اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن_دی_او-ای

روغن دی او ای DOA چیست و چه کاربردی دارد؟
روغن دی او ای DOA که به آن دی اکتیل آدیپات نیز می گویند یک مایع روغنی با رنگ روشن است که در دمای پایین انعطاف پذیر است و دارای خواص الکتریکی خوبی است. این ترکیب مقاومت خوبی در برابر هوا و پایداری خوب در برابر گرما دارد و یکی از کاربردهای آن تولید فیلم های شفاف در بسته بندی مواد غذایی است.

این ترکیب با نیتروسلولز، اتیل سلولز، استات بوتیرات بوتیریل سلولز و بسیاری از لاستیک های مصنوعی سازگار است. DOA همچنین با پلاستیزرهای اولیه مانند DOP برای ایجاد پایه های روان کننده استفاده می شود. دی اکتیل آدیپات همچنین در رنگ ها به عنوان راهی برای پخش رنگدانه ها استفاده می شود.

کاربردهای روغن دی او ای DOA:
می توان از DOA به عنوان پلاستیزر در پلیمرها و لاستیک های در تماس با مواد غذایی استفاده کرد و آن را در فیلم ها یا مهر و موم های بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار داد.

این ترکیب به عنوان حلال خنثی تخصصی، غیر قابل اشتعال و مخصوصاً برای رایحه هایی که برای استفاده در شمع استفاده می شود بسیار مفید است زیرا با اکثر موم ها سازگار است و باعث انسداد یا سوزش فتیله نمی شود زیرا برخی از حلال های دیگر می توانند این مشکل را ایجاد کنند.

آزمایشات مقایسه ای با DEP و IPM نشان داده است که در صورت سوزاندن شمع، اگر از DOA به عنوان حلال در مقایسه با دو مورد دیگر استفاده شود، یک عطر یکسان عملکرد بهتری دارد.

از نظر شیمیایی DOA در پلاستیزرها ویسکوزیته اولیه کم و پایداری ویسکوزیته عالی را ارائه می دهد و اغلب برای بهبود ویژگیهای پایداری ویسکوزیته پلاستیزرهای پایه فتالات استفاده می شود.

دی اکتیل آدیپات یا DOA بیشتر اوقات به عنوان پلاستیزر PVC استفاده می شود. این روغن کم رنگ است و ممکن است در ترکیب با سایر پلاستیزرها یا به تنهایی استفاده شود. DOA در روغن محلول است اما در آب حل نمی شود. این ترکیب به دلیل قیمت پایین و ویژگی های مناسب کاربرد گسترده ای دارد و با نام های بسیاری از جمله بیس (2-اتیل هگزیل) فتالات و آدیپیک اسید دی (2-اتیل هگزیل) استر نیز شناخته می شود. این ماده به عنوان سیال هیدرولیک و سیال دی الکتریک در خازن ها استفاده می شود.

سایر موارد کاربردی روغن دی او ای DOA:
DOA به دلیل انعطاف پذیری فوق العاده و خصوصیات الکتریکی خوب معمولاً به عنوان پلاستیزر استفاده می شود. این ترکیب همچنین مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی و گرما دارد.

DOA همچنین می تواند به عنوان روغن پایه مصنوعی Group V مورد استفاده قرار گیرد به ویژه در کاربردهایی که به دمای پایین نیاز است و می توان آنها را با روغن های پایه گروه III و Group IV ترکیب کرد تا خواص آنها را بهبود ببخشد. این ترکیب را می توان در فیلم پلاستیکی مقاوم در برابر سرما برای مواد غذایی در حال انجماد، فیلم بسته بندی، کابل، سیم برق، کاغذ و لوله آب در فضای باز استفاده کرد.

انعطاف پذیری در دمای پایین، پایداری گرمایی خوب، خواص هوازدگی، راندمان پلاستیک سازی بالا و خصوصیات الکتریکی مناسب آن را به ویژه برای استفاده در پوشش های انعطاف پذیر و رنگ های PVC به یک ماده مطلوب تبدیل می کند. DOA را می توان در بسیاری از محصولات تجاری و همچنین کفش، دمپایی، چرم مصنوعی، تشک درب و … یافت. این ترکیب آلی یک مایع شفاف است که می تواند به راحتی به پلاستیزرهای دیگر مانند DOP و DOTP اضافه شود.

ویژگی های اصلی روغن دی او ای DOA:

  • انعطاف پذیری در دمای پایین.
  • خواص الکتریکی خوب.
  • مقاومت شدید در برابر هوازدگی.
  • پایداری حرارتی خوب.
  • قابلیت ترکیب با سایر پلاستیزرها.
  • سازگاری با اکثر مواد لاستیکی.
  • به دستکاری خاصی نیاز ندارد.
  • روش نگهداری روغن دی او ای DOA.

روغن دی او ای را در جای خشک و خنک در دمای زیر 40 درجه با تهویه مناسب نگهداری کنید. این ترکیب در شرایط مرطوب خراب می شود و طول عمر نگهداری آن کاهش می یابد بنابراین حتما رطوبت محل نگهداری را به روش های مختلف کاهش دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>