اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی_استال2

ویژگی و کاربرد پلی استال (POM):
پلی استال POM یک ماده ترموپلاستیک است که به آن استال نیز گفته می شود و شامل گروه عملکردی کربن پیوند یافته به دو گروه OR است. پلی استال اولین بار توسط شیمی دان آلمانی هرمان اشتاودینگر برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1953 کشف شد.

POM یا پلی اکسی متیلن که با نام های پلی استال و پلی فرمالدهید نیز شناخته می شود، یک ترموپلاستیک مهندسی است که در قطعات دقیق با سختی بالا، اصطکاک کم و پایداری ابعادی عالی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همانند بسیاری از پلیمرهای مصنوعی دیگر، توسط شرکت های مختلف شیمیایی با فرمول های کمی متفاوت تولید می شود و با نام های مختلفی به فروش می رسد.

کاربردهای معمول POM تزریق شده شامل اجزای مهندسی با کارایی بالا مانند چرخ دنده های کوچک، قاب عینک، یاطاقان توپ، بند اسکی، بست، اسلحه، دسته چاقو و سیستم قفل است. این ماده به طور گسترده ای در صنعت خودرو و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت خرید و فروش این ماده براساس تغییرات قیمت دلار در بازار ایران متفاوت است.

ویژگیهای کاربردی پلی استال (POM):
POM با مقاومت بالا، سختی و سفتی تا 40 درجه سانتی گراد مشخص می شود و به دلیل ترکیب بلوری بالایی که دارد ذاتاً رنگ آن سفید مات است اما در همه رنگ ها موجود است و تراکم آن 1.410-1.420 گرم در سانتی متر مکعب است.

پلی استال یک ترموپلاستیک مهندسی مبتنی بر فرمالدئید است که شامل گروه عملکردی یک کربن پیوند یافته به دو گروه OR است این ترکیب 100٪ قابل بازیافت است و به عنوان پلی فرمالدهید، پلی متیلن گلیکول و پلی اکسی متیلن گلیکو شناخته می شود.

روش تولید پلی استال (POM):
توجه به این نکته مهم است که تولید همو پلیمر و نسخه های کوپلیمر POM شامل مراحل مختلفی است. برای ساخت هوموپلیمر ابتدا باید فرمالدئید دهیدراته ساخته شود. سپس فرمالدئید با تجزیه آنیونی پلیمریزه شده و پلیمر حاصل با واکنش به انیدرید استیک تثبیت می شود. آب تولید شده باید از واکنش خارج شود.

در ساخت کوپلیمر POM فرمالدئید باید به تری اکسان تبدیل شود که می تواند توسط کاتالیز اسیدی و پس از خالص سازی تری اکسان با تقطیر یا استخراج برای حذف آب و سایر ناخالصی های فعال حاوی هیدروژن انجام شود.

POM به صورت گرانوله عرضه می شود و با حرارت و فشار می توان آن را به شکل دلخواه قالب زد. POM می تواند به صورت تزریقی، چرخشی و قالب گیری تزریق شود. همچنین می تواند به طول میله های مستطیل یا گرد برای ماشینکاری اکسترود شود. پیوند POM بسیار بسیار دشوار است. جوشکاری حلال پلیمرهای استال به دلیل مقاومت عالی این ماده در برابر حلال معمولاً ناموفق است. با این وجود جوشکاری حرارتی با موفقیت روی هوموپلیمر و کوپلیمر استفاده شده است.

کاربردهای پلی استال (POM):

  • مهندسی برق: عایق ها، حباب ها، اتصالات، قطعات دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن.
  • وسیله نقلیه: واحد فرستنده سوخت، چراغ، کنترل، کلید ترکیبی، شیشه های برقی، سیستم های قفل در.
  • پزشکی: قلم انسولین، استنشاقی با دوز اندازه گیری شده.
  • صنایع غذایی: سازمان غذا و دارو برخی از گریدهای POM را برای پمپ های شیر، قاشق های قهوه، محفظه های فیلتر و نوار نقاله های مواد غذایی تأیید کرده است.
  • مبلمان: سخت افزار، قفل، دستگیره، لولا.
  • ساخت و ساز: شیشه ساختاری - نگهدارنده غلاف برای نقطه
  • بسته بندی: قوطی های آئروسل، مخازن وسیله نقلیه.
  • ورزش: لوازم جانبی پینت بال همچنین در اسلحه های airsoft برای کاهش صدای پیستون استفاده می شود.

این ماده همچنین در ساخت زیپ لباس ها، فلوت ایرلندی و ابزارهای موسیقی، دستگاه های قهوه ساز کاملاً اتوماتیک، لوازم جانبی بخار و سیگار الکترونیکی، فندک و بسیاری از وسیله های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب پلی استال کدامند؟
با تمام مزایای ذکر شده پلی استال در برابر حرارت بالا بد رنگ شده و در دماهای بالاتر از ذوب خود گازهای سمی تولید می کند. این ترکیب مقاومت پایینی در برابر نور خورشید و در برابر خراشیدگی به خصوص در محیط های کثیف دارد و در برابر عوامل اکسید کننده، اسیدها و بازها به شدت آسیب پذیر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>