اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در بویلر صنعتی بخار هنگامی که افزایش دمای اشباع شده از دمای تبخیر بیشتر می باشد آن بخار را سوپرهیت گویند. تفاوت مقدار دمای اشباع شده در دیگ بخار و دمای افزایش یافته درجه سوپرهیت گویند.

سوپر_هیت

حال سوال اینجاست سوپرهیت کردن دیگ بخار چگونه است؟ و چه قانونی را جهت سوپر هیت کردن دیگ بخار باید رعایت نمود؟ برای سوپر هیت کردن دیگ بخار قوانین خاصی وجود دارد. اولین و مهم ترین قانون این است که سوپرهیتر باید دارای جریان بخار در لوله ها باشد تا گرمای دریافتی را به آن منتقل کند در غیر این صورت لوله ها در اثر حرارت تخریب خواهند شد.

وجود آب در سوپرهیتر کمکی نمی کند چون در برخی لوله ها بلوکه شده و مشکل سوختگی لوله و یا پدیده چکش آبی را در اثر وزش ناگهانی با سرعت بالا به وجود می آورد. رهنمودهای زیر متضمن راه اندازی مناسب بویلرهای سوپرهیت دار است.

توجه کنید برای سوپرهیت کردن دیگ بخار یا مافوق گرم کردن دیگ بخار برخی از آنها دارای دستورالعمل خاصی هستند پس برای اطمینان جهت سوپرهیت کردن دیگ بخار ابتدا دستورالعمل را مطالعه کنید. وقتی دیگ بخار مجهز به بازگرم کن یا ری هیتر است، باید شیرها را طوری تنظیم کنید که بخار را از بویلر به ری هیتر هدایت کرده و تخلیه ها و هواکش های ری هیتر را باز کند. در هنگام راه اندازی بویلر سوپرهیتردار مطمئن شوید تمام هواکشها و تخلیه های سوپرهیتر و همچنین ری هیتر باز است.

ری هیتر چیست؟
بخشی از بویلر صنعتی بخار است که بخار در فشاربالا پس از اینکه مقداری از حرارت خود را در زمان انبساط از دست می دهد. به بخش ری هیتر هدایت می شود.

اقداماتی که باید برای سوپرهیت کردن دیگ بخار انجام داد:
همین که جریان قابل توجهی بخار در هواکش بویلر تولید شد آن را ببندید تا حداکثر جریان به سوپرهیتر یا مافوق گرم وارد شود. وقتی از هواکش های آن بخار خالص و بدون رطوبت خارج شد، شیرهای تخلیه آن را هم بیندید تا همه جریان وارد کل سوپرهیتر گردد. همین طور تمام شیرهای تخلیه دیگر را هم ببندید. دمای خروجی سوپرهیتر را بررسی کرده و توجه خاصی به بروز تغییرات در نرخ احتراق، تعداد مشعل ها یا ایگنایتورهای در حال کار و سایر مواردی که بر عبور دود از میان سوپرهیترها موثر است داشته باشید. هواکشها و تخلیه ها را به جز در سوپرهیتر دیگ بخار آخر در صورتی که توربین در حال کار باشد ببندید. با دریافت کار از توربین (اتصال ژنراتور) باید این شیرهای تخلیه را هم ببندید. شیر بای پس به ری هیتر را هم به منظور اطمینان از برقراری جریان در ری هیتر ببندید.

طی بهره برداری توجه داشته باشید که دمای خروجی سوپرهیت دیگ بخار و ری هیتر بویلر صنعتی بخار را مرتبا کنترل نمایید. چرا باید در هنگام سوپرهیت کردن دیگ بخار مرتبا خروجی سوپرهیت دیگ بخار و ری هیتر بویلر را مرتبا کنترل کرد؟ موارد زیادی وجود دارد که می تواند موجب بروز مشکل در سوپرهیتر دیگ بخار و ری هیتر گردد که الزاما با تغییر صدا بروز نمی کند.

اگر توربین تراپ دهد، شیر تخلیه سوپرهیتر را قبل از تلاش برای راه اندازی مجدد توربین باز کنید. کار کردن با شیر تراپ بدون جریان سوپرهیتر بسیار خطرناک است. چون جریان بخار وجود ندارد نشانگر دمای خروجی سوپرهیت حتی با وجود این که فلز در داخل در حال سوختن است پایین می آید. اگر دیگ بخار شما دارای شیرهای اطمینان را است این کار را با احتیاط انجام داده و تا پایین آمدن هر یک از شیرهای اطمینان درام صبر کنید.

سوپرهیت کردن دیگ بخار چگونه است؟
ابتدا قبل از راه اندازی بویلر صنعتی بخار به صورت غیرمتصل (off line) شیرهای تخلیه سوپرهیت یا مافوق گرم را باز کنید. تا جایی که ممکن است پس از خاموش کردن شعله انتقال بار را ادامه دهید تا جریان برقرار باشد، اجازه دهید توربین به همراه بویلر خاموش شود تا بتوانید حداکثر جریان بخار ممکن را داشته باشید.

تا زمانی که فشار بویلر به 25psig نرسیده هیچ یک از تخلیه ها و هواکشها را باز نکنید اما در این فشار می توانید ونت درام را باز کنید. متغیرهای زیادی در طراحی سوپرهیت کردن دیگ بخار و ری هیتر وجود دارد. پس حتما از دستورالعمل های سازنده پیروی کنید. برخی سوپرهیترها مجهز به دمپرهای بای پس گاز در داخل بویلر صنعتی بخار هستند که می توانید توسط آن دمای سوپرهیت را تا درجه ای کنترل کنید.

برخی دیگر دارای سوپرهیت میانی هستند که در آن آب تغذیه به داخل لوله تزریق می شود تا دما را کنترل نماید. همچنین می توان دی سوپرهیت را روی ری هیترها مشاهده نمود. در هر عملکرد نامعمول هر تعداد از دماها را که می توانید کنترل و به کم ترین مقادیر، از نظر صحت اعتماد نکنید. همیشه اعداد بالا را به عنوان ارقام صحیح فرض کنید.

دی سوپرهیترها برای افزایش تغذیه بخار دی سوپرهیت شده استفاده می‌شوند (آب افزوده شده تبخیر و بخشی از آن بخار می‌شود). وقتی بخار در مبدلهای گرمایی و دستگاههای دی سوپرهیت مشابه استفاده می‌شود مقدار سطح گرمایشی مورد نیاز در مبدل را کاهش می دهد. همیشه باید در آن مقداری بخار سوپرهیت باشد تا در زانوها آب جمع نشود. زمانی که از واحد بخار سوپرهیت استفاده می کنید باید وضعیت های اشباع هر سرویس و نرخهای دمایی حداکثر تجهیزات و لوله ها را بدانید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>