اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریخته گری


از روش ریخته گری دقیق در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

کاربردهای این روش به قدری گسترده است که نمی توان در چند مورد محدود آن را خلاصه کرد. امروزه این روش به فرایندی تضمین شده برای دست یابی به قطعاتی مشابه یا نزدیک به طرح اصلی و با تلورانس بالا تبدیل شده است. ریخته گری دقیق قادر است با استفاده از قالب های هندسی با ظرافت بالا، برای متقاضیان خود در کاربردهای مختلف از تجهیزات نظامی و هوافضا گرفته تا پزشکی و دندان پزشکی، کیفیت بالایی را به ارمغان آورد.

در هنگام ریخته گری قطعه به روش دقیق، به نکات زیر توجه کنید

باید توجه داشت که اگر ضخامت جداره قطعه ریخته گری زیاد از حد باشد، سبب افزایش نرخ آب رفتگی ابعاد می شود. از طرفی اگر ضخامت دیواره نازک باشد، نتیجه خلاف آن خواهد بود.پارامتر مهم دیگر فشار ذوب ریزی است. اگر میزان فشار ذوب ریزی زیاد باشد، میزان آب رفتگی کمتر خواهد بود.هر چه دمای مذاب جاری شده بالاتر باشد، نرخ آب رفتگی بیشتر خواهد بود. اگر دمای ریخته گری پایین باشد، میزان آب رفتگی کمتر خواهد بود، بنابراین دما باید در حالت بهینه باشد.برای کاهش میزان انقباض و آب رفتگی قطعات، پیشنهاد می شود مقدار کربن در مواد ریخته گری دقیق کمتر باشد.

راه اندازی استارت آپ با ریخته گری دقیق

برآورد هزینه های اولیه، یکی از مهم ترین مواردی است که بسیاری افراد پیش از شروع یک بیزنس به آن توجه می کنند. آگاهی از هزینه های کار، می تواند قدم بسیار مهمی در تدوین طرح توجیهی برای احداث کارگاه باشد. در صورتی که قصد راه اندازی کارگاه ریخته گری و تولید قطعات به این روش را دارید، به موارد زیر توجه کنید:

هزینه ساخت قالب فلزی

سرمایه ای که برای تهیه قالب فلزی باید اختصاص دهید، بخش مهمی از هزینه ها را تشکیل می دهند. فراموش نکنید که اگر تعداد سفارشاتی که می گیرید اندک باشد، روش دقیق ممکن است در مقایسه با بقیه روش های ریخته گری برای شما گران تر تمام شود و ضررده باشد!برای آن دسته از کاربردها، روش SLA یا الگوهای چاپی ممکن است یک جایگزین بسیار مقرون به صرفه باشد، حتی فقط برای تولید یک قطعه. اگر تعداد سفارش هایتان بالا باشد، هزینه قالب فلزی نیز می تواند مقرون به صرفه باشد.

هزینه تعمیرات قالب

این مورد یکی از نکات کلیدی برای تعیین میزان هزینه ها است. معمولا قالب های فلزی ریخته گری دقیق شامل یک دستگاه با ظرافت و قالب مونتاژ تزریق آلومینیوم می شود. این قالب ها پس از مدتی ممکن است مستهلک شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند که این هزینه ها ناچیز نیستند!

محدودیت ابعادی در تولید قطعات

در مقایسه با ریخته گری ماسه ای، روش دقیق فقط برای قطعات کوچک و هندسه پیچیده امکان پذیر است. در حالی که ممکن است امکان ساخت قطعات ریخته گری در اندازه های مختلف در دیگر روش های ریخته گری وجود داشته باشد. حتما به این نکته توجه کنید!

محدودیت در استفاده از ماهیچه

ریخته گری دقیق انتخابی عالی برای محصولاتی با جداره نازک است. اما قسمت های درونی بسیار کوچکی که از ماهیچه استفاده می کنند، می توانند فرآیند را با چالش هایی همراه سازند. اگر قصد استفاده از ماهیچه را دارید، بررسی کنید که آیا این کار شدنی است یا خیر.

زمان بر بودن فرایند تولید

فرآیند ریخته گری دقیق فرآیندی چند مرحله ای و زمان بر است. این روش وقت بسیار بیشتری نسبت به دیگر روش های ریخته گری می گیرد. اما توجه داشته باشید که به دلیل کاهش عملیات ماشین کاری و تمام کاری، می توان در زمان و هزینه تمام شده، صرفه جویی کرد.

مزایای ریخته گری دقیق

  • تولید انبوه قطعات با اشکال پیچیده و دقت ابعادی بالا
  • تکرار پذیری تولید قطعات با دقت ابعادی و صافی سطح یکنواخت
  • قابلیت استفاده برای تمامی فلزات و آلیاژهای ریختگی
  • کاهش عملیات ماشین کاری و تمام کاری به دلیل دقت بالای ریخته گری
  • امکان تولید قطعات با خصوصیات متالورژیکی مناسب
  • قالبت تطابق برای ذوب و ریخته گری قطعات در خلأ
  • عدم وجود خط جدایش در قطعات

معایب ریخته گری دقیق

  • محدودیت در ابعاد و وزن قطعات تولیدی (عموما قطعات با وزن کمتر از 5 کیلوگرم)
  • هزینه بالای تجهیزات و ابزارها در مقایسه با روش های دیگر ریخته گری
  • دشوار بودن تولید قطعاتی که هسته دارند
  • حفرات باید کمتر از 1.16 اینچ باشند و نمی توانند عمقی بیشتر از 1.5 برابر قطر محصول داشته باشند.
  • نیاز به فرایند آماده سازی طولانی مدت قالب و پوسته ها
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>