شوند و اینکار از طریق پمپ هوای فشرده صورت می گیرد.

لوله های دیگ بخار تأسیسات مکانیکی را می توان در امتداد دیوارها، سقف و کف اتاق ها نصب و راه اندازی نمود تا با عبور آب داغ یا بخار بتوان گرمای خانه را تامین نمود. در کوره های صنعتی توزیع گرما از طریق دریچه های هوا که در داخل اتاق ها قرار دارند صورت می گیرد.

قیمت دیگ بخار تأسیسات ساختمانی:
در کوره های صنعتی ممکن است با تغییر شرایط جوی دیر تر عمل گرمایش صورت گیرد. اما در مقابل دیگ بخار تأسیسات مکانیکی این چنین نیست و آب داغ یا بخار تولید شده که در لوله ها وجود دارد دما را در خود حفظ می کنند و دمای خانه کمتر افت می کند. به همین دلیل توزیع حرارت و گرمای تولید شده توسط بویلر صنعتی تأسیسات گرمایشی مناسب تر از کوره های صنعتی می باشد.

مقایسه هزینه خرید دیگ بخار تأسیسات مکانیکی نسبت به سایر دستگاه های گرمایشی:
هیچ شکی وجود ندارد که هزینه خرید دیگ بخار تأسیسات مکانیکی بیشتر از کوره های صنعتی می باشد. حتی هزینه کلی نصب سیستم دیگ بخار به طور قابل توجهی بیشتر است. از آنجا که یک بویلر صنعتی تأسیسات ساختمانی برخلاف هوا از آب، گاز یا روغن برای گرمایش استفاده می کند، در صورت تمایل به تهویه مطبوع نیاز به نصب مجرای و ایجاد دریچه هوا برای هر اتاق می باشد.

اما در مقابل کوره صنعتی می تواند از همان مجرای تهویه مطبوع شما استفاده کند و نیاز به راه اندازی سیستم لوله برای گرم کردن را برطرف می کند. راه اندازی یک سیستم دیگ بخار تأسیسات مکانیکی برای بسیاری از خریداران یک عامل بازدارنده بزرگ است.

با این حال سودی که در قبال نصب و راه اندازی بویلر صنعتی در ساختمان وجود دارد تمامی معایب آن را پوشش می دهد. بدین صورت که ممکن است نصب و راه اندازی کوره های صنعتی در دراز مدت مشکلاتی را به وجود آورد.

اما استفاده از دیگ بخار تأسیسات مکانیکی این چنین نیست و دارای راندمان و بازدهی بالاتری است که می توان طولانی مدت از ان استفاده نمود. از طرفی بویلر های صنعتی تأسیسات گرمایشی دما و حرارت خود را کمتر از دست می دهند. اما در کوره ها به دلیل عبور هوای گرم بر روی مجاری سرد دما و حرارت بیشتر را از دست می دهند.

در مواقعی که صحبت از دیگ بخار تأسیسات مکانیکی می شود، اکثر افراد به دلیل هزینه بالای آن صرف نظر می کنند اما خرید این نوع سیستم شاید از نظر اقتصادی مقرونه به صرفه نباشد ولی در دراز مدت می تواند هزینه های اضافی را کمتر کند.

تفاوت نگهداری کیفیت هوا و سر و صدا در بویلر صنعتی تأسیسات گرمایشی چگونه است؟
دیگ بخار تأسیسات مکانیکی هیچگونه تأثیری در کیفیت هوا ندارد، به دلیل اینکه گرما از طریق لوله کشی در زیر دیوارها، سقف و کفپوش در خانه شما ایجاد می شود. این مسئله باعث می‌شود بویلر صنعتی در هوای اطراف بی تأثیر باشد.

از طرفی استفاده از کوره های صنعتی تأسیسات گرمایشی به دلیل لسافاده از هوای اجباری، به معنای واقعی کلمه 100٪ از زمان کار خود را صرف دمیدن هوا در تمامی نقاط خانه می کنند. این موضوع می تواند روی کیفیت هوا تأثیر بگذارد و ممکن است آلرژن ها و سایر آلاینده های موجود در هوا را تحریک کند.

دیگ بخار تأسیسات مکانیکی هیچگونه سر و صدای را ایجاد نمی کنند اما کوره های صنعتی به دلیل استفاده از فن و دمنده ها دارای سر و صدای زیادی است. که در این خصوص برای کاهش سر و صدا از دمنده های متغییر استفاده می کنند. اما بازهم سر و صدای کوره های صنعتی نسبت به دیگ بخار تأسیسات حرارتی بسیار بیشتر است.

خرید بویلر صنعتی گرمایشی و سرمایشی ساختمان:
کوره های صنعتی تأسیسات گرمایشی نیاز به نگهداری منظم پیشگیرانه دارند. در حالی که دیگ بخار تأسیسات مکانیکی بیشتر نیاز به نظارت دارند و حداقل به بازرسی سالانه احتیاج دارند. فیلتر های مورد استفاده در کوره های صنعتی باید به صورت ماهانه و یا سه ماه یکبار بررسی شوند. به دلیل اینکه سیستم های گرمایش هوا اجباری در اطراف آلرژن ها، گرد و غبار و سایر آلاینده ها ضربه می خورند که ناگزیر راه خود را در فیلتر کوره پیدا می کنند.

رجیستری های هوایی ممکن است با موی حیوان خانگی، خرده های مواد غذایی یا سایر کثیفی ها گرفتگی داشته باشد. به طور کلی نصب و راه اندازی کوره ها نیاز به مراقب و توجه بیشتری نسبت به دیگ بخار تأسیسات مکانیکی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>