اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درام_بخار

درام بخار بویلر صنعتی چیست؟
یک درام بخار بویلر صنعتی جزو یکی از اجزای اصلی استاندارد در یک بویلر صنعتی واترتیوب لوله آب است. این مخزن آب/بخار در انتهای بالای لوله های آب است. درام بخار بویلر صنعتی تولید شده در لوله های آب را ذخیره می کند و به منظور جداسازی هر کدام از فازهای ماده عمل می‌کند که در مخلوط بخار و آب استفاده می‌شود و این دو را از هم جدا می‌کند. تفاوت میزان چگالی بین آب گرم و آب سرد، به تفکیک بخار بخار اشباع شده کمک می کند.

درام بخار بویلر صنعتی چگونه کار می‌کند؟
سیال موجود در لوله های آب، ترکیبی از آب و بخار می باشند که چگالی آن نسبت به آب موجود در لوله های DOWNCOMERS کمتر است. بنابراین ممکن است به طور طبیعی، اختلاف فشار لازم برای چرخش سیال در بویلر وجود داشته باشد. به این نوع بویلرها، بویلرهای ((گردش طبیعی)) یا در اصطلاح تخصصی به آن Natural Circulation Boiler گفته می شود.

در این نوع از بویلرها، حجم بخار در خروجی لوله های آب بین 25 - 3 درصد است، بنابراین عدد سیرکولاسیون این بویلرها بین 33 تا 4 است. علاوه بر گردش طبیعی آب و بخار در داخل درام بخار بویلر صنعتی، می توان با استفاده از یک پمپ نیز سیال درون لوله ها را به گردش درآورد. به این بویلرها، بویلرهای گردش اجباری گفته می شود. Forced - Circulation Boiler لوله های این بویلرها در هر جهتی می توانند قرار گیرند و لزومی به عمود بودن لوله ها نمی باشد. در این نوع بویلرها عدد سیرکولاسیون بین 10 - 3 است.

کاربرد لوازم داخلی درام بخار بویلر صنعتی چیست؟
لوازم داخلی درام بخار بویلر صنعتیتمام آب و بخار ورودی به درام بخار بویلر صنعتی باید سوپرهیت شود تا بخار بتواند از نازل بخار خارج شده و آب از هدر جلویی پایین بیاید، سوپرهیت شدن به معنای افزایش سطح دمایی است. برای کمک به تفکیک آب و بخار، قطعاتی در درام نصب شده اند که لوازم داخلی درام بخار بویلر صنعتی نامیده می‌شوند.

اکثر این لوازم مشابه آنچه در شکل زیر قرار دارد می‌باشد. صفحات هادی مخلوط آب و بخار را به داخل درام هدایت می کنند تا از پاشیدن آب به طرف خروجی جلوگیری گردد. آنها آب و بخار را روی سطح پخش می کنند تا به واسطه گرانش از هم جدا شوند. بخار بالا رفته و وارد لوله های خشک کن می‌شود که به خروجی بخار درام بخار بویلر صنعتی هم متصل است.

خروجی این لوله ها، بخار خشک یا همان بخار سوپرهیت است؛ لوله های کوچک متصل به هر انتهای لوله خشک وارد آب می شوند تا آبی را که در لوله خشک جمع شده به داخل آب برگرداند قبل از این که به همراه بخار از نازل ها خارج شود.

انواع دیگر درام بخار بویلر صنعتی چیست؟
وسیله رایج دیگر جدا کردن آب و بخار، تجهیزات تفکیک کن V شکل است (شکل 29-9) که یک مسیر پیچ در پیچ برای حرکت بخار به طرف خروجی ایجاد می‌کند تا قطرات آب از آن جدا شده و به پایین بریزد. آرایش صفحات هادی در برخی بویلرهای مدرن پیچیده تر است اما کار اصلی جداسازی را همان لوله خشک و جداسازها انجام می دهند.

صفحات هادی به میله های فولادی پیچ شده و از طرف دیگر به یک سمت درام بخار دیگ بخار جوش داده شده اند تا به آن تکیه داده و طی بهره برداری آنها را در جای خود نگه دارد. از آنجایی که برای بازرسی لوازم داخلی درام بخار بویلر صنعتی باید آنها را خارج کرد زیاد می شکنند و در نتیجه باعث خرابی چرخه سیرکولاسیون و خرابی در بویلر شود. به دلیل اینکه حرکت آب خیلی شدید و خشن است، فقدان اتصال می تواند باعث شکسته شدن و بروز مشکل در یکی دیگر از لوازم داخلی درام بخار بویلر صنعتی در خط تغذیه بویلر شود. برای جلوگیری از شوک حرارتی، خط آب تغذیه با آرایش خاصی که تنش حرارتی را به حداقل می رساند وارد درام می‌شود.

