اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق_کاری

عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار:
عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار و مواد که در عایق کاری دیواره دیگ بخار استقاده می‌شود منحصر به فرد است و هیچکدام از سازندگان دیگ های بخار آن را گارانتی نمی کند. موادی که در معرض دماهای بالای کوره قرار دارند تحت تأثیر محتویات سوخت قرار می گیرند که اسیدی و سوزآور می شود. بعضی از این مواد مثل وانادیوم می توانند آسیب های قابل توجهی وارد کنند.

وانادیوم در اکثر نفت کوره های سنگین وجود داشته و عامل خاص تخریب دیواره عایق بویلر صنعتی بخار است. پنتا اکسید وانادیوم در دماهای شعله حدود 1200°F گداخته شده در همین حال روی دیواره ها پخش شده در آن رسوخ می‌کند. وقتی مشعل خاموش شد دیواره بویلر صنعتی بخار سرد شده و پنتا اکسید جامد می شود و چون یک اکسید فلزی است با نرخ متفاوتی نسبت به مواد دیواره بویلر صنعتی بخار منقبض می‌شود. تفاوت در انبساط حرارتی باعث می‌شود.

در قسمتی که وانادیوم نفوذ کرده، انقباض بیشتر از خود دیواره بویلر صنعتی بخار باشد که حاصل آن صفحه برشی بین دو ماده خواهد بود. این شرایط ممکن است گسترش یابد پس باید برای آن فکری کرد. اگر بازرسی ها صورت گرفته کوچک ترین ترکی روی دیواره بویلر صنعتی بخار و عایق کاری لوله بویلر صنعتی بخار مشاهده کردید باید آن را تعمیر کرد.

چه ترکی های برای عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار خطرناک است؟
هر ترکی که در عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار یا دیواره دیگ بخار که کوچک تر از مداد شماره 2 باشد را می توان نادیده گرفت. این نوع ترکهای انبساطی هستند و با گرم شدن بویلر صنعتی بخاربسته خواهند شد. ترکهای بزرگ تر مثلا به اندازه in ¾ را نمی توان نادیده گرفت و باید در اسرع وقت آن را تعمیر نمود. امروزه ما به فیبرهای سرامیکی دست یافته ایم که تا دماهای 3200°F دوام می آورند و می توان با آنها این شکاف ها را پر کرد.

کاربرد فیبرهای سرامیکی در عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار:
همانطور که گفته شد فیبرهای سرامیکی تا دماهای 3200°F دوام می آورند و می توانند شکاف ها را پر کنند. این مواد را نباید به صورت سفت در شکاف ها وارد نکنید بلکه باید نرم باشند تا مواد اصلی بتوانند در داخل شکاف منبسط شوند.

در زمان های قدیم و قبل از به وجود آمدن فیبرهای سرامیکی برای پر کردن شکاف ها از آزبست استفاده می شد که شاید بتوانید اثرات آنها را روی بویلرهای قدیمی ببینید. اگر شما ثبت وقایع و قفل کردن و برچسب زنی بویلر صنعتی بخار را بموقع و مداوم انجام دهید می توانید عکس العمل خوبی داشته باشید. اما بدون اطلاعات با هیچ ماده الیافی مثل آزبست وارد عمل نشوید تا این که خلاف آن ثابت شود.

نقش تایل و پلاستیک در عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار:
یک محل مهم برای تامین انبساط حرارتی، اطراف گلوی مشعل نفتی یا گازی است. نمی توان زغال اتمیزه شده را از این قائله مستثنا دانست. مواد استفاده شده در این محل برای تحمل دماهای ساخته شده است به دلیل اینکه این قسمت نزدیک ترین محل به شعله است.

مشعل های گازدر زمانی که بویلر صنعتی بخار در حال کار است سرخ می‌شود. البته فارغ از نوع سوخت این قسمت همیشه چنین حالتی دارد اما در سوخت نفتی و زغال حالت برافروختگی مشاهده نمی شود، چون شعله درخشان رو به بالای کوره است. مصالح این قسمت یا از مواد دیواره پیش سوخته که آن را تایل می گوییم و یا از پلاستیک ساخته می‌شود. منظور از پلاستیک در این حوزه مولدی است که می تواند قالب شده و شکل بگیرد.

