اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوتیل_استات

بوتیل استات چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بوتیل استات مایعی شفاف و به شدت اشتعال پذیر با بویی شبیه موز است. بوتیل استات انحلال پذیری کمی در آب دارد اما در انواع الکل، کتون، گلیکول و استر به راحتی حل می شود. این ماده که به نام بوتیل اتانوئات نیز شناخته می شود یک ترکیب آلی است که بیشتر به عنوان حلال در تولید لاک و تولید اسانس های میوه بکار می رود.

این ترکیب حلالی با دمای جوش بالا و قطبیت متوسط است که در دمای اتاق یعنی دمای 24 درجه سانتی گراد مشتعل می شود بنابراین باید در جای خنک و خشک و به دور از ترکیبات اکسید کننده، نور خورشید، حرارت و آتش نگهداری شود.

بوتیل استات یک استر بی رنگ و شفاف با فرمول مولکولی C6H12O2 است. بوتیل استات یک ترکیب آلی با کاربردهای گوناگون از جمله طعم دهنده غذا، حلال در فرآیند تولید لاک، جلا، جوهر، چسب و بعضاً به عنوان یک حلال با نقطه جوش بالا است.

استات بوتیل به سه شکل ایزومریک وجود دارد. ایزومرها دو یا چند شکل از یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی یکسان، اما فرمول های ساختاری متفاوت و خصوصیات شیمیایی و فیزیکی متفاوت هستند. این ماده به دلیل رطوبت گیری پایین، قدرت حلالیت بالا و مقاومت در برابر هیدرولیز به عنوان یک ماده استخراج کننده در صنایع دارویی و در صنایع شیمیایی به کار می برد. 

قیمت خرید و فروش بوتیل استات:
بوتیل استات ایزومرهای زیادی دارد که از واکنش اسید استیک با بوتیل الکل تولید می شوند و اکثرا به عنوان حلال در صنعت تولید پلاستیک، منسوجات و چرم و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. ان - بوتیل استات محبوب ترین ایزمر بوتیل استات است و هر ساله در ایالات متحده هر ساله حدود 100، 000 کیلوگرم از این ماده تولید می شود و 90% آن در صنایع مورد استفاده قرارمی گیرد. قیمت این ترکیب بسته به خلوص و شرکت تولید کننده متفاوت است. و بازار خرید و فروش گسترده ای دارد.

روش تولید بوتیل استات:
رایج ترین روش تولید استات بوتیل توسط استری شدن بوتانول و استیک اسید است که سپس توسط کاتالیزوری مانند اسید سولفوریک گرم می شود. در این واکنش اگر از ایزومر بوتانول استفاده شود، شما ایزومری از بوتیل استات خواهید داشت.

بوتیل استات یک استر است و استرها با اسیدها واکنش می دهند تا گرما را همراه با الکل ها و اسیدها آزاد کنند. اسیدهای اکسید کننده قوی ممکن است یک واکنش شدید ایجاد کنند که به اندازه کافی گرمازا باشد تا محصولات واکنش را مشتعل کند. گرما همچنین با اثر متقابل استرها با محلولهای سوزاننده ایجاد می شود. هیدروژن قابل اشتعال با اختلاط استرها با فلزات قلیایی و هیدریدها تولید می شود. این ماده به بسیاری از پلاستیک ها حمله می کند.

خواص فیزیکی و شیمیایی بوتیل استات:
بوتیل استات مایعی بی رنگ یا مایل به زرد است که به شدت بوی میوه ای می دهد. سوزش و سپس طعم شیرین آن یادآور طعم آناناس است. این ترکیب با عوامل اکسیدکننده قوی، اسیدهای قوی و بازهای قوی سازگار نیست.

این ترکیب با اتانول، اتیل اتر و کلروفرم قابل اختلاط است و بسیاری از پلاستیک ها و رزین ها را حل می کند. به طور تجربی تعیین و تشخیص غلظت آستانه بو به ترتیب 30 میکروگرم در متر مکعب (ppm 3/6) و 18 میکروگرم در متر مکعب است.

کاربردهای بوتیل استات در صنایع غذایی:
این ماده به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها یافت می شود و در تولید خوراکی هایی مانند پنیر، بستنی، شیرینی ها و کالاهای پخته شده مورد استفاده قرار می گیرد.از آنجاییکه این ماده دارای بوی میوه ای خاصی است می تواند به عنوان ادویه ترشی جات استفاده شود. علاوه بر این، می توان از آن به عنوان ماده خشک کننده سریع مواد حساس به نور نیز استفاده کرد.

