اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پودر_مولیبدن

پودر مولیبدن و شمش مولیبدن چیست؟
پودر مولیبدن یک پودر براق خاکستری یا سیاه رنگ است که قبلا با گرافیت و سنگ سرب اشتباه گرفته می شد. مولیبدن یک فلز سفید نقره ای، بسیار سخت است اما از فلزات هم گروه خودش از جمله تنگستن نرم تر است.

فلز مولیبدن دارای نقطه ذوب بالا، مقاومت خوب در برابر خوردگی، سایش با خاصیت هدایت الکتریکی و حرارتی خوب است. این فلز برای استفاده در آلیاژ بسیار ارزشمند است زیرا قابلیت سخت شدن فولاد را بهبود می بخشد.

پودر مولیبدن یک پودر فلزی خاکستری با رنگ یکنواخت و بدون آلودگی مکانیکی قابل مشاهده است که معمولاً با پارامولیبدات آمونیوم یا MoO3 به عنوان ماده اولیه تهیه می شود و با هیدروژن کاهش می یابد. پودر مولیبدن ماده اولیه تهیه محصولات مولیبدن فرآوری شده توسط متالورژی پودر است. 

فلز مولبیدن چیست؟
این فلز در حالت های مختلف اکسیداسیون در مواد معدنی یافت می شود اما به طور طبیعی به عنوان یک فلز آزاد وجود ندارد. مولیبدن به دلیل استحکام و پایداری در کاربردهای با حرارت بالا بسیار مشهور است. از مولیبدن اغلب برای ساخت آلیاژهای فولاد، آلیاژهای با مقاومت بالا و فوق آلیاژها استفاده می شود.

نقطه ذوب بالای فلز مولیبدن 4730 درجه فارنهایت است، مشخصه ای که امکان استفاده زیاد و متنوع از فلز مولیبدن را فراهم می کند. این فلز معمولاً به صورت پودر خاکستری فروخته می شود که تحت فشار زیاد فشرده می شود و محصولاتی مانند مواد آلیاژی و کاتالیزورهای صنایع شیمیایی تولید می کند.

متداول ترین کاربرد مولیبدن به عنوان ماده افزودنی در ساخت انواع فولادها می باشد. بیش از 70٪ پودر و فلز مولیبدن تولید شده به فولادهای ضد زنگ، سازه و ابزار تبدیل می شوند.

این فلز مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ را افزایش می دهد و ترک خوردگی فولاد را کاهش می دهد، مقاومت در دمای بالا را برای فولاد فراهم می کند و قابلیت جوشکاری را در فولادهای سازه و ابزار بهبود می بخشد.

استفاده های اضافی برای این فلز شامل مواد شیمیایی برای تصفیه روغن و روان کننده ها، مواد رشته ای، الکترودها و کاربرد در ساخت هواپیما می باشد. مولیبدن به عنوان یک فلز سنگین طبقه بندی می شود اما سمیت آن بسیار کمتر از سایر فلزات سنگین است. این مسئله آن را به جایگزینی جذاب برای مواد فلزی مانند سرب و جیوه که سمیت بالایی دارند، تبدیل می کند.

شمش مولیبدن چیست؟
شمش مولیبدن با استفاده از تبلور و سایر فرایندهای تصفیه مانند تصعید تولید می شوند. قطعات و شات های شمش در سایزهای مختلف تولید می شوند.مولیبدن به شکل میله، گلوله، پودر، قطعه، دیسک، گرانول، سیم و به صورت ترکیبی، مانند اکسید و سایر اشکال در صورت درخواست تولید و عرضه می شود.

قیمت شمش و پودر مولیبدن:
چین، شیلی و ایالات متحده سه تولید کننده بزرگ پودر و فلز مولیبدن هستند و انتظار می رود تقاضا برای شمش مولیبدن درصد تا سال 2025 رشد کند. در سال های اخیر این فلز عملکرد ضعیفی داشته است،

اما تحلیلگران خوش بین هستند که عملکرد آن به زودی بهبود می یابد. برای درک آینده پیش رو پودر و شمش مولیبدن، آگاهی از کاربردها و انواع آنها مهم است.

قیمت پودر مولیبدن و شمش آن به فاکتورهایی از جمله کیفیت و خلوص بستگی دارد و در سراسر دنیا بازار گسترده ای دارد. امکان خرید مولیبدن به صورت حضوری و اینترنتی نیز هم اکنون فراهم است.

انواع پودر مولیبدن:

  • اسپری پودر مولیبدن.
  • گرید بسیار عالی.
  • پودر با گرید نانو.
  • پودر با اندازه ذرات بزرگ.
  • پودر با خلوص بالا.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>