اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمش-آلومینیوم

پودر آلومینیوم و شمش آلومینیوم چیست؟
پودر آلومینیوم کاربرد گسترده ای در ساخت انواع خاصی از محصولات الکترونیکی، رنگ ها، سلول های خورشیدی و مواد منفجره و آتش بازی دارد. پودر آلومینیوم در ابتدا با خرد شدن فلز در کارخانه برای به دست آوردن پوسته های آلومینیوم تولید می شد. بعداً روش های جدیدی ارائه شد و اکنون کل روند کار بسیار ساده تر است. این فلز دارای رنگ سفید- نقره ای است و در گروه 13 جدول تناوبی قرار دارد و رسانای خوبی برای گرما و برق است.

مشخصات عمومی آلومینیوم و خصوصیات فیزیکی آن:
آلومینیوم دارای خواص فلزی قوی و وزن اتمی آن 26.98 است. این فلز در طبیعت ایزوتوپ های پایدار ندارد و به شکل واحد وجود دارد. آلومینیوم دارای 3 الکترون ظرفیت است و اکثر ترکیبات آلومینیوم حالت اکسیداسیون 3+ دارند. مانند تمام فلزات فعال، آلومینیوم یک کاهنده قوی است، زیرا دارای الکترونگاتیویته پایین و شعاع اتمی بزرگ است.

آلومینیوم فلزی سبک، نرم، مقاوم در برابر خوردگی و با دوام بالا است، از آنجا که آلومینیوم بسیار شکل پذیر و انعطاف پذیر است، برای ساخت فویل نازک و بادوام استفاده می شود. هر ماده ای نمی تواند چنین ویژگی هایی را داشته باشد. خصوصیات فیزیکی اصلی آلومینیوم عبارتند از:

  • نقطه ذوب - 660 درجه سانتی گراد.
  • ساختار بلور مکعب صورت محور.
  • نقطه جوش - 2470 درجه سانتی گراد.
  • تراکم - 2.7 گرم در سانتی متر مکعب.
  • نوع پیوند - فلزی.

قیمت خرید و فروش پودر و شمش آلومینیوم:
قیمت هر کیلو پودر آلومینیوم به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما برای آگاهی از کل قیمت ها می توانید لیست قیمت پودر آلومینیوم را بررسی کنید. بر اساس اینکه پودر آلومینیوم یا اکلیل را نیاز داشته باشید قیمت ها متفاوت هستند.

چگونگی ساخت پودر آلومینیوم:
کارخانه ها و مجتمع های تولیدی اغلب در ساخت انواع مختلف فلزات تخصص دارند، اما روند ساخت پودر و شمش آلومینیوم می تواند با فرآیندهای تولید دیگر فلزات متفاوت باشد. برخلاف برخی دیگر از فلزات، آلومینیوم اغلب در هنگام ساخت اکسترود می شود.

این فرآیند شامل کشیدن یا فشار دادن فلز آلومینیوم از طریق قالب برای ایجاد یک محصول شکل گرفته است. فرآیند اکستروژن را می توان به صورت یک فرآیند گرم انجام داد، در این فرآیند فلز ابتدا گرم می شود تا قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کند.

پودر و شمش آلومینیوم در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بسیار سبک هستند و در برابر خوردگی مقاوم می باشد، اما فلزی نسبتاً شکننده است که در صورت اعمال نیرو به روش های خاص می شکند.

فرآیند اکستروژن یک روش ارزشمند در فرآیند ساخت آلومینیوم است زیرا به طور کلی در مقایسه با سایر روش های ساخت، فشار کمتری به فلز وارد می کند. فلز آلومینیوم مطمئناً می تواند از راه های دیگری نیز ساخته شود، اگرچه سایر روش های ساخت می توانند فشار بیشتری به فلز وارد کنند و در نتیجه آن را به عنوان یک محصول نهایی شکننده تر کنند.

شمش آلومینیوم چیست؟
شمش آلومینیوم در ابعاد مختلف با خلوص و قیمت متفاوت به بازار عرضه می شود و صنایع مختلف بر حسب نیاز آن را خریداری و مورد استفاده قرار می دهند. شمش های آلومینیوم در اشکال مختلف تولید می شوند و کاربرد گسترده ای در صنایع دارند.

پودر اکسید آلومینیوم:
پودر اکسید آلومینیوم با ترکیب پودر آلومینیوم و اکسیژن تولید می شود و فرمول پودر آلومینیوم Al2O3 می باشد و به آن اکسید آلومینیوم (III) نیز گفته می شود. از آنجا که آلومینیوم فلزی با اکسیژن موجود در جو بسیار واکنش پذیر است یک لایه کوچک از این اکسید ایجاد می شود که از اکسیداسیون بیشتر فلز جلوگیری می کند. تعدادی از آلیاژهای فلزی از این خاصیت استفاده می کنند و برای محافظت با این فلز ترکیب می شوند.

پودر آلومینیوم تیره:
پودر آلومینیوم تیره که همچنین به عنوان پودر فلاش نیز شناخته می شود عمدتا برای واکنش های انفجاری استفاده می شود. می توان این پودر را با استفاده از کلرات پتاسیم، نیترات پتاسیم و گوگرد تهیه کرد. این ترکیبات به روش های مختلف مخلوط می شوند تا اثرات متنوعی ایجاد کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>