اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متیل اتیل کتون یا بوتانون که به نام اختصاری MEK نیز شناخته می شود یک مایع بی رنگ با بویی شیرین شبیه ترکیب نعنا با استون است. در آب حل می شود و به عنوان یک حلال صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.

متیل_اتیل_کتون

یک ماده سنتتیک است اما در منابع طبیعی موجود در محیط زیست نیز وجود دارد. نیمی از تولید متیل اتیل کتون در صنایع رنگ سازی و ساخت پوشش ها استفاده می شود و در تولید چسب و حلال های پاک کننده نیز کاربرد دارد. 

کاربرد اولیه این ماده به عنوان حلال است و از نظر تولید تجاری حلال متیل اتیل کتون بعد از استون در رتبه دوم قرار دارد. این ترکیب در تولید رنگ، تمیز کردن لوازم الکترونیکی، به عنوان طعم دهنده در مواد غذایی و برای استریل کردن لوازم جراحی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به طور موثری باکتریها را از بین می برد.

متیل اتیل کتون به طور طبیعی توسط بعضی از درختان تولید می شود و در بعضی از میوه ها و سبزیجات نیز در مقادیر اندک یافت می شود. این ماده ترکیب طبیعی برخی از خوراکیها مانند آب سیب، لوبیا، مرغ، عسل و انواع پنیر است و از طریق اگزوز اتومبیل ها و کامیون ها وارد هوا می شود.

کاربردهای متیل اتیل کتون در صنایع:
این ماده شیمیایی با خواص شیمیایی برجسته از جمله ویسکوزیته بالا، قیمت خرید و فروش مناسب متیل اتیل کتون , دمای نقطه جوش پایین، حلالیت و تبخیر بالا مشخص می شود و به همین دلیل به عنوان یک حلال متیل اتیل کتون کاربردهای گسترده ای دارد.

در مقایسه با حلال های معمولی (تولوئن، زایلن بوتانول، و غیره) MEK عملکرد انحلال و میزان فراریت بهتری دارد. این ترکیب می تواند باعث افزایش مقاومت مکانیکی روکش ها شده و آلودگی زیست محیطی کمتری دارد.

این ماده شیمیایی پیش ساز تولید پراکسید متیل اتیل کتون است که کاتالیزور واکنش های پلیمریزاسیون رزین های پلی استر اشباع نشده است. جالب است بدانید که فتواکسیداسیون آلاینده های هوا از جمله هیدروکربن ها و بوتان باعث تولید متیل اتیل کتون می شود.

این ماده به عنوان یک حلال، برای ساخت مواد شیمیایی دیگر و تولید موم از نفت استفاده می شود و در تولید روکش های سطحی، جوهرهای چاپی، واسطه های شیمیایی، نوارهای مغناطیسی و به عنوان ماده پایه جهت استخراج روغن ها، موم ها و رزین ها استفاده می شود.

ایمنی (MEK) برای سلامتی:
MEK یک افزودنی غذایی غیرمستقیم است که از طرف FDA ایمنی آن تائید شده است. این ماده اشتعال زاست و با اکثر مواد اکسیده شده واکنش نشان داده و می تواند منجر به آتش سوزی و انفجار شود.
اگر غلظت این ترکیب در هوا آنقدر زیاد باشد که قابلیت اشتعال داشته باشد برای انسان ها غیر قابل تحمل است زیرا بخارات آن باعث تحریک چشم ها و سیستم تنفسی خواهد شد.

MEK در دود سیگار نیز وجود دارد و باعث تحریک چشم ها و بینی می شود و فقط در مقادیر بالا می تواند به طور جدی سلامت افراد را به خطر بیاندازد. تماس طولانی مدت با این ماده می تواند باعث خشکی چشم، درماتیت، سردرد و مشکلات عصبی شود.

حلال متیل اتیل کتون به طور طبیعی در آب های آشامیدنی و آب های سطحی در مکان های مختلف یافت می شود. شما می توانید با مصرف محصولات خانگی حاوی مواد شیمیایی نیز در معرض این ماده قرار بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>