اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشعل_ذغال_سنگ

مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار:
مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار اصولا برای سوزاندن سوخت زغال سنگ دیگ بخار به حالت معلق در هوا طراحی شده اند پس زغال سنگ باید قبل از انتقال به مشعل پودر شود. کف کوره ای مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار پودری است و باید امکان تخلیه خاکستر را هم داشته باشد.

پودر کننده ها بخش جدایی ناپذیر برخی مشعل ها هستند. آنها زغال را به خوبی پودر کرده و توسط مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار با هوا مخلوط می شوند تا یک جریان غنی از سوخت دیگ بخار وارد کوره شود. زغال باید کاملا خشک باشد چون خود آن آب دارد و ممکن است در آسیاب گل شود.

برای خشک کردن زغال، هوای پیش گرم شده به آن اعمال می شود. نوعی از تجهیزات پودرکننده، آسیاب گلوله ای است که شامل یک درام استوانه ای بزرگ است و به صورت افقی و روی محور خود نصب می شود و داخل آن پر از گلوله های چدنی است.

ترونیونها (زائده هایی در مرکز دو طرف درام که مثل شفت عمل می کنند) توخالی هستند تا هوا و زغال از یک طرف مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار وارد و به صورت مخلوط پودر شده از طرف دیگر خارج می شود. با چرخش درام گلوله ها حرکت کرده و روی زغال می ریزند و تکرار متمادی این کار باعث پودر شدن زغال می گردد.

انواع آسیاب مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار:
آسیابهای کاسه ای شامل یک کاسه نصب شده روی شفت عمودی است که به دور خود می چرخد و غلتک هایی وجود دارند که با گردش در درون کاسه زغال ریخته شده به درون، آن را له می کنند. در برخی از مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار به جای غلتک گلوله قرار داده می شود. زغال له شده توسط هوای گرم به اطراف کاسه می ریزد.

آسیاب های ضربه ای از چیزی مثل چند چکش فلزی که آزادانه روی شفت تاب می خورند بهره می برد. این چکشها روی تجمع زغال ضربه زده و آن را پودر می کنند که توسط هوا منتقل می گردند.

آسیابهای سایشی چیزی شبیه ترکیب فن و سنگ سنباده با پین هایی در پیرامون چرخ فن است که با ذرات زغال برخورد می کند. این آسیاب ها باید قطعات سخت تری نسبت به سایرین داشته و قابلیت دستگاه ها بسته به ساختمان و سازنده آن متغیر است.

منظور از فن مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار چیست؟
فنها یا دمنده هایی که مخلوط زغال و هوا را به مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار هدایت می کنند فنها یا مکنده های اولیه خوانده می شوند. اکثر دیگ بخار بویلر صنعتی بخار از مکنده ها برای محدود کردن نشتی بالقوه زغال پودر شده به واحد استفاده می کنند.

مخلوط سوخت و هوا از آسیاب خارج و وارد ورودی مکنده می شود که در آنجا تحت فشار به مشعل صنعتی منتقل می گردد. در انواع کوچک پودرکننده و مکنده تحت یک محفظه قرار می گیرند. مهم ترین بخش، یک ترکیب پودر کننده و مشعل صنعتی دسته بندی کننده است.

که اصولا یک دستگاه ساکن بدون اجزای متحرک است و ذرات بزرگ را از جریان پودر زغال و هوا که به طرف مشعل صنعتی حرکت می کنند. جدا کرده و آنها را برای آسیاب شدن مجدد به پودرکننده برمی گرداند. ملزومات معمول زغال پودر شده خروجی از این قسمت عبور حداقل %85 زغال از سرند 200 چشمه ای و حداکثر 5 درصد از سرند 5 چشمه ای است. نهایتا مخلوط زغال و هوا باید غنی از سوخت باشد تا احتراق پایداری را در کوره به وجود آورد.

نصب مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار:
مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار می تواند به سادگی لوله ای که خروجی مکنده را به کوره متصل می کند تا یک مشعل دارای اوریفیس، پره های هادی و سایر لوازم اختلاط و توزیع سوخت و هوا باشد. با مرور زمان جریان زغال می تواند برخی قسمت های مهم مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار را مستهلک کند.

برخی نیروگاهها به کوره سیکلونی مجهز هستند که از پودر زغال خیلی ریزتر از انواع معمول استفاده می کنند سیکلون یک استوانه خنک شونده با آب است که به صورت افقی در یک سمت بویلر نصب می شود. زغال و هوا نرخ آزادسازی حرارتی بالایی در داخل سیکلون با چنان دمای بالایی دارد که خاکستر ذوب شده و به صورت مایع خارج می شود. دود خروجی از کوره چیزی حدود 3000°F است. هدف کوره های سیکلونی کوچک کردن اندازه بویلر است.

انواع مدرن بویلر صنعتی زغال سنگ سوز، بویلر صنعتی با بستر سیالی و بویلرصنعتی با بستر سیالی چرخان (CFB) هستند که کل کوره یا تمام بویلر بخشی از مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار است، زغال به صورت ذرات جامد در بستر قرار گرفته و توسط هوای احتراق و دود گذرنده از روی آن به صورت سیال حرکت می کند. (روی هوا سوار می شود) این کار با توزیع هوا روی بستری از زغال در یک سطح گسترده توسط نازل های مخصوص انجام می گیرد. حرکت ذرات در جریان هوا مثل جوشیدن آب در کتری است. در مورد بستر چرخان، ذرات کوچک تر توسط دود به خارج کوره منتقل و پس از گذر از بویلر بازگردانده می شوند.

در مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار چه چیز را اضافه می کنند؟
در مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار علاوه بر زغال، سنگ آهک هم روی بستر اضافه می شود که واکنش داده و SO2 را جذب می کند. سنگ آهک واکنش داده و گاز به صورت بخشی از خاکستر به جای متصاعد شدن در دود از بویلر صنعتی بخار خارج می شود.

در این بویلرها، بستر تاخیر زیادی در پاس های اولیه دارد تا زمان تماس سنگ آهک، SO2 و مخلوط مضاعف سوخت و هوا بیشتر شود. جداکننده های سیکلون درست مثل دسته بندی کننده ها عمل می کنند تا ذرات زغال و سنگ آهک را از دود گرفته و به کوره برگردانند.

سوزاندن زغال مستلزم در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای اختلاط سوخت و هوا و سوختن آن است. بویلر صنعتی بخار استوکردار زغال سنگ را چندین دقیقه در حالی که حرارت ذرات را تجزیه می کند نگه داشته و اجزای سبک تر سوخت را تبخیر و سپس کربن را تبدیل می کند.

انواع مشعل زغال سنگ سوز:
کوره مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار باید بزرگ باشد تا گنجایش سوخت موجود را داشته باشد. یک نکته مهم در سوزاندن زغال سنگ نیاز جریان هوای خیلی کم است. اپراتورهایی که عادت دارند در زمان استفاده از سوخت نفت کوره دیگ بخار و انواع سوخت گاز دیگ بخار دمپر ورودی هوا را به طور کامل باز کنند باید بدانند که اگر این کار را در مورد زغال سنگ انجام دهند بویلر صنعتی بخار منفجر خواهد شد.

ممکن است تجمع زغال در بویلر صنعتی صورت بگیرد که وزش جریان هوا آنها را بلند کرده و مخلوط قابل حجیم انفجاری به وجود آورد. عمل پرژ چنین بویلرهایی هم باید کاملا با جریان کم آرام هوا صورت گیرد تا چنین اتفاقی حادث نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>