اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکات آلومینیوم (Al2SiO5) پودری سفید رنگ و سبک است که به دو صورت هیدراته و بدون آب وجود دارد. سیلیکات آلومینیوم ترکیبی از آلومینا، سیلیس و اکسیژن است که معمولاً به عنوان ترکیب کننده و جاذب رطوبت در صنایع داروسازی استفاده می شود.

آلمینیوم

سیلیکات آلومینیوم یک ماده معدنی است که به طور طبیعی نیز وجود دارد ولی در مقیاس بالا در صنایع تولید می شود. مواد معدنی طبیعی سیلیکات آلومینیوم به عنوان آندالوزیت، سلیمانیت و سیانیت شناخته می شوند که همه آنها دارای فرمول شیمیایی یکسان ولی ساختار کریستالی متفاوت هستند.

نوع طبیعی سیلیکات آلومینیوم از سنگ معدن استخراج می شود اما نوع سنتتیک آن با حرارت دادن نسبتاً کنترل شده ترکیبات سیلیس، آلومینا و قلیاها برای تشکیل ساختار خاص تولید می شود.سیلیکات آلومینیوم در دو نوع AC130 , P120 تولید می شود که نوع AC در صنایع کود و سموم کشاورزی، مرکب چاپ، چسب و محصولات پودری و گرانولی خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد و نوع P120 در صنایع رنگ، ریخته گری و لعاب کاربرد دارد.

سیلیکات آلومینیوم در تولید رنگ های مات و روغنی، تولید مرکب چاپ، رنگرزی، تولید لاستیک های رنگی، تولید چینی، صنایع فایبرگلاس، سنگ مصنوعی و همچنین به عنوان ماده آنتی کیک در پودرهای شوینده مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای سیلیکات آلومینیوم:
سیلیکات آلومینیوم به عنوان ماده اولیه در تولید کاغذ، پلاستیک، مواد آرایشی و دارویی استفاده شده و در تهیه ترکیبات دارویی نیز به عنوان فیلتر جهت تولید محلول های شفاف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به شکل دارو در درمان اسهال استفاده می شود و در دندانپزشکی برای سختی و رفع کدورت پرسلین دندانی استفاده می شود. سیلیکات آلومینیم به عنوان فیلتر شفاف با دی اکسید تیتانیوم رقابت می کند و به عنوان ماده ساینده، آنتی کیک، حجیم کننده و مات کننده در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب شیمیایی می تواند به صورت یک افزودنی غذایی در مواد غذایی که به طور غیر مستقیم تحت حرارت قرار می گیرند مورد استفاده قرار بگیرد. سیلیکات آلومینیم همچنین به عنوان ماده اولیه در ترکیب سلفون و پوشش هایی که در بسته بندی ها با سطح ماده غذایی در تماس قرار می گیرند، استفاده می شود.
کاربرد این ماده در صنایع تولید رنگ، شفافیت و قدرت پوشش رنگ را ارتقاء می دهد و به دلیل مقرون به صرفه بودن تا حدوی می تواند در فرمولاسیون رنگ ها جایگزین تیتانیوم دی اکسید شود. علاوه بر این سیلیکات آلومینیوم دوام و ماندگاری رنگ را طول ذخیره سازی افزایش می دهد و به عنوان عامل ضد رسوب و تنظیم کننده ویسکوزیته و pH عمل می کند.

عوارض و خطرات سیلیکات آلومینیم:
سیلیکات آلومینیم باعث تحریک چشم ها و پوست می شود و تنفس غبار آن می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند بنابراین همه افراد هنگام کار با این ترکیب شیمیایی باید از دستکش، عینک و ماسک استفاده کنند تا دچار عوارض ناخواسته نشوند.
این ترکیب شیمیایی غیر قابل اشتعال است ولی به شدت جاذب رطوبت است به همین دلیل در بسته های بسیار محکم عرضه و نگهداری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>