اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پاراپان_گاز

کاربرد گاز پروپان به عنوان سوخت:
این ماده ی گازی شکل در دنیا رتبه ی سوم در مصرف را داراست. استفاده از آن به عنوان سوخت برای خودرو ها و موتور ها در امریکا و اروپا روز به روز افزایش میابد. در کشور ما ایران البته مقدار مصرف گاز پروپان کمتر است. زیرا ایران دارای منابع گسترده ای از گاز طبیعی (گاز متان) می باشد که در پمپ های CNG مورد استفاده ی خودرو ها و موتور ها قرار می گیرد. دلیل استفاده از این گاز:

  • سوخت گیری آسان با سرعت بالا.
  • مناسب بودن قیمت گاز پروپان نسبت به بنزین.
  • آلایندگی کمتر آن نسبت به بنزین.
  • حمل و نقل آسان.
  • سبک تر بودن نسبت به بنزین و دوستدار محیط زیست نسبت به آن.

خطرات گاز پروپان چیست ؟
این ماده قابلیت اشتعال بالایی دارد و اگر در معرض هوا قرار بگیرد خاصیت انفجاری هم پیدا می کند. چون در هوا اکسیژن قرار دارد و واکنش با آن باعث انفجار خواهد شد. کپسول گاز پروپان باید از قرار گرفتن در معرض حرارت و نور شدید حفظ شود تا از خطر انفجار جلوگیری گردد.این گاز نیز مانند گاز طبیعی در غلظت های بالا می تواند جایگزین گاز اکسیژن شده شده و خفگی ایجاد کند.

پروپان بهتر است یا متان؟
گاز پروپان راحت تر به صورت مایع (LPG) در می آید، بنابراین فضای کمتری اشغال کرده و به کپسول های کوچک تری نیاز است، اما گاز متان را نمی توان به راحتی به مایع تبدیل کرد پس به کپسول های بزرگ تری برای نگه داری نیاز است.
از طرفی چون برای ذخیره کردن CNG نیاز به فشار است در هنگام تصادفات رانندگی نیز با شدت بیشتری نسبت به کپسول های LPG منفجر خواهند شد.
در رابطه با خطر نشت البته گاز متان به دلیل سبک تر بودن از هوا کم خطر تر عمل می کند. اما پروپان چگال تر از هواست و امکان انفجار را بالا می برد.
هزینه ی تجهیزات ذخیره سازی در مورد پروپان نیز نسبت به متان کمتر است.در هر صورت هر دو این گازها نوعی سوخت هستند و در استفاده از آنها دقت کافی را باید به عمل آورد.

چون چگالی این گاز بیشتر از هواست، بنابراین در هنگام نشتی از سیلندر ها به سمت کف محل نگه داری حرکت کرده و در صورت برخورد با حرارت از هر منبعی انفجار و آتش سوزی ایجاد می کند. به دلیل قابلیت انفجاری، کپسول ها در رنگ قرمز و با شیر چپ گرد عرضه می شوند.

خرید و فروش گاز پروپان چگونه است ؟
استفاده از این ماده به عنوان سوخت منجر به افزایش ایجاد کارخانه ها و کارگاه های تولید کننده و خالص کننده و همچنین شرکت های وارد کننده و توزیع کننده ی این گاز مهم شده اند. این گاز مهم به صورت سمی تریلر، تیوب تریلر، ایزو تانکر، دوئر، پلت و سیلندر و کپسول منتقل و توزیع می گردد.

چون این گاز به صورت خالص بی رنگ و بو است بنابراین در کپسول های گاز پروپان مقداری ماده ی بو دار اضافه می کنند تا در صورت نشتی کپسول بلافاصله تشخیص داده شود و از خطرات بعدی جلو گیری به عمل آید. نام این ماده اتان تیول است و بوی آن به راحتی تشخیص داده می شود.

پروپان تولید شده در منطقه ی ما یعنی خاور میانه بیشتر در کشور های آسیایی به فروش می رسد. کشور عربستان بیشترین تولید کننده در منطقه است و همچنین کشور ما ایران نیز یکی از قطب های خرید و فروش این گاز در خاورمیانه بشمار می آید.

انتظار می رود ایران بتواند با مدیریت و پیشرفت تکنولوژی به قوی ترین قطب تولید و خرید و فروش این ماده ی ارزشمند در منطقه مبدل گردد و از این طریق به ارزآوری و اقتصاد کشور کمک شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>