اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هاردنر و کاربرد آن چیست ؟
هاردنر (Hardener) به معنای سخت کننده جزئی از انواع خاصی از مخلوط هاست. هاردنر در بعضی از مخلوط ها برای افزایش مقاومت مورد استفاده قرار می گیرد و در مخلوط های دیگر می تواند به عنوان ترمیم کننده استفاده شود.

هاردنر_فنالامین

هاردنر می تواند یک واکنش دهنده یا کاتالیزور در واکنش شیمیایی باشد که در طی فرآیند اختلاط رخ می دهد. سخت کننده ممکن است به عنوان شتاب دهنده نیز شناخته شود.

این ترکیب شیمیایی به دو شکل در ساخت و ساز کاربرد دارد؛ در نوع اول به عنوان جزء واکنش زا و سخت کننده در محصولات دو جزئی رزینی مانند اپوکسی ها، سیلیکونها ( هاردنر سیلیکون) پلی یورتان ها و پلی یورا ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد دوم می توان هاردنر پودری یا مایع را بر روی سطوحی مانند کف پارکینگ ها و انبارها استفاده کرد زیرا باعث افزایش مقاومت سطحی در آنها می شود.

موارد استفاده هاردنر چیست ؟
استفاده از این ترکیبات تقریبا همیشه برای کاربردپذیری رزین اپوکسی جهت اهداف مورد نظر ضروری است. بدون هاردنر، رزین اپوکسی هیچ گاه به خواص مکانیکی و شیمیایی چشمگیر دست پیدا نمی کند.

انتخاب نوع صحیح سخت کننده به برآورده سازی انتظارات از مخلوط اپوکسی برای کاربردهای مورد نظر کمک خواهد کرد.

از اینرو همیشه باید روی رزین و این ترکیبات تحقیقاتی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مخلوط اپوکسی نهایی عملکرد مطلوبی خواهد داشت.

از هاردنر برای ترمیم رزین های اپوکسی نیز استفاده می شود. با این وجود، افزودن سفت کننده به رزین اپوکسی ممکن است باعث نشود که مخلوط اپوکسی به اندازه کافی و به سرعت ترمیم شود. در این صورت ممکن است سخت کننده دیگری مورد نیاز باشد.

همچنین می توان از هاردنر با مواد افزودنی خاص استفاده کرد. این افزودنی ها می توانند به عنوان کاتالیزور عمل کنند و روند ترمیم را تسریع کنند.

هاردنر در ترکیب اپوکسی ها برای ساخت و ساز، جایی که کارها در دماهای پایین و رطوبت زیاد انجام می شود به علت مقاومت شیمیایی خوب مورد استفاده قرار می گیرد.

از این ترکیبات برای محافظت کفپوش های اپوکسی و برای ترمیم کلیه رزین های اپوکسی مایع و ترکیبات آنها و همچنین درزگیرها استفاده می شود.

انواع هاردنر و کاربردهای آن:
هاردنر پلی آمیدی:
با توجه به استحکام، چسبندگی، انعطاف پذیری و خاصیت ضد آب بودن، برای روکش کف، کشتی ها و پرایمرهای سنگین و چسب های مصالح ساختمانی استفاده می شود.

هاردنر پلی آمینی:
ماده ای شفاف و براق است بنابراین نه تنها برای پوشش کف داخلی بلکه در زمینه هایی که به مقاومت شیمیایی نیاز دارند مانند کارخانه ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود.

هاردنر انهیدرید:
این سخت کننده به دلیل داشتن مقاومت عالی در برابر حرارت و عایق بودن، به عنوان قالب برای ساخت انواع مختلفی از تجهیزات برقی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلیل کاربردپذیری عالی برای مواد کامپوزیت نیز کاربرد دارد.

هاردنر فنالامین:
با قابلیت خشک کردن و سخت شدن بسیار عالی در دماهای پایین و مقاومت بسیار عالی در برابر مواد شیمیایی به طور عمده در صنعت کشتی سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب به عنوان پوشش گیاهان، لوله ها و مواد مختلف فلزی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>