اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پودر_سرب

پودر سرب و شمش سرب چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پودر سرب (شمش سرب) از دوران ماقبل تاریخ شناخته شده و برای کاربردهای مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. سرب فلزی نرم، انعطاف پذیر و شکل پذیر است. این ماده در پوسته زمین به میزان ppm 14 وجود دارد. منبع اصلی این فلز سنگ معدن galena، سولفید سرب(II) (PbS)است که به صورت بلورهای مکعب خاکستری ظاهر می شود.

پودر سرب به راحتی در هوای مرطوب اکسید می شود، در برابر اکسیژن و آب پایدار است، اما در اسید نیتریک حل می شود. این پودر یک رسانای الکتریکی و حرارتی ضعیف است اما مقاومت در برابر خوردگی مناسبی دارد. کاربردهای این پودر فلزی گسترده و متنوع است. به عنوان مثال، عدم نفوذ نسبی آن در برابر تابش، آن را به عنوان ماده محافظ تابش برای استفاده با تجهیزات اشعه X ایده آل می کند.

این پودر همچنین در لعاب های سرامیکی، باتری ها، رنگ ها، و همچنین به عنوان یک ماده افزودنی سوخت در بنزین (تترا اتیل سرب) و به عنوان یک ترکیب اصلی از لحیم های نرم استفاده می شود. سرب برای سلامتی، به ویژه برای کودکان بسیار مضر است.

قیمت خرید و فروش پودر سرب و شمش سرب:
قیمت پودر اکسید سرب بسته به اندازه دانه ها و خلوص آن متفاوت است که هر یک کاربرد خاصی در صنایع مختلف دارند. شمش سرب در بازار جهانی با قیمت های استاندارد خرید و فروش می شود.

کاربردهای پودر سرب و شمش سرب:
این ترکیب در بخش های مختلف زندگی به طور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود. بزرگ ترین کاربرد این پودر در باتری ها به ویژه در باتری های اسید سرب در سراسر جهان است. این پودر همچنین در مهمات ( گلوله)، در ساخت لوله ها، کابل ها، ورق سرب و سایر موارد استفاده می شود.

سربی که در ساخت مهمات استفاده می شود قبل از ریخته شدن، برش، اکسترود، تعویض یا کار مکانیکی ذوب و آلیاژ می شود. سرب در ساخت بلبرینگ با آلیاژ آن با مس، برنز، آنتیموان و قلع استفاده می شود، اگرچه میزان مصرف سرب در این گروه نسبتاً کم است.

سایر محصولات تولید شده با این پودر شامل فلز ترن (آلیاژ آبکاری)، سرب درزگیر، لوازم لوله کشی، مواد بام، ورق فلز ریخته گری، لوله های فلزی قابل جمع شدن است. از پودر سرب همچنین برای گالوانیزه سازی، آنیلینگ و آبکاری استفاده می شود.

شمش سرب:
شمس سرب دارای اشکال مختلفی است و به شکل توپ ها، میله ها و بلوک ها متناسب با یک کاربرد خاص در ساخت و ساز، صنایع دریایی، هوا فضا، صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

شمش سرب به عنوان ماده اولیه برای ساخت باتری سرب استفاده می شود. تولید کنندگان ممکن است شمش سرب را با کیفیت های مختلف تولید کنند. خلوص سرب می تواند بیش از 99999٪ Pb باشد. هر مصرف کننده ای بر اساس نیازهای خاص خود از کیفیت های مختلف استفاده می کند. تولید کنندگان شمش سرب در تولید شمش سرب خالص و یا شمش قابل ذوب تخصص دارند. شمش های سرب قابل بازیافت از بازیافت باتری ها به دست می آیند در حالی که شمش های خالص سرب دوباره ذوب و تصفیه می شوند.

ساخت باتری های اسید سرب:
بیشترین کاربرد این پودر در سراسر جهان برای تولید باتری های اسید سرب است. متداول ترین نوع باتری سرب-اسید شامل یک جعبه پلاستیکی سنگین است که شامل شبکه های چسبیده آلیاژ سرب است. این شبکه ها از یک آنتیموان سرب همراه با افزودن جزئی عناصر مانند مس، آرسنیک، قلع و سلنیوم ساخته می شوند. این عناصر برای ایجاد خصوصیاتی مانند تصفیه دانه، سیالیت و ویژگی های سخت شدن به شبکه ها اضافه می شوند. برای نسل جدید باتری های مهر و موم شده، بدون هزینه تعمیر و نگهداری، از طیف وسیعی از آلیاژهای سرب کلسیم (قلع) استفاده می شود.

ساخت آلیاژهای سرب:
تا حد زیادی بیشترین استفاده از آلیاژهای سرب-آنتیموان در باتری ها است. آلیاژهای سرب - آنتیموان با محتوای آنتیموان بین 1 تا 12٪ به طور گسترده ای در صنایع شیمیایی برای پمپ ها و شیرآلات کارخانه شیمیایی و در محافظت در برابر تشعشع برای پوشش دیوارهای اتاق های اشعه X و برای آجرها جهت قرار دادن منابع رادیواکتیو در صنعت هسته ای استفاده می شود.

استفاده از پودر سرب برای محافظت در برابر اشعه:
سرب و آلیاژهای آن به شکل فلزی و ترکیبات سرب در اشکال مختلف به عنوان محافظ تابش استفاده می شود. تراکم بالای این فلز نیاز اولیه یک ماده محافظ را برآورده می کند و در برخی از برنامه های محافظتی عدد اتمی بالای سرب نیز مهم است. سهولت کار با این پودر نیز دارای ارزش زیادی می باشد.

محافظ ظروف برای مواد رادیواکتیو معمولاً از جنس سرب فلزی هستند. مواد رادیواکتیو در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها معمولاً با کنترل از راه دور از یک موقعیت ایمن در پشت دیواره آجرهای سرب کنترل می شوند و دستگاه های اشعه ایکس به طور معمول در اتاق های پوشیده شده از ورق سرب نصب می شوند.

کاربرد در شیشه و کریستال:
شیشه و کریستال سرب تزئینی یکی از جذاب ترین فرم هایی است که در آن از سرب استفاده می شود. پودر سرب چگالی و درخشندگی بیشتری را به شیشه اضافه می کند.

این ترکیب همچنین در عدسی های نوری (به عنوان مثال: تلسکوپ، دوربین شکاری)، عینک، شیشه برقی (به عنوان مثال: لوله لامپ) و عینک محافظت در برابر اشعه (به عنوان مثال: برای پنجره ها و جعبه های کنترل از راه دور تابش) استفاده می شود.

کاربرد در ساخت سرامیک:
این ترکیب در طیف گسترده ای از فرمولاسیون های لعاب برای مواردی مانند ظروف سفالی (ظروف سفالی و چینی)، کاشی های دیواری و کف و برخی از لوازم بهداشتی استفاده می شود. ترکیبات سربی که مورد استفاده قرار می گیرند، تا حد زیادی سیلیکات سرب و سرب قرمز هستند.

خصوصیات برتری که ترکیبات سرب ارائه می دهند، نقاط ذوب پایین تر، کشش سطحی کمتر، خواص الکتریکی بهتر و پوشش سخت و ضد نفوذ است. از این پودر همچنین در ساخت فرمولاسیون مینای دندان نیز استفاده می شود.

تولید رنگدانه های سرب:
اگرچه استفاده از پودر سرب سفید (کربنات سرب پایه) در رنگ های تزئینی از بین رفته است اما شهرت آن هنوز باقی مانده است. پودر سرب قرمز رنگدانه سنتی برای رنگ های اولیه مهار کننده زنگ زدگی است که مستقیماً روی آهن و فولاد استفاده می شده است.

از پودر کرومات سرب (زرد) و مولیبدات سرب (نارنجی قرمز) هنوز هم در ساخت پلاستیک ها استفاده می شود. از پودر کرومات سرب به عنوان رنگدانه زرد در خط کشی جاده ها بسیار استفاده می شود.

کاربرد پودر سرب در ساخت باشگاه های گلف:
سازندگان باشگاه های گلف سفارشی از این ترکیب برای تعادل و وزن کشی زمین های باشگاه ها استفاده می کنند. به طور معمول در این باشگاه ها یک حفره داخلی وجود دارد که از طریق یک سوراخ کوچک مهر و موم شده با پیچ قابل دسترسی است. با حذف این پیچ و افزودن مقدار اندازه گیری شده سرب پودر شده، می توان وزن چرخش توپ گلف را تنظیم کرد.

ساخت لباس محافظ با استفاده از پودر سرب:
از این ترکیب که در پلاستیک ها گنجانده شده است، برای تشکیل ورقه های پلاستیک سرب دار استفاده می شود. از این پلاستیک های حاوی سرب برای ساخت لباس و پیش بند محافظ در برابر اشعه برای صنایع پزشکی، علمی و هسته ای استفاده می شود. همچنین از پلاستیک سرب دار برای ایجاد موانع عایق صدا نیز استفاده می شود.

کاربرد پودر سرب و شمش سرب در ساخت سلاح ها:
در عملیات پلیسی تفنگ ساچمه ای حاوی پودر سرب را دور شکن می نامند و برای ورود به داخل خانه و تخریب لولا و دستگیره های درب استفاده می شوند. استفاده از پودر سرب در ساخت مهمات برای به حداقل رساندن آسیب به افراد می باشد.

در نهایت پودر سرب به دلیل داشتن ترکیب شیمیایی منحصر به فرد و خواص شیمیایی و فیزیکی مناسب در صنعت بسیار محبوب است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. صنایعی که در زمینه اکتشاف نفت و گاز، لباس محافظ پزشکی رادیولوژی، محافظ اشعه ایکس صنعتی، ساخت کلوپ گلف، محصولات ضد اصطکاک و دستکش های محافظ رادیولوژیک فعالیت دارند، از این پودر برای حوزه های کاربردی خود استفاده می کنند. بنابراین پودر سرب در انواع مختلفی وجود دارد تا نیازهای خاص صنایع مختلف را برآورده کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>