اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بویلر صنعتی برقی یا دیگ های بخار برقی با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی طی فرآیندی بخار تولید می کنند. این نوع دیگ های بخار دارای یک نوع طراحی منحصر به فرد است که با استفاده از آن دیگر نگران تامین سوخت نسیت.

بویلر_برقی

همچنین لازم نیست نگران هنجارها و آلودگی ها باشید، زیرا سوخت آن از طریق برق تامین می شود بنابراین هیچگونه گازی تولید نمی کند و به همین دلیل نیازی به دودکش تولید ندارد. بویلر صنعتی برقی سازگار با محیط زیست است. نیازی به فضای بسیار زیاد جهت اسقرار ندارد.

می توان در یک مکان یا اتاق بسته نیز نصب و راه اندازی نمود. دیگهای بخار برقی عمدتا در صنایع شیمیایی، دارویی، آرایشی و صنایع غذایی، هم برای گرم کردن انواع مایعات و هم در استریل کردن تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بویلر های الکتریکی در ظرفیت و راندمان های متفاوت تولید می شوند که بسته به نیاز هر شخص می توان ظرفیت آن را افزایش و یا کاهش داد. همچنین این نوع دیگ ها دارای راندمان و ظرفبت های حرارتی متخلف می باشند. که بسته به نیاز هر صنعت می توان آن را تغییر داد.

انواع مختلفی از این نوع بویلر صنعتی وجود دارد که می توانند با برق تک فاز و یا سه فاز شروع بکار کنند. کیفیت ساخت و طراحی آن بسته به میزان ظرفیت حرارتی و راندمان است. در مواقعی که افراد نمی داند در صنعت و کار خود از کدام یک از بویلر صنعتی برقی استفاده کنند که مناسب محیط آن صنعت باشد 

عملکرد بویلر صنعتی برقی یا الکتریکی:
دیگ های بخار الکتریکی یا برقی به الکترودی نیاز دارند که به عنوان یک هادی خوب عمل می کند تا الکتریسیته را از منابع اصلی به آب انتقال دهد. الکترودها و بویلر با مقاومت الکتریکی عمل می کند و آب به عنوان مقاومت در مسیر برق وجود دارد. وقتی بار الکتریکی در منبع افزایش می یابد مقدار جریان کشیده شده از الکترودها افزایش خواهد یافت.

بنابراین بالاترین نرخ اتلاف گرما در آب و در نتیجه تبدیل آب به بخار رخ می دهد. از طرفی میزان از بین رفتن گرما و مقدار تبدیل آب به بخار را تعیین می کند و از آنجایی بویلر صنعتی بخار دارای کمترین تلفات الکتریکی است. گرما به طور مستقیم در آب پخش می شود بدین صورت بخار داخل این نوع دیگ های به وجود می آید. و از این طریق آنها را به کارآمدترین دیگهای بخار تبدیل می کند.

بویلر سونا برقی:
بویلر صنعتی برقی به صورت یک واحد بسته بندی شده دارای یک قاب فلزی می باشد. که تمامی اجزای دیگ بخار برقی داخل آن نصب می شود که شامل نصب لوله بخار، خروجی بخار خشک و خروجی بخار مرطوب، شیر تخلیه، لوله تخلیه هوا و اتصال تامین برق است. منبع جریان متشکل از الکترودهای بهم پیوسته است این عمل به دلیل به حداکثر رساندن ناحیه الکترودها می باشد.

جهت کنترل فشار داخل منبع یا مخزن بویلر کنترلرهای خودکار وجود دارد. تا زمانی که فشار بخار از حد مجاز عبور کرد و یا سطح آب بالا و پایین شد از طریق یک پنل کنترل از پیش برنامه ریزی شده بتوان آن را کنترل نمود. آب در مخزن بویلر صنعتی برقی پر می شود و به محض اینکه آب در تماس با الکترودها قرار می گیرد، جریان آب در سیستم بالا می رود و به علت وجود تاخیر در این سیستم مقدار انرژی آزاد می شود و آب اطراف آن را گرم می کند و بخار تولید می شود.

انواع بویلر برقی دیگ بخار برقی:
دیگ های بخار برقی دارای انواع مختلفی هستند که می توان به دیگ بخار الکتریکی مستقیم، دیگ الکتریکی ذخیره و CPSU اشاره نمود.
بویلر صنعتی برقی مستقیم:
ساده ترین نوع دیگ بخار برقی است دارای قابلیت نصب آسان و قیمت پایین است.

بویلر صنعتی برقی ذخیره:
یک دیگ بخار با توانایی ذخیره سازی حرارت برای استفاده در زمانی که برای صنعتی بخار اضافه نیاز باشد. این نوع بویلر صنعتی برقی بزرگ تر از یک دیگ بخار مستقیم است و ممکن است قیمت آن بیشتری باشد.

بویلر صنعتی برقی CPSU:
یک واحد ذخیره اولیه که مقدار زیادی آب ذخیره می کند و می تواند رادیاتورها را شدیدا گرم کند و یا خیلی سریع آب را به نقطه جوش برساند. این واحدهای معمولا بزرگ هستند و کاربرد آن بیشتر تجاری می باشد. چون برای گرم کردن حجم زیادی از آب عالی هستند.

بویلر صنعتی برقی بخار خشک:
این نوع بویلر تفاوت زیادی با شکل اولیه دیگ های بخار برقی ندارد. تها تفاوت آن است که در این روش می توان انرژی را ذخیر و در مواقع لزوم استفاده نمود.
دیگ های بخار الکتریکی و سیستم های گرمایش مرکزی در حال تبدیل شدن به یک منبع سبزتر از سوخت در مقایسه با گاز هستند.

از مزایای بویلر صنعتی برقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این نوع دیگ های بخار صدای بسیار کمی دارند.
  • نیاز به فضای زیاد جهت اسقرار ندارد و در کوچک ترین فضا ها می توان آن را نصب نمود.
  • نصب و را اندازی بویلر صنعتی برقی بسیار آسان می باشد.
  • هیچگونه گازی از آن تولید نمی شود که نیاز به دودکش داشته باشد.
  • سازگار با محیط زیست.
  • اتلاف انرژی در زمان تولید بخار و یا گرم کردن آب ندارد.
  • قیمت بویلر صنعتی برقی ارزان تر است.

از معایب دیگ بخار الکتریکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای ظرفیت های محدود می باشد و نمی توان از آن در صنایع بزرگ که نیاز به بخار بسیار زیاد دارند استفاده نمود.
  • مصرف برق بسیار بالا در نتیجه هزینه حامل های انرژی افزایش می یابد.
  • برای تبدیل بویلر صنعتی برقی به بویلر های گاز سوز و.. باید هزینه زیادی پرداخت نمود که به صرفه نمی باشد.
  • در هنگام استفاده از دیگ بخار ذخیره سازی، انرژی همیشه قابل دسترسی نیست.

مقایسه بویلر صنعتی برقی با دیگ بخار گاز سوز:
ممکن است در منطقه ای که میخواید بویلر صنعتی را راه اندازی کنید گاز در دسترس نباشد اما برق در تمامی روستا نیز در دسترس می باشد. دیگ های بخار گاز سوز باید هر ساله بازرسی شود اما در بویلر صنعتی برقی نیازی به بازرسی سالانه نیست. دیگ های گاز سوز و گازئیل سوز به دلیل وجود کوره به فضای زیادی احتیاج دارند که این موصوغ در دیگ الکتریکی بر طرف شده است. در عوض به دلیل استقبال زیاد از دیگ های گازی ممکن است در هنگام تعمییر دیگ برقی با مشکل مواجه شوید. بر خاتف بویلر های برقی در بویلر های گاز سوز نیازی به ذخیر سوخت نمی باشد.

کاربرد بویلر صنعتی برقی:
در تمامی صنایعی که نیاز به بخار بسیاز زیاد با فشار کاری بالا ندارند از بویلر صنعتی برقی استفاده می کنند. از کاربرد های آن می توان در صنایع شیمیایی، دارویی، آرایشی و صنایع غذایی، هم برای گرم کردن انواع مایعات و هم در فرآیندهای شستشو و استریل نمودن محیط استفاده کرد.

اما عمده کاربرد این نوع دیگ بخار در سونا و استخر های می باشد. و معروف به دیگ های بخار سونا است. که علاوه بر تامین حرارت و بخار مورد نیاز برای سونا خشک و سونای مرطوب می توان از آن برای شستشو کف استخر و از بین بردن تمامی کثیفی های موجود در کف استخر استفاده نمود.

همانطور که میدانید تمیز کردن و شستشو استخر به دلیل وجود جلبک ها و تکثیر آنها بسیار دشوار می باشد. اما با استفاده از بویلر صنعتی برقی می توان جلبک ها را به طوری از بین برد که دیگر تولید و تکثیر نشوند. بدین صورت که بخار با توجه به حرارت بالای که دارد به عمق جلبک ها نفوذ می کند و آنها را به طور کامل از بین میبرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مرتضی سلیمی :
در خصوص خرید دیگ بخار برقی لطفا تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>