اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریخته گری کوبشی

ریخته گری کوبشی یا Squeeze casting فرایندی است که ریخته­ گری کلاسیک (گرانشی) را با ریخته گری تحت فشار ترکیب می کند. این روش با ترکیب روش های ریخته گری و فورج می تواند قطعاتی با اشکال پیچیده و خواص مکانیکی فوق العاده ای تولید کند. امروزه برخی از کارخانه های بزرگ ریختگی از این روش برای تولید قطعات خود بهره می برند.. مانند کمپانی اتوموبیل­سازی پورشه که از این روش ریخته­گری برای تولید سیلندرهای نسل جدید موتورهای V6 خود استفاده می­کند.

ریخته گری اسکوییز به چه صورتی انجام می شود؟

ریخته گری اسکوییز که بعضا با نام فورج فلز مایع (liquid metal forging) نیز شناخته می شود، ترکیبی از فرایندهای ریخته گری و فورج است. اصول اجرای این روش بدین صورت است که در ابتدا مذابی که در حالت فوق گداز قرار دارد، به درون نیمه پایینی قالبی که از قبل پیش ­گرم شده است، ریخته می­شود. زمانی که فلز در حال منجمد شدن است، یک سنبه از نیمه بالایی فرود آمده و با فشار بالایی مذاب را منقبض می کند.


مقدار فشار هیدرولیک اعمال شده به طور قابل توجهی کم تر از فشار مورد استفاده در فرایند فورج است، اما با این حال می ­توان محصولاتی با جزئیات عالی تولید کرد. اعمال این فشار بر روی مذاب، انتقال حرارت آن را با قالب بسیار تسریع می کند که نتیجه آن ایجاد ساختاری ریزدانه و عاری از تخلخل است.پس از انجماد، سنبه به سمت بالا حرکت می کند و با استفاده از یک ابزار بیرون انداز، قطعه از داخل قالب خارج می شود.

فرایند ریخته گری کوبشی:

  • درجه حرارت ریخته گری به آلیاژ و هندسه قطعه بستگی دارد. دمای شروع معمولا بین 6 تا 55 درجه بالاتر از دمای لیکوئیدوس آلیاژ انتخاب می شود.
  • معمولا یک تاخیر زمانی بین زمان ریخته شدن فلز مذاب و لحظه ای که سنبه با مذاب تماس پیدا می کند و دیواره­های نازک انجمادی را در مذاب ایجاد می­کند، وجود دارد.
  • فشار اعمالی معمولا بین 50 تا 140 مگاپاسکال انتخاب می شود.
  • جهت روغن کاری در هنگام ریخته گری آلیاژهای آلومینیوم، منیزیم و مس، یک گرید خوب از روغن کلوئیدی گرافیت قبل از ریخته گری باید روی قالب پیش­گرم شده اسپری شود.
  • بسته به ظرفیت قالب، وزن قطعه بین 5 تا 50 کیلوگرم و ضخامت آن بین 3 تا 50 میلیمتر متغیر است.
  • ضروری است که در استاندارد، به مقادیر تلورانس قالب و قطعه و ارتباط آن با پیش­گرم توجه شود.
  • برای تولید کامپوزیت­های زمینه­فلزی می­توان فیبرهایی را برای بهبود خواص در مناطق مهم تزریق کرد. برای مثال در سری پیستون­ها از اکسید آلومینیوم تقویت شده با فیبرهای سیلیکونی تولید شده با ریخته گری کوبشی استفاده می کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>