اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربنات منیزیم Magnesium carbonate نمکی معدنی و پودری سفید رنگ با فرمول شیمیایی MgCO3 است. کربنات منیزیم به عنوان کود و ماده آنتی اسید عمل کرده و از آن در ساخت موادی که قادر به تحمل درجه حرارت بسیار بالا هستند، استفاده می شود.

کربنات_منیزیم

به این ماده شیمیایی مگنزیت یا هیدرومگنزیت یا بارینگتونیت نیز گفته می شود و فرم های هیدراته شده آن مانند دی، تری، تتراهیدرات ها به صورت مینرال موجود هستند.

کربنات منیزیم به صورت توده های سبک، سفید، شکننده یا به صورت پودر سفید وجود دارد که بی بو است و در هوا پایدار است. این ماده شیمیایی عملا در آب نامحلول است ولی با این وجود واکنش قلیایی ضعیفی با آن نشان می دهد. این ماده در الکل نامحلول است اما توسط اسیدهای رقیق به سرعت حل می شود.

هیدرومگنزیت ترکیبی با رنگ سفید یا زرد مایل به سبز یا خاکستری-سفید یا قهوه ای است که به صورت پودر کریستالی یا فرم جامد کریستالی به دست می آید. این ترکیب ماده معدنی مهمی برای استخراج منیزیم است.

کاربردهای کربنات منیزیم چیست ؟
اولین کاربرد کربنات منیزیم تولید اکسید منیزیم از طریق کلسینه کردن است. مینرال های منیزیت و دولومیت برای تولید آجرهای نسوز استفاده می شوند. این ماده برای ساخت کف سازه ها، کامپوزیت های ضد حریق و خاموش کننده آتش و تولید خمیردندان مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر کاربردهای این ماده شیمیایی در سرکوب کردن دود در پلاستیک ها، به عنوان ماده پر کننده، ماده تقویت کننده لاستیک نئوپرین، ماده خشک کننده، ملین برای روده ها و حفظ رنگ در مواد غذایی است.

علاوه بر این، از کربنات منیزیم با خلوص بالا به عنوان آنتی اسید و به عنوان یک افزودنی در نمک سفره استفاده می شود تا با خاصیت جاذب رطوبت مانع چسبیدن بلورهای نمک به هم شود.

این ماده به عنوان ماده خشک کننده در مواد غذایی کاربرد دارد و در ساخت محصولات دارویی، ساخت لوازم آرایشی - بهداشتی، در تهیه آب معدنی استفاده می شود.

این ماده به عنوان ماده آنتی کیک در مواد غذایی و به عنوان یک عامل فیلتر کننده، ماده اطفاء حریق و همچنین در جوهرهای چاپی و به عنوان یک پوشش سفید مات برای صفحات نمایش استفاده می شود.

کربنات منیزیم، که اغلب به عنوان گچ شناخته می شود به عنوان ماده خشک کننده کف دست ورزشکاران در صخره نوردی، ژیمناستیک و وزنه برداری مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در تاکسیدرمی برای سفید کردن جمجمه ها استفاده می شود و به این ترتیب که آن را با پراکسید هیدروژن مخلوط کرده و روی جمجمه مورد استفاده قرار می دهند.

خطرات و ایمنی:
این ماده شیمیایی برای انسان سمی نیست ولی موقع استنشاق یا در تماس با چشم و پوست باعث تحریک می شود.

کربنات منیزیم به عنوان آنتی اسید مورد استفاده قرار می گیرد و باعث خنثی سازی یا کاهش اسید معده می شود. این ماده به تسکین علائم اسیدیته بیش از حد معده در بیماران مبتلا به سوء هاضمه، سوزش سردل یا اختلال ریفلاکس معده کمک می کند.

به نظر می رسد کربنات منیزیم نسبت به اکسید منیزیم و کلرید و سولفات منیزیم به خوبی جذب می شود. عوارض جانبی عمده این ماده شامل کاهش هوشیاری، سردرد، خواب آلودگی یا سرگیجه، کاهش اشتها، حالت تهوع، استفراغ و ضعف است.

در صورت تماس این ماده شیمیایی با چشم ها، پلک های بالا و پایین را با آب فراوان حداقل به مدت 15 دقیقه بشوئید. در صورت بلع تصادفی فرد را وادار به استفراغ نکرده و به پزشک مراجعه کنید.

در صورت استنشاق به فضای باز رفته و اگر مشکل تنفسی دارید حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید. اگر این ماده با پوست شما تماس پیدا کرد محل را حداقل به مدت 15 دقیقه با آب بشوئید و در صورت ایجاد هرگونه علامتی به مراکز درمانی مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>