اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتیل استات یکی از ساده ترین استرهای کربوکسیلات است. اتیل استات مایعی بی رنگ با بوی شیرین و میوه ای است که بیشتر افراد آن را خوشایند می دانند.

اتیل_استات

بوی جذاب و طعم میوه ای این ماده در محلولهای رقیق باعث شده که کاربرد اصلی آن در صنایع غذایی و دارویی جهت بهبود طعم و رایحه محصولات باشد.

اتیل استات به طور طبیعی در میوه ها وجود دارد و مسئول عطر و طعم دلپذیر آنهاست. این ماده در مخمرها و نیشکر نیز وجود دارد و در صنعت از واکنش اسید استیک با اتانول در حضور اسید سولفوریک به عنوان کاتالیزور تولید می شود.

این ماده یک حلال پرکاربرد خصوصا برای تولید رنگ ها، لاک ناخن، محلول های تمیز کننده و عطرهاست و در آزمایشگاه به عنوان حلال برای کروماتوگرافی ستونی و لایه نازک استفاده می شود.

اتیل استات چیست ؟
اتیل استات یک حلال مایع نسبتا قطبی، شفاف و بی رنگ است که اتیل اتانوآت نیز نامیده می شود و به طور گسترده در سنتز ترکیبات ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است.
اتیل استات در دمای اتاق نسبتاً فرار است و دمای جوش آن 77 درجه سانتیگراد (171 درجه فارنهایت) است.

با توجه به این خصوصیات می توان با گرم کردن ترکیبات در یک حمام آب گرم آن را از نمونه خارج کرد.این ماده به راحتی در معرض آب و هوا تجزیه می شود و برای محیط زیست ایمن و غیرسمی شناخته می شود.
بیشترین کاربرد اتیل استات به عنوان یک حلال است طوریکه حدود 65% کل کاربردهای صنعتی و تجاری این ماده به عنوان حلال در رنگ ها، لاک ناخن، جوهر، پوشش هواپیما و انواع دیگر روکش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اتیل استات در صنایع غذایی و آشامیدنی:
این ماده به طور گسترده ای به عنوان تقویت کننده طعم در تهیه اسانس های آناناس، موز، توت فرنگی و سایر طعم دهنده های میوه ای و همچنین خامه مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان تقویت کننده طعم در نوشیدنی ها کاربرد گسترده ای دارد.

این ماده به واسطه بوی شیرین برای ایجاد طعم میوه ای به آب نبات ها، محصولات پخته شده، آدامس و غیره اضافه می شود. این ماده همچنین برای استخراج تنباکو از سیگار، دکافئینه کردن برگ های چای و قهوه مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان طعم دهنده مصنوعی در بستنی ها و کیک ها کاربرد دارد.

کاربردهای آزمایشگاهی اتیل استات:
در آزمایشگاه، مخلوط های حاوی اتیل استات معمولاً در کروماتوگرافی ستونی و استخراج ها استفاده می شود ولی به ندرت به عنوان حلال واکنش انتخاب می شود زیرا مستعد هیدرولیز و ترانس استریک است.

این ماده یک ماده پرکاربرد در حشره شناسی برای جمع آوری و مطالعات است. این ماده در ظرفی که حشرات جمع آوری شده اند به سرعت بدون هیچ تأثیری بر بافت ها باعث مرگ حشرات می شود و برای تهیه کلکسیون حشرات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی:
نگرانی اصلی در مورد ایمنی اتیل استات قابل اشتعال بودن این ماده است زیرا مایع و بخارات آن در دمای بالای 200 درجه سانتیگراد مشتعل می شوند و قرار گرفتن در معرض بخارات آن می تواند چشم، بینی و سیستم تنفسی را تحریک کند. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی اینکه مقادیر طبیعی اتیل استات برای انسان سرطان زا یا سمی است، وجود ندارد.
با وجود استفاده گسترده از اتیل استات در محصولات خانگی در صورت عدم رعایت اقدامات ایمنی، این ماده می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. استنشاق یا بلع آن نیز می تواند آسیب جدی به ارگانهای داخلی بدن بزند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>