اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آهنگری

این فرایند که بعضا آهنگری با سرعت بالا نیز نامیده می شود، نوعی آهنگری قالب بسته است که می تواند به صورت گرم یا سرد انجام گیرد. در تکنیک HERF از انرژی ذخیره شده در یک گاز با فشار بالا برای افزایش چشمگیر سرعت تغییر شکل در قطعه استفاده می شود. از این رو خواص نهایی قطعه معمولا در یک یا دو کورس آهنگری به دست می آید. سرعت ضربه در ماشین های HERF از 5 تا 22 متر بر ثانیه متغیر است. سرعت پیستون نیز می تواند بین 4.5 تا 9.1 متر بر ثانیه متغیر باشد.

فورج پودری (Powder Forging)

آهنگری پودری از روش های تکمیلی و نوین برای بهبود خواص مهندسی قطعات متالورژی پودر است. آهنگری پودری بسیاری از مراحل تولید سابق در متالورژی پودر را حذف می کند. اولین مرحله برای اجرای فورج پودری، شکل دادن پودر به صورت قطعه خام اولیه است. این مرحله توسط پرس های کامپکت انجام می شود.

قطعه اولیه باید به نحوی طراحی و ساخته شود که انتقال پودر و در نتیجه توزیع وزنی قطعه را تضمین نماید. پس از کامپکت کردن نوبت به زینترینگ (Sintering) قطعات در کوره می رسد. پس از زینترینگ، قطعات توسط ربات یا به صورت دستی در قالب بسته قرار می گیرند. البته بسته به کاربرد و دمای کاری می توان از پودرهای فلزی زینتر نشده نیز استفاده کرد.

پرس فورج پودری معمولا به صورت هیدرولیک، ضربه ای و اتوماتیک عمل می کند. استفاده از روش آهنگری پودر باعث بهبود خواص مکانیکی مخصوصاً خواص خستگی می شود. آن چه مشخص است، این است که چگالی پودرهای زینتر شده تأثیر زیادی بر خواص مکانیکی قطعات آهنی و فولادهای کم آلیاژ تولیدی با این روش خواهند گذاشت.

سکه زنی (Coining)

سکه زنی نوعی آهنگری قالب بسته است که معمولا به صورت سرد انجام می شود. امروزه از این روش برای شکل دادن سکه ها، مدال ها و جواهرات استفاده می شود. در سکه زنی، برای رسیدن به ابعاد دقیق به فشارهایی تا پنج یا شش برابر استحکام ماده نیاز است.در این فرایند نمی توان از مواد روانکار استفاده کرد؛ چرا که فلز تحت فشار بالا رفتار غیر قابل تراکم از خود نشان می دهد و از شکل دهی دقیق قطعه جلوگیری می شود.

با توجه به نوع کاربرد و طراحی قالب، فلز به دلخواه نازک یا ضخیم شده و یا پستی و بلندی های مناسب در مقطع فلز ایجاد می شود. از این روش به طور گسترده برای حروف زنی روی ورق های فلزی یا قطعاتی نظیر سکه ها استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>