خط تغذیه درام در دیگ بخار لوله آب:
خط تغذیه وارد درام بخار بویلر صنعتی شده و انتهای آن مسدود می شود. سوراخهایی روی لوله ایجاد شده تا آب را در طول لوله توزیع کند. گاهی برخی صفحات هادی به بویلر اضافه می شوند تا آب تغذیه بیشتری توزیع کنند و همیشه تکیه گاههایی برای لوله متصل به درام وجود دارد تا از حرکت آن ممانعت کند، اتصال لوله فلنجی است و می تواند لوله تغذیه را برای دسترسی به انتهای لوله جدا کند. علاوه بر لوله تغذیه بویلر یک لوله تغذیه مواد شیمیایی و یک خط Blow down مداوم هم وجود دارد که مثل لوله تغذیه نصب می شوند. لوله B. D به طور مداوم نیازمند اتصال آب کاری شده است و دلیل آن این است که در خط آب تغذیه استفاده می شود، نیست.

اما خط تغذیه مواد شیمیایی در درام بخار بویلر صنعتی چرا باید استفاده شود؟
آنها در یک محل بسیار مناسب نصب می شوند تا مواد شیمیای ورودی به بهترین شکل مخلوط شوند. لوله B. D مداوم در نزدیکی سطح قرار دارد اما نه آن قدر که بخار را هم تخلیه کند. این نزدیکی باید به قدری باشد که تا حد امکان آب را به محض جدایی از بخار بگیرد چون بیشترین غلظت ذرات معلق در این شرایط وجود دارد.

گاهی درام لجن فقط یک وسیله داخلی دارد؛ برای مثال امکان دارد یک صفحه شیبدار در کف به منظور پخش جریان آب در زمان تخلیه کامل آب بویلر تعبیه شود. شاید برای درام های مختلف لوازم بیشتری وجود داشته باشد اما این مواردی که گفته شد، در اکثر مواقع امکان وقوع دارد و بیشتر با آنها مواجه میشوید. 

موارد استفاده درام بخار بویلر صنعتی چیست؟
همانطور که ازنام بویلرهای صنعتی درام دار مشخص است، درام یکی از اجزای جدانشدنی مورد استفاده در فرآیند تولید بخار می باشد. آب با دمای 230 تا 260 درجه سانتی گراد چیزی معادل 450 تا 500 درجه فارانهایت، از هدر فشار بالای آب تغذیه وارد اکونومایزر شده و به صورت اشباع و یا مخلوط دوفازی با کیفیت پایین از اکونومایزر خارج شده و وارد درام می شود.

آب از طریق لوله های DOWNCOMERS که در بیرون کوره آتش قرار گرفته اند، به هدر آب تغذیه در پایین کوره راه یافته و وارد آن می شودن. این هدر به لوله های دیواره آبی متصل هستند. آب در لوله های دیواره ی آبی حرارت را از شعله و گازهای حاصل از احتراق جذب کرده و بخار می شود.

کل آب موجود در لوله های بویلر صنعتی واتر تیوب لوله آب، در یک بار حرکت در لوله های دیواره آبی بخار نمی شوند؛ لذا آب و بخار در درام از یکدیگر جدا شده و آب باقیمانده به همراه آب ورودی از طریق اکونومایزر مخلوط شده و دوباره توسط لوله های پایین رونده DOWNCOMERS به هدر پایین کوره منتقل می شوند. بخار موجود در درام وارد سوپرهیتر ها شده و پس از سوپرهیت شدن، وارد توربین های فشار بالا می شود.

قیمت درام بخار بویلر صنعتی:
قیمت درام بخار بویلر صنعتی به طور جداگانه به عوامل متعددی بستگی دارد، یکی از این عوامل کیفیت ساخت و متریال بکار رفته در ساخت این تجهیزات است؛ علاوه بر این تکنولوژی بکار رفته در ساخت درام بخار بویلر صنعتی بسیار حائز اهمیت است. امروزه انواع مخلفی از درامهای بخار در صنعت استفاده می‌شود که بسته به برندهای سازنده باهم تفاوت دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>