اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زیست_بوم

سوخت زیست توده دیگ بخار:
سوخت زیست توده دیگ بخار شامل هیزم تا فضولات حیوانی است. انواع بسیار گوناگونی چوب و سایر گیاهان وجود دارد که می تواند سوزانده شود. همچنین روش های بسیار گوناگونی هم برای سوزاندن آنها وجود دارد و مدام در حال توسعه است.

درست مثل سوخت زغال سنگ دیگ بخار باید سوخت را به صورتی درآورید که قابل مصرف در مشعل باشد. این نوع سوخت محتوای هیدروژن بیشتری دارند که باعث سوختن تمیز آنها می‌شود. مشکل اصلی این سوختها محتوای بالای رطوبت آنها است. آب موجود در سوخت، آتش را سرد می کند و بخار حاصل، انرژی نهفته زیادی را در دودکش تلف می‌کند. چوب می تواند به شکل های مختلف بسوزد، به صورت کنده در آتش، تکه تکه و خا کارهای بعضی مواد سبک تر می توانند تقریبا به صورت معلق در هوا کاملا بسوزند که تقریبا مثل سوختن نفت است.

سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع چوب:
برخی مشعل ها برای سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع چوب ساخته شدن و چوب خام میسوزانند که دارای محتوای رطوبت بالایی است و بیشتر انرژی سوخت زیست توده دیگ بخار برای تبخیر آن صرف می شود. بقیه، چوبهایی را می سوزانند که در کوره خشک شده اند و رطوبت کمتر از 10درصد دارند و یک سوخت عالی به شمار می روند.

این نوع مشعل ها برای سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع چوب و ساخت بوبلر صنعتی بخار طراحی شده اند تا سوخت را بسوزانند و نمی توان ماده دیگری در آنها استفاده کرد. بویلری که برای سوخت خشک طراحی شده در صورت سوزاندن سوخت مرطوب دچار اشکال خواهد شد و برعکس. مشکل اساسی در سوزاندن چوب، ماسه است.

در حین آماده سازی چوب از برش تا رسیدن به کوره، کثافات زیادی به همراه می آورد و ماسه می تواند لوله های بویلر صنعتی بخار را به سرعت فرسوده کند. چرخ سنباده همیشه سنگ ریزه هایی خواهد داشت که برای دیگ بخار مخرب هستند.

وقتی بویلر صنعتی بخار برای سوزاندن چوبی طراحی می شوند که آلوده به ماسه است، سرعتها به طرف لوله ها از قصد کاسته می شود تا از ساییدگی آن بکاهد. اپراتورها هم باید از هر کاری که موجب افزایش سرعت داخل کردن هوای اضافی زیاد یا بیش از ظرفیت سوزاندن می شود اجتناب کنند.

سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع برگ:
سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع برگ نیز یک منبع دیگر به عنوان سوخت بویلر صنعتی بخار هستند که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. مشکل عمده سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع برگ سوزاندن برگ در دسترس بودن آنها فقط در زمان های خاصی از سال است.

سایر مشکلات آنها خاکستر زیاد و بزرگ تر از همه سختی جمع آوری و انتقال آنها است و می تواند با ماسه و کثافات مخلوط شود. سیستم هایی وجود دارند که برگهای خشک رابه یک سوخت فشرده تبدیل می کنند.

سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع تفاله نیشکر و کاغذ مقوا:
سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع تفاله نیشکر که از دورریز عصاره شکر گرفته شده از نیشکر است خود نوعی سوخت است. دارای حمل و سوزاندن مواد چسبناک و دراز سخت می باشد. سایر منابع طبیعی بیومس عبارتند از: گیاهان خشک، فضولات حیوانی و چوب ذرت. خود ذرت خشک به جای سوخت دیگ بخار مصرف می شود.

سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع کاغذ و مقوای باطله و مواد مشابه که آلوده شده و نمی توانند بازیافت شوند در زباله سوزها سوزانده می‌شوند و یا ممکن است واحدهایی وجود داشته باشند که از آنها به عنوان سوخت استفاده کنند. سوخت زیست توده دیگ بخار مقوای بسته بندی از موادی است که سوزاندن آن بسیار خطرناک است چون در خودش نیز هوا به همراه می آورد. با وارد شدن آن به کوره، حرارت شروع به جوشاندن چسب و چوب و تبدیل آنها به هیدروکربنهای گازی می کند که در داخل بسته بندی با هوا ترکیب شده و با رسیدن به رینج مناسب منفجر می‌شوند.

سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع زباله های بیمارستانی و پلاستیک:
سوخت زیست توده دیگ بخار از نوع زباله های بیمارستانی معمولا در کوره زباله سوز که حرارت آن توسط بویلر حرارت اتلافی جذب می گردد و سوزانده می‌شود. باید همه این زباله ها در معرض حرارت آتش قرار بگیرند، چون همه بیماریها و پاتوژن های زباله ها از بین برود.

بویلرهای حرارت اتلافی باید برای بارهای خاکستر زیاد و مقاومت در برابر آسیب های اسیدی طراحی شوند. مشعل های زباله سوز به عنوان یک آلوده کننده خطرناک هوا لحاظ می شوند و در بسیاری مناطق ترجیح می دهند زباله ها را دفن کنند تا این که بسوزانند. امروزه هزینه دفن در کنار سیستم های تصفیه دود، سوزاندن زباله ها را میسر کرده است. این یک بویلر صنعتی بخار منحصربه فرد است چون شما در برابر سوزاندن زباله پول دریافت می کنید.

دیگ های بخار دیگری هستند که سوختهای جامد مثل پلاستیک را می سوزانند. تقریبا تمام مواد آلی را می توان سوزاند ولی سوال این است که آیا منبع سوخت، تولید پایداری دارد و هزینه آماده کردن، حمل و نقل و سوزاندن آن مقرون به صرفه است یا نه؟ اگر شما امکان کار در واحد گرمای اتلافی را دارید باید بدانید که سوخت ارزان ارزش حرارتی بالایی دارد و باید مثل سوخت های گرانی که می خرید با آن رفتار کنید. اگر این سوخت را به صورت بهینه نمی سوزانید، با خرید سوخت دچار کسری بودجه خواهید شد. وقتی به طور نرمال میسوزد شبیه چیست و وقتی نرمال نیست چه باید کرد. نحوه ذخیره سوخت و انتقال آن می تواند بر ایمنی واحد موثر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>