اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آبکاری_پلاستیک2

آبکاری پلاستیک چیست؟
پلاستیک های مهندسی شده مدرن در صنایع و کاربردهای بیشماری استفاده می شوند. آنها به دلیل قابلیت انعطاف پذیری، ماشینکاری آسان و سطح عالی موارد استفاده زیادی دارند. با این حال از آنجایی که پلاستیک ها رسانای الکتریکی نیستند، آبکاری آنها با چسبندگی مناسب سخت است.

اگر با محصولات پلاستیکی مثل ABS، پلی پروپیلن، تفلون یا پلی کربنات سروکار داشته باشید نیاز دارید که به آنها قابلیت رسانایی الکتریکی دهید. یکی از راه کارها موثر در فلزی کردن این متریال ها، اضافه کردن پوشش فلزی به وسیله پروسه ای است که آبکاری الکتریکی پلاستیک نامیده می شود.

قیمت آبکاری پلاستیک:
قیمت آبکاری پلاستیک بر اساس نوع پلاستیک و فلز مورد استفاده برای آبکاری متفاوت است. خدماتی مانند آبکاری وکیوم پلاستیک، خدمات آبکاری کروم پلاستیک و آبکاری رنگی پلاستیک در حال حاضر در کشورمان انجام می شود.

مزایای آبکاری روی ترکیبات پلاستیکی:
آبکاری پلاستیک، فرآیند رسوب الکتریکی یون های محلول از یک فلز بر سطح ماده ای دیگر است که دو دهه است تبدیل به تکنیک رایجی شده است. تولید کنندگان در صنایع زیادی از آبکاری الکتریکی برای محافظت در برابر خوردگی و سایش، افزایش سختی سطح، ارتقا رسانایی الکتریکی و حتی بهبود ظاهر یک قطعه استفاده می کنند.

با اینکه آبکاری الکتریکی را غالبا تکنیک رسوب فلز روی فلز در نظر می گیرند اما تخلیه الکتریکی فلزات روی مواد غیر فلزی هم امکان پذیر است که امروزه انجام می شود و مزایای زیادی برای تولید کنندگان داشته است.

تاریخچه آبکاری پلاستیک:
آبکاری روی پلاستیک اولین بار در دهه 1960 در صنایع خودرو استفاده شد و امروزه کاربرد زیاد در صنایع مختلف دارد. آبکاری های جدید روی پلاستیک شامل آبکاری مواردی مثل کفش و محصولاتی نظیر لپ تاپ و تلفن همراه می باشد.

اولین بار، تولید کنندگان اتومبیل به دنبال روشی بودند تا موتورهایشان مصرف سوخت بهینه تری داشته باشند که باعث افزایش استفاده از بخش های سبک پلاستیک شد. آبکاری پلاستیک با هدف فلزی کردن این بخش ها برای درخشان تر کردن و جذابیت بصری آنها انجام شد.( نکته کلیدی این روش توسعه یک فرآیند شیمیایی برای برقراری ارتباط بین سطح و اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) بود که پلیمری ترموپلاستیکی است که مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد. این فرآیند چسبندگی کافی را بین بستر ABS و پوشش فلزی فراهم می کرد.)

بهتر است بدانید:
استفاده از آبکاری روی پلاستیک در دهه 1960 توسعه یافت و این موضوع تا دهه 1970 نیز ادامه داشت و صنایعی نظیر لوله کشی و الکترونیک شروع به کشف مزایای بکارگیری آبکاری پلاستیک در متدهای تولیدی خود شدند. با این حال تغییر صنایع خودکار، در درجه اول کاهش تقاضای پوشش های براق در بخش های داخلی و خارجی منجر به کاهش استفاده از این روش در دهه 1990 شد.

در سال های اخیر مجددا شاهد افزایش تقاضا برای آبکاری پلاستیک در صنایع مختلف و در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا هستیم که می تواند به خاطر تقاضا های جدید در بخش های مختلف صنایع و نیز بهبود کیفیت آبکاری های پلاستیک نسبت به روش های قدیمی تر باشد.

مزایای آبکاری پلاستیک:
افزایش محدودبیت استفاده از پلاستیک و کامپوزیت های پلاستیک در طیف وسیعی از فرآیندهای تولیدی منجر به تقاضای بیشتر آبکاری پلاستیک شده است. آبکاری پلاستیک با فلز ظاهر پلاستیک را زیباتر کرده و حس کیفیت بالاتری را به بیننده می دهد. در نتیجه گاهی برای جلوه بصری بهتر انتخاب می شود.

به علاوه آبکاری روی پلاستیک ابزاری موثر برای حفظ سطح در مقابل خوردگی است و آن را نسبت به خرابی و مواد شیمیایی مقاوم می کند. گاهی می تواند باعث افزایش قدرت و پایداری پلاستیک نیز شود.

همانطور که در صنعت خودرو مشاهده شده، مزیت اصلی آبکاری روی پلاستیک این است که می تواند ظاهر لایه سطحی را بهبود دهد. اکثر پلاستیک های صنعتی دارای دو لایه آبکاری هستند. در حالی که پلاستیک های رنگ شده جذابیت بالایی دارند اما درخشندگی آنها کم است. با اینکه آبکاری با کروم از دیرباز تکنیک رایجی بوده است اما خطراتی که برای سلامتی دارد باعث شده که تولید کنندگان به سمت پوشش های جایگزین نظیر نیکل بروند.

آبکاری پلاستیک به آن ترکیب امکان رسانایی الکتریکی می دهد که البته این ویژگی برای تولید کنندگان اتومبیل، هواپیما و سایر محصولات بی ارزش است. همچنین می تواند از آسیب دیدن پلاستیک در مقابل نور و خورده شدن آن جلوگیری نماید. همچنین به کنترل اتلاف انرژی هم کمک می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>