اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوخت زغال سنگ دیگ بخار را معمولا با منبع یا محل استخراج مشخص می کنند. سه نوع طبقه بندی برای سوخت زغال سنگ دیگ بخار داریم، آنتراسیت (زغال سنگ خالص)، بیتومیتوس (قیردار) و پیت (زغال سنگ نارس)، که اصولا مربوط به قدرت تصادف سوخت زغال سنگ دیگ بخار با آنتراسیت است. بقیه موارد شامل اندازه ذرات زغال سنگ و مشخصه هایی است که سوزاندن آن را تحت تأثیر قرار می دهد.

سوخت_ذغال_سنگ

زغال سنگی که در بخاری سوزانده می شود باید به قدری بزرگ باشد که از سوراخهای آن نریزد و مقدار خاک آن ناچیز باشد. زغال هایی که به اندازه ای پودر می شوند که شبیه پودر تالک می شوند. به صورت سوسپانسیون سوزانده می شوند (طوری در هوا غوطه ور می شود که بسیار شبیه سوختن نفت است) از نظر سختی پودر کردن درجه بندی می شوند.

یک اپراتوری که در واحد سوخت زغال سنگ دیگ بخار کار می کند باید از مشخصه های مشعل دیگ بخار و بویلر صنعتی بخار و تأثیر تغییر این مشخصه ها در احتراق آن آگاهی کافی داشته باشد. زغال سنگ و نفت برای سوختن به هوای کمتری از انواع سوخت گاز دیگ بخار از نوع طبیعی و LPG نیاز دارند.

علت این مساله بالا بودن نسبت هیدروژن - کربن است. هیدروژن بیشتر در سوخت موجب تولید آب بیشتر است که تلفات دودکش را افزایش می دهد. همیشه مقداری هیدروژن در سوخت است. چون به تشکیل گاز زغال که خیلی راحت تر از کربن جامد میسوزد کمک می کند.

سوخت زغال سنگ دیگ بخار از نوع کالم:
نوع دیگری از سوخت زغال سنگ دیگ بخار کالم است. کالم، همان مواد زاید خارج شده از معادن زغال سنگ است که حاوی مقداری زغال سنگ است اما با کثیفی ها قاطی شده است. سوخت زغال سنگ از نوع کالم می تواند مصرف چند سال یک واحد را تامین کند.

بویلرهای صنعتی بخار جدید سوخت مایع سوز امکان سوزاندن کالم را دارند. سوخت زغال سنگ دیگ بخار به عنوان سوخت جامد روشهای جابه جایی متفاوتی از گاز یا نفت دارد. هر چند وقت یکبار باید اقدام به سوزاندن دوغاب نفت و زغال سنگ کنید، مخلوطی که مثل مایع جابه جا می شود اما ذرات جامد زغال را در خود دارد. بعضا واحدها می توانند آن را با موفقیت بسوزانند اما این عمل در واحد های کوچک موفقیت آمیز نیست.

نحوه عمل نقل سوخت زغال سنگ دیگ بخار:
سوخت زغال سنگ دیگ بخار معمولا با کامیون یا قطار حمل و نقل می شود. به هرحال این کار در زمستان مخصوصا در شرایط بارندگی به دلیل انجماد بسیار مشکل ساز است. معمولا واحدی که سوخت زغال سنگ آن با قطار منتقل می شود، محل سرپوشیده ذوب دارد تا واگنها در آن گرم شوند و بتوان زغال سنگ را از آن تخلیه نمود.

کامیون ها یا واگنها بار خود را به خزینه ای می ریزند تا یک نازل آن را به مخزن تغذیه بویلر صنعتی بخار انتقال دهد. برخلاف مخزن سوخت نفت کوره دیگ بخار محل ذخیره زغال سنگ به صورت محفظه نیست و در معرض افت کیفیت تحت وضعیت هواست. همچنین سوخت زغال سنگ اگر به مدت طولانی بماند تمایل به اشتعال خود به خودی خواهد داشت.

کانوایرها (انتقال دهنده های زغال از محل ذخیره) انواع گوناگونی دارند. بعضیها دارای تسمه پلاستیکی تقویت شده و یا پلاستیک مصنوعی هستند که روی غلتکها زغال را انتقال می دهد. در بعضی نقاط تسمه سیستم تسمه نقاله ° 180 برمی گردد. این نوع تسمه نقاله ها در واحدهای بزرگ که انتقال دایمی سوخت زغال سنگ نیاز است استفاده می گردد.

واحدهای زغال سوز کوچک از لودر برای انتقال سوخت زغال سنگ دیگ بخار از محل ذخیره به یک بالابر سطلی استفاده می کنند که زغال را وارد محل تغذیه زغال سنگ می کند. در برخی واحدهای با اندازه معمولی بالابر سطلی زغال را روی یک تسمه نقاله خاص میریزد که زغال را به محل های تغذیه بویلر صنعتی بخار می رساند. تسمه نقاله دارای دو غلتک محرک در دو انتها است که تسمه توسط آنها رو ریل های مسیر حرکت می کند.

استفاده از کانوایر در حمل و نقل سوخت زغال سنگ دیگ بخار:
نوع خاص دیگر تسمه نقاله (کانوایر) در مصارف زغال سنگ کانوایر ردلر است و شامل یک زنجیر پیوسته با بیل های فلزی است که داخل یک مجرای چهارگوش حرکت می کند. بالای مجرا در داخل خزینه قرار گرفته و بیل ها می توانند زغال را برداشته و حمل کنند. مجرا زغال را از چندین دریچه عبور می دهد. هر دریچه قسمتی دارد که در آن مجرا باز شده و زغال سنگ به پایین و درون بانکر میریزد. مخزن تغذیه با بانکر چیست؟ بانکر درست مثل مخزن روزانه در سوخت نفت کوره دیگ بخار است.

هنوز هم بسیاری از این بانکرها در واحدها دیده می شوند. بانکر ممکن است یک چهاردیواری بتنی باشد. شکل آن به نحوی است که می تواند بدون تقویت شدن زیاد زغال را ذخیره کند. در ته این بانکرها دریچه ای وجود دارد که برای تنظیم ورود زغال به مشعلها تعبیه شده است.

مشعل سوخت زغال سنگ دیگ بخار:
برای انتقال زغال از بانکر تا خود مشعلها بسیاری از واحدها دارای بارکش هستند. آنها چیزی شبیه واگنهای ریلی هستند که زیر بانکر پر شده و به محل تغذیه مشعل ها می روند. مخزن بارکش می تواند از روی چرخها بلند شده و وزن کشی شود.

به این ترتیب می توان نرخ مصرف سوخت زغال سنگ بویلر صنعتی بخار را ارزیابی نمود. تغذیه کننده ها پس از توزین دارای تسمه نقاله کوتاه (تا 5 فوت درازا) هستند که برای تغذیه زغال به پودرکننده ها استفاده می شوند. در این قسمت می توان نرخ تغذیه سوخت به بویلر را محاسبه نمود. شاید به ندرت با سیستمی روبه رو شوید که زغال پودر شده را ذخیره می کند و می تواند شامل یک بانکر سرپوشیده دارای تجهیزات ایمنی باشد چون پودر زغال به راحتی در معرض هوا قابل اشتعال است. این سیستم بسیار خطرناک است.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از سوخت زغال سنگ دیگ بخار رعایت نمود:
در زمان استفاده از سوخت زغال سنگ دیگ بخار کار اپراتور تغذیه مداوم زغال سنگ به استوکر (تغذیه کننده زغال کوره) یا پودرکننده است. برای انجام این کارها بیش از یک نفر اپراتور لازم است. شاید شما از یک دستگاه پردازنده استفاده می کنید که اندازه ذرات را تغییر می دهد تا نیازهای مشعل را برآورده سازد.زغال سنگ پس از سوختن هم باید منتقل شود. یک مقدار مشخص خاکستر و زغال نسوخته در ته کوره و در غبارگیر خروجی بویلر صنعتی بخار جمع می شود که باید به محل دفع زباله با کارخانه سیمان انتقال داده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>