این ماده پایداری گل خشک را داشته و شبیه لجن پر از شن و ماسه است. هرکدام از این مواد انبساط قابل توجهی طی کارکرد کوره خواهند داشت پس همیشه باید حالتی از اتصال انبساطی در اطراف گلویی وجود داشته باشد. واحدهای زیادی از این نوع پلاستیک برای عایق کاری دیواره بویلر صنعتی استفاده می‌کنند که در آنها گلو و دیواره مشعل یکپارچه بوده و با وجود تغییرات دمایی می توانند تا مدت کوتاهی بدون صدمه باقی بمانند.

بهتر است آنها جدا باشند چون وجود اتصال فضایی برای انبساط و همچنین تعمیرات را فراهم می‌کند. مشکلی اصلی انحنا پیدا کردن دیواره پلاستیکی است که در قسمت گلویی و اطراف مشعل دچار تغییر شکل می‌شود. برای رفع این مشکل از آجر نسوز یا تایل برای این محل استفاده می شود که دیوار را پشتیبانی و از افتادن وزن آن روی تایل گلوگاه جلوگیری می‌کند.

این ماده باید طوری طراحی شود که درز نیم اینچی بین قطر داخلی آن و تایل گلوگاه قرار داده شود که امروزه در آن از فیبر سرامیک استفاده می‌شود. اگر عملیات تعمیر بویلر صنعتی و نگهداری دیگ بخار گلوگاه مشعل را به عهده گرفته اید باید توجه خاصی برای بازسازی کل آن داشته باشید تا انعطاف پذیری حفظ شود. تعمیر و تعویض گلوگاه باید توسط افراد حرفه ای انجام شود چون جاگذاری دقیق تایل گلوگاه کار ساده ای نیست پس شکل آن را با استفاده از سویپ به خوبی دربیاورید.

وظیفه سویپ در عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار:
سویپ ابزار خاصی برای شکل دادن به گلوگاه مشعل است و معمولا صفحه فولادی و مسطح جوشکاری شده به یک لوله که در لوله راهنمای مشعل چفت شده و برای شکل دادن به گلوگاه استفاده می شود. سویپ به صورت چند تکه است و وقتی مونتاژ می‌شود مخروط مشعل را به طور کامل با 4 میله شکل می داد و برای چرخش در پلاستیک طراحی شده است تا گلوگاه را درست کند.

اگر از سویپ در عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار استفاده نشود در مدت کوتاهی مشکلات متفاوت به وجود می آید. اگرگلوگاه پلاستیکی دارید باید از سویپ استفاده کنید.اگر کسی می خواهد به شما پوشش نگهدارنده برای عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار بفروشد او را از واحد بیرون کنید. این حرف شاید موجب خشم سازنده ها و فروشنده هایی شود که به نظر خود خدمات با ارزشی ارائه می دهند اما اشکالی ندارد، چون در تمام دوره کاری نتیجه خوبی نداده اند و کاملا هم مضر هستند، این مواد در اکثر موارد چیزی بیشتر از لجن نیست.

مواد با کیفیت بالا به ندرت با برای عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار سازگار است. نتیجه این است که این پوشش در هم شکسته و از بین خواهد رفت. این پوشش درزهایی را هم که برای جذب انبساط دیواره دیگ بخار در نظر گرفته شده پر می کند.مشکل دیگر این مواد مالیده شدن بی دقت آنها است. در بسیاری موارد مشاهده شده که دریچه های داخل کوره هم گرفته شده و اجازه روشن شدن مشعل ها را نمی دهد.

به جای خرج کردن پول برای این آشغال ها از تسهیلات بانکی برای تعویض کامل دیواره عایق دیگ بخار یا عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار در سال های آتی استفاده کنید. پس اگر عایق کاری دیواره بویلر صنعتی بخار یا عایق کاری دیواره دیگ بخار شما مشکلی ندارد خودتان برای آن مشکل تراشی نکنید. شما با همه مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد ممکن است مواجه نشوید چون با گذر زمان مواد و روشهای نصب اصلاح می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>