اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منحنی سیستم پمپ دیگ بخار چیست؟
این منحنی ها جواب بسیاری از سوالات درباره پمپ دیگ بخار را در خود دارند. اگر مجبور به دور ریختن کاغذهای انباشته در اتاقتان هستید هرگز این منحنی ها را جزو آنها قرار ندهید.

پمپ_دیگ_بخار3

مقدار مایعی را که می توان تحت اختلاف فشارهای متغیر پمپاژ نمود مهم ترین خط روی منحنی سیستم پمپ دیگ بخار است. هر منحنی پمپ معمولا چندین خط مشابه، بسته به انواع مختلف و شرایط کاری گوناگون را دارد. NPSHR در صورتی که اهمیت داشته باشد نشان داده می شود.

همچنین خطوط توان (HP)، راندمان یا هر دو را می توان روی منحنی مشاهده نمود. با داشتن هر یک از این دو فاکتور می توان سایر مقادیر را محاسبه کرد چون فرمول استانداردی برای توان هیدرولیکی وجود دارد.

منحنی دیفرانسیل جریان اولین خطی است که به دنبال آن خواهید گشت. در اکثر موارد این خط خیلی پررنگ است. معمولا دیفرانسیل محور سمت چپ و جریان محور پایینی است. هد پمپ چیست؟ واحد دیفرانسیل همان هد ft است و باید آن را به psi تبدیل کنید تا مقدار افزایش فشاری را که می توانید از پمپ بگیرید مشخص شود. برخی منحنیها بر اساس psi است چون پمپ چندان تحت تأثیر چگالی نیست.

نرخ جریان معمولا gall/ min است اما با gall / hr هم نشان داده می‌شود. اما بقیه خطوط چه طور؟ وجود خطوط متعدد به این خاطر است که پمپ دیگ بخار می تواند مایعات متنوعی را پمپاژ کند، همچنین ساختمان پمپ هم در آن دخیل است.

در منحنی پمپ گریز از مرکز، که تمام اطلاعات آن همیشه برای آب سرد است، برای قطرهای متفاوت ایمپلر، خطوط گوناگونی وجود دارد. معمولا منحنی برای نقطه طراحی علامت گذاری می شود. بنابراین می توانید قطر ایمپلر پمپ خودتان را روی آن ببینید درغیراین صورت باید به دستورالعمل مراجعه کنید.

انتخاب درست پمپ دیگ بخار بویلر صنعتی بخار با استفاده از منحنی پمپ:
خطوط توان با راندمان را اصولا مهندسان برای انتخاب پمپ دیگ بخار مطالعه کرده و از روی آن پمپ با هزینه بهره برداری کم را انتخاب می کنند، شما هم می توانید از آنها بهترین ترکیب پمپ ها را برای کار لازم الاجرا یا بافتن جواب برای مشکلات پمپ استفاده کنید.

شاید دو پمپ تحت مسوولیت شما قرار دارد و بتوانید با استفاده از آن تصمیم بگیرید که فقط استفاده از یک پمپ بهینه تر است. با این که این یک تصمیم منطقی است ولی شاید همیشه درست نباشد. استفاده از یک پمپ در خارج از منحنی آن به جای دو پمپ کوچک تر شاید راندمان خیلی کمتری داشته باشد.

خاطره یک اپراتور دیگ بخار در مورد انتخاب درست پمپ دیگ بخار بویلر صنعتی بخار من در یک واحد برای بررسی مشکل پمپ های تغذیه دیگ بخار دعوت شده بودم. مالک شاکی بود که هر 6 ماه پمپ های جدید خریداری می کند.

آنها طی بهره برداری دچار کاویتاسیون می شدند. بررسی منحنی ها و تأسیسات موجود مشکل را در هد مکش ناکافی نشان می داد. با مطالعه کاتالوگ ها به دو علت خرید پمپ های متفاوتی را پیشنهاد کردم. یکی پمپ های با هد مکش متناسب با شرایط موجود (هد پایین تر) و علت دیگر مصرف برق کمتر پمپ ها که تقریبا کمتر از نصف مصرف پمپ های قبلی بود. اینکار باعث صرفه جویی هزینه برق شد که غیر از هزینه خریداری کمتر پمپ ها بود.

اگر فرصت انتخاب پمپی را دارید علاوه بر NPSH، توان مورد نیاز آن را هم در نظر بگیرید.مورد دیگری که باید در استفاده از منحنی ها لحاظ کنید، استفاده غیردایمی پمپ برای کاری غیر از آنچه برای آن انتخاب شده است. شما می توانید با استفاده از منحنی کارکرد پمپ را تایید و از عدم بارگذاری بیش از حد آن مطمئن شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>