اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از لوازمی که تعویض می شود لوله بویلر صنعتی بخار است. آنها طوری طراحی شده اند که گرما را به سرعت انتقال می دهند و به شدت در معرض رسوب زایی و خوردگی قرار دارند. روشهایی برای تمیز کردن رسوب لوله های بویلر صنعتی بخار وجود دارد بنابراین نیاز مبرم به تعویض آنها نیست، اما گاهی تمیز کردن سمت آب لوله آن را لاغر می کند و نیاز به تعویض لوله های بویلر صنعتی بخار خواهد داشت.

تمیزکاری_پمپ

تمیزکاری لوله های بویلر صنعتی بخار سمت آتش با برس سیمی انجام می شود. یک وسیله که به یک جاروی برقی وصل شده و دوده پاک شده را جمع آوری می کند. این دستگاه کار را آسان تر و تمیزتر می کند. تمیز کردن و تعویض لوله های بویلر صنعتی بخار سمت آتش بویلرهای لوله آبی معمولا وقتی دیگ بخار در حال کار است توسط دوده پاک کن انجام می شود.

دوده پاک کن ها فقط باید زمانی که دیگ بخار در حال کار است استفاده شوند. وقتی بویلر در حال کار است دوده در داخل کوره لزوما گاز بی اثر است. اگر دوده پاک کن ها فقط براساس کارکرد فن دمنده هوا به کار گرفته شوند مطمئنا مخلوط انفجاری از غبار و هوا با انرژی کافی افزوده شده توسط بخار برای تولید جرقه استاتیکی ایجاد کرده اید.

در بویلرهای جدید دوده پاک کن ها به جای بویلر به هدر متصل شده اند که این کار اشتباه است. مسلما دوده پاک کن ها باید سالم بوده و به درستی نصب شوند تا کار خود را به خوبی انجام دهند. اگر انتهای آنها خورده شده یا سوخته یا از تراز خارج شده است جتهای بخار به لوله ها می خورند و امکان بریده شدن لوله ها وجود دارد. باید سریعا برای آن فکری شود.

روش های پاک کردن رسوبات داخل لوله بویلر صنعتی بخار:
سه روش برای پاک کردن رسوبات طرف آب لوله صنعتی بخار وجود دارد که عبارتند از: روش توربینی شوینده های فشار بالا و اسیدشویی ولی هیچ یک نباید در بهره برداری معمول لازم شود. اگر شما تجهیزات پیش تصفیه کافی دارید و تصفیه شیمیایی مناسبی هم انجام میدهید نباید هرگز نیاز به تمیز کردن لوله ها داشته باشید. برای اطلاع از نگهداری یگ بخار و بویلر چیست کلیک کنید.

روش توربینی برای از بین بردن رسوبات داخل لوله بویلر صنعتی بخار:
روش توربینی معمول ترین روش نگهداری در واحدهایی است که تصفیه خوبی انجام نمی دهند. این روش با وسیله خاصی که توسط آب حرکت دورانی دسته ای از چرخ دنده های تیز آن در داخل لوله تامین می شود. آب نه تنها توان ابزار را مهیا می کند بلکه کثیفی ها را میشوید.

توربین تمیزکاری لوله اکثر رسوبات را تمیز می کند اما تکه های کوچکی باقی میماند مگر این که چند بار این کار را تکرار کنید. کاربرد آنها چندان سخت نیست. شاید فقط مشکل، گوشت لوله را هم لاغر کنند. شاید مشکل دیگری که معمولا با آن برخورد می شود زانوها باشند که توربین در آنها گیر خواهد کرد.

استفاده از شوینده های فشار بالا برای پاک کردن رسوبات داخل لوله بویلر صنعتی بخار:
در این روش از نازل های تحت فشار 40.000psig استفاده می شود. این نازل ها رسوبات را شاید هم به همراه مقداری از گوشت لوله بردارد. بهتر است این کار را پیمانکاران با تجربه انجام دهند. این کار معمولا نیازمند یک سیستم مکنده و یک کامیون است تا با جدا کردن آب از رسوبات، رسوبات را انتقال داده و آب را به تصفیه خانه بفرستد.

اسیدشویی جهت تمیز نمودن رسوبات داخل لوله بویلر صنعتی بخار:
سومین روش اسیدشویی است. اسید هیدروکلریک به عنوان شوینده رسوبات لوله در این روش استفاده می‌شود. این کار مستلزم دقت و تست مکرر مواد برای اطمینان از عدم خورده شدن فلز لوله توسط اسید است. محلول اسیدی گرم شده و در داخل بویلر صنعتی بخار سیرکوله می‌شود. کل بویلر باید کاملا پر شود تا تمام لوله ها و رسوبات در معرض تماس با آن قرار گیرند. اشتباه در این کار فقط منجر به تعویض لوله نیست پس بهتر است افراد ماهر و مجرب دست به اجرای آن بزنند.

در چه زمانی تعویض لوله های بویلر صنعتی بخار صورت می‌گیرد؟
وقتی تمیزکاری موفقیت آمیز نیست وقت و انرژی هم تلف شده تنها راه چاره تعویض لوله هاست. اگر دیگ بخار شما جدید و لوله های آن قابل تعویض است، آنچه شما نیاز دارید آچار، ابزار مخصوص و چکش است که باید فرد ماهری آنها را تعویض کند در غیر این صورت شما به نوردزنی و جوشکاری نیاز خواهید داشت. وقتی شما فقط یک یا دو لوله معیوب دارید، آسان ترین و به صرفه ترین کار مسدود کردن و تعویض نمودن آنهاست. برخی لوله ها را نمی توان مسدود کرد چون کار آنها غیر از انتقال حرارت است. لوله هایی که دیواره های بویلر را تشکیل می دهند قابل انسداد نیستند چون بدون جریان آب برای خنک کردن آنها، ذوب شده یا خواهند سوخت.

طریق تمیزکاری تعویض لوله های بویلر صنعتی بخار:
در بویلرهای لوله آبی درست کردن درپوش های فلزی ماشین کاری شده که اندازه لوله بوده و در آن داخل شود مشکل است. اولین و مهم ترین کار، اطمینان از مسدود شدن هر دو سر لوله های دارای نشتی است. انجام تست توسط درپوش پلاستیکی و شیلنگ آب توصیه می‌شود.

برای اطمینان از این که در پوشها در نتیجه تولید بخار در لوله از نشت آب از جا کنده شود باید سوراخی در لوله ایجاد کنید به این ترتیب نشتی وارد دود می شود.شما باید رسوبات را هم از انتهای لوله تمیز کنید تا اطمینان حاصل شود که دو فلز لوله و درپوش کاملا به هم چفت می شوند. به آرامی درپوش را داخل لوله وارد کنید. فشار آب آن را نگه خواهد داشت. سعی کنید با ضربات بیهوده چکش موجب تغییر شکل درام یا هدر نشوید.

مسدود کردن لوله های آتش نه تنها نیازمند درپوش است بلکه باید توسط چیزی آن را نگه داشت چون آب به طرف آتش نشت کرده و به درپوش ها فشار وارد خواهد کرد. یک تکه میله فولادی درازتر از لوله که به دو انتها بسته شود در طول درپوش و پیچها نیاز است.

حداقل با وجود آن مطمئن هستید که دو انتهای لوله را اشتباه مسدود نکرده اید. میله باید به اندازهای بزرگ باشد که بر نیروی فشار آب بر درپوش ها غلبه کرده و نیروی کافی برای آب بندی بین لوله و درپوش را داشته باشد. انتهای این لوله هم باید کاملا تمیز باشد. درپوش ها باید وسیله ای برای آب بندی فاصله با لوله را هم داشته باشند. شما می توانید بویلر را در حالی که تحت فشار آب است مسدود کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>