اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اغلب برای انتخاب دیگ های بخار از خرید بویلر صنعتی کوچک امتناع می کنند، و به دنبال خرید دیگ های بزرگ هستند. زمانی که صحبت از دیگ بخار می شود. میگویند هرچه اندازه آن بزرگ تر بهتر و قدرتمند تر است. این مسئله درست است اما در بسیاری از موارد بویلر صنعتی کوچک جوابگو است اما به واسطه باور غلط از خرید آن امتناع می شود.

دیگ_کوچک

اکثریت اقدام به خرید دیگ بخار بزرگ می کنند در صورتی که دیگ بخار کوچک تر جوابگو کار یا صنعت مورد نظر می باشد. دیگ های بزرگ تر لزوما بهتر نیستند. تعمیر و نگهداری آنها بسیار دشوار می باشد و فضای زیادی را اشغال می کنند. در صورتی در بویلر کوچک چنین نیست و تعمیر و نگهداری آن بسیار راحت و فضای کمی را نیز اشغال می کنند.

همچنین در بعضی از مدل های آن قابلیت جابه جای وجود دارد. استفاده از دیگ بخار کوچک بسیار به صرف تر از ظرفیت های بزرگ تر می باشد و مقدار مصرف حامل های انرژی بشدت کاهش مییابد. همچنین راه اندازی و بهربردای آن آسان تر است.

در دیگهای بخار بزرگ تر بیش از یک ساعت زمان برای راه اندازی نیاز دارد. در مورد دیگ های کوچک این چنین نیست و در کمتر از 5 دقیقه می توان آن را راه اندازی نمود. و راه اندازی آن بسیار آسان تر است در بعضی از موارد برای راه اندازی فقط نیاز به زدن یک کلید می توان بویلر صنعتی کوچک را روشن نمود.

استفاده از این نوع بویلر ها باعث صرفه جویی در وقت و بهره وری بیشتر می شود. طبق مقرارت جهانی فشار بویلرهای صنعتی کوچک حداکثر 7 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و ظرفیت و حجم مخزن آن کمتر از 500 لیتر است.

ساخت دیگ بخار کوچک:
برای ساخت دیگ بخار کوچک باید تمامی تجهیزات و قطعات بسیار با کیفیت و دارای راندمان بالای باشد. ورق ها و صفحات مورد استفاده در ساخت آن باید طبق استاندارد و نباید کمتر از 6 میلی متر باشد. (نکته: جنس ورق های بکار رفته در ساخت دیگ بخار کوچک از نوع فولادی و یا چدنی است.)

ضخامت لوله های بکار رفته باید حداقل 5 میلی متر باید باشد. در هنگام ساخت بویلر صنعتی کوچک نباید قطعات و تجهیزات در معرض ضربه مستقیم قرار گیرند همچنین نباید به طوری طراحی شوند که شعله مشعل مستقیما به قطعه ای برخورد کند.

ساخت دیگ بخار بویلر صنعتی کوچک:
در حین ساخت دیگ بخار کوچک و پس از اتمام ساخت باید توسط سازمان بازرسی تحت تست و بازرسی قرار گیرند. که بازرسی آن شامل: تست تجهیزات بکار رفته از لحاظ کیفیت و راندمان، بازرسی از هر مؤلفه پس از اتمام جوشکاری و حفاری، بازرسی هنگام نصب قطعات بویلر صنعتی کوچک، تست هیدرولیک و تست هیدرواستاتیک برای مخزن بکار رفته در آن استفاده می شود.

عملکرد بویلر صنعتی کوچک بدین صورت می باشد که مخزن آب توسط مشعل به نقطه جوش می رسد و سپس طی فرآیندی بسته به نوع بویلر کوچک بخار تولید می شود. و آن را در صنایع مختلف در جهت تولید استریل و نظافت استفاده می شود.

حتی می توان از بویلر صنعتی در سیستم های گرمایشی نیز استفاده نمود. که در ادامه کاربردهای مختلف آن را مورد معرفی میکنیم اما قبل از اطلاع از کاربرد های آن باید شناختی در مورد انواع بویلر صنعتی کوچک داشته باشید تا بتوانید باتوجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.

انواع بویلر صنعتی کوچک:
بویلر های کوچک مانند بویلر های بزرگ دارای ظرفیت های مختلف و انواع مختلفی هستند که باید باتوجه به خصوصیات و ویژگی های یک بویلر کوچک مناسب با حوزه ای کاری خود خریداری کنید. انواع آن عبارتنداز:

  • فایرتیوب و واترتیوب.
  • فایرتیوب.

بویلر صنعتی کوچک فایرتیوب رایج ترین نوع دیگ های بخار مورد استفاده در تأسیسات صنعتی کوچک است. بویلر لوله آتشی اغلب به صورت واحدهای کامل با پمپ ها و سیستم کنترلی تولید می شوند و تنها قبل از شروع کار نیاز به اتصال به آب و سوخت مناسب دارند.

در بویلر صنعتی کوچک لوله آتشی، شعله و گازهای گرمایی حاصل از احتراق درون لوله های قرار می گیرند. وتمامی این لوله ها درون یک درام آب قرار دارند. آب در خارج از لوله ها در حال گردش می باشد. با افزایش حرارت لوله ها آب داخل مخزن به نقطه جوش می رسد و در نتیجه بخار به وجود می آید. فشارکاری بویلر های لوله آتشی فایرتیوب کمتر از 15 بار است. برای افزایش میزان فشارکاری می توان ضخامت دیوارها و لوله ها را افزایش داد.

واترتیوب:
در ین نوع از بویلر صنعتی کوچک شعله و گازهای حاصل از احتراق که دارای دمای بالای است در قسمت بیرونی لوله ها جریان دارد و آب درون لوله ها گردش می کند. احتراق سوخت در کوره صورت می‌گیرد و برخی از لوله های آب دیواره های کوره را تشکیل می دهند.

اولین و متداول ترین بویلرها از این نوع هستند. اساسا کار بویلر فایرتیوب بدین صورت است که حباب های بخار در سمت گرم لوله ها شکل می گیرند. در نتیجه مخلوط آب و بخار دارای چگالی کمتری نسبت به آب سرد تر دارد بدین صورت بخار تولید می شود.

انواع سوخت بویلر صنعتی کوچک:
معمولاً دیگهای بخار صنعتی توسط یکی از سه منبع سوخت گاز، گازئیل، نفت کوره تأمین می شوند. تعدادی بویلر صنعتی کوچک از سوخت چوب یا زیست توده هستند. تمام بویلر ها به هدایت گرما و تابش انرژی حرارتی در جهت هدایت حرکت آب یا بخار بستگی دارند و از آنجا که گرما از بخش هایی از گرمای زیاد به گرمای کم منتقل می شود،

یک کوره می تواند لوله هایی را که آب در آن وجود دارد را گرم می کند. فرایند بویلر به رفتار مایعات با دمای بالا که از طریق سوخت تامین می شود متکی است. سوخت بویلر صنعتی کوچک باتوجه به درخواست مشتری تعیین می‌گردد.

به دلیل اینکه ممکن است مشعلی را روی دیگ بخار نصب نمود که تامین سوخت مورد نظر برای مشعل در محل نصب و راه اندازی بویلر صنعتی کوچک مقدور نباشد بعه همین دلیل باتوجه به نیاز و درخواست مشتری سوخت تعیین می گردد.

کاربرد های بویلر صنعتی کوچک:

  • ماشین آلات آسیاب برنج.
  • لبنیات.
  • دارویی.
  • خشکشویی.
  • صنایع نساجی.
  • خیاطی.
  • فرآوری مواد غذایی.
  • کاغذ سازی.
  • صنایع شیمیایی.
  • ساخت و ساز.
  • هتل.
  • بیمارستان.
  • صنایع لاستیکی.
  • پرورش قارچ.
  • بتن سازی.
  • صنعت فرش و موکت.
  • کارواش.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
بهروز حسین زاده:
لیست قیمت تون رو میخوام
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>