این ماده در صنایع غذایی به عنوان یک ماده طعم دهنده و خصوصا برای ایجاد طعم سیب و موز در آب نبات ها و آب میوه ها استفاده می شود. جالب است بدانید که طعم دلپذیر سیب ها خصوصا سیب سرخ از این ماده نشأت می گیرد. بوتیل استات به دلیل حلالیت کم در آب برای تولید جوهرهایی که برای مارک کردن سبزیجات و میوه ها استفاده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب در صنایع رنگ / لاک، پوشش، مواد آرایشی، چرم، پاک کننده و صنایع دارویی کاربرد دارد. متداول ترین کاربرد صنعتی استات بوتیل در تولید لاک و رنگ (به دلیل فراریت کم) و به عنوان حلال است. علاوه بر این، این محصول در تولید چرم مصنوعی، چسب، پلاستیک و پوشش های سخت و روکش های سطحی استفاده می شود.

کاربردهای بوتیل استات در صنایع:
متداول ترین کاربرد بوتیل استات به عنوان حلال در تولید لاک و رنگ است. از کاربردهای دیگر این ماده می توان به تولید چسب ها و روکش های سخت اشاره کرد. این ماده در صنعت داروسازی به عنوان حلال یا ماده استخراج کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، به عنوان حلال در عطرها و به عنوان ماده ضد خوردگی در محصولات پاک کننده کننده و مراقبت از خودرو نیز بکار می رود.

این ماده در تولید فیلم عکاسی، رزین، روکش مبلمان و وسایل خانه و ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. از دهه 1990، این ترکیب جایگزین حلال های دیگری شده است که جزء آلاینده های زیست محیطی خطرناک محسوب می شوند.این ماده همچنین همراه با بوتانول برای افزایش مقاومت رنگ و حلالیت بهتر آنها در صنایع رنگسازی نیز کاربرد گسترده ای دارد.

حلالیت بالا و مقاومت در برابر هیدرولیز شدن از ویژگیهای اساسی بوتیل استات برای استفاده در صنایع شیمیایی و دارویی است. این ماده در ترکیب با بنزن برای جلوگیری از کوبش موتور استفاده قرار می گیرد و به راحتی نیتروسلولز را حل می کند و به عنوان حلال در تولید لاک های نیتروسلولزی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است بدانید:
این ماده به طور گسترده ای در رنگ نیترو، رنگ اکریلیک، رنگ پلی اورتان، رنگ پلی استر، رنگ آمینه، رنگ اپوکسی و سایر حلال ها استفاده می شود. به عنوان یک حلال برای فرآیند تولید رزین مصنوعی و رقیق کننده استفاده می شود.

در صنعت داروسازی استات بوتیل را می توان به عنوان آنتی بیوتیک، هورمون، ویتامین و در فرآیند تولید عصاره استفاده کرد فراریت این ترکیب متوسط است و با نفوذ پذیری خوب در پوست می تواند به عنوان جاذب دارو به عنوان ترکیب تقویتی استفاده شود.

استات بوتیل می تواند به عنوان یک محیط واکنش برای سنتز تری آلکیل آمین اکساید، اتیلن دی آمین N-di-اتیل و غیره استفاده شود. همچنین می تواند برای فرآیند بازیابی اسید استیک برای آزوتروپ مورد استفاده قرار گیرد.

بوتیل استات یک حلال مفید در آزمایشگاه شیمی است و در تولید پنی سیلین-G که ماده اصلی بسیاری از آنتی بیوتیک های تجاری است، استفاده می شود. جالب است بدانید که بوتیل استات توسط حشرات در قالب فرمون زنگ دار در مواقعی که در معرض خطر دشمن قرار می گیرند، ترشح می شود تا سایر حشرات را از خطر آگاه کنند.

ایمنی و خطرات بوتیل استات برای سلامتی انسان:
اطلاعات نسبتا کمی در مورد تأثیر بوتیل استات بر سلامت انسان ها در دسترس است. این ماده شیمیایی در تماس با پوست باعث ایجاد بثورات جلدی شده و مشکلات تنفسی و سوزش چشم ها نیز از عوارض قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی است.

در مقایسه با دیگر ترکیبات آلی مشابه، فرض بر این است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت های بالا بوتیل استات باعث آسیب به سیستم عصبی می شود. از آنجا که بیشتر افراد با بوتیل استات خالص روبرو نمی شوند ریسک بسیار کمی برای این عوارض وجود دارد مگر کارگرانی که در صنایع مختلف هر روز با این ماده شیمیایی در تماس هستند.

بوتیل استات در صورت بلع سمیت کمی دارد و مقدار کم آن نمی تواند مشکلی ایجاد کند. در هر صورت آسپیراسیون این ماده به ریه ها در حین بلع یا استفراغ می تواند باعث آسیب ریوی و مرگ شود. بنابراین در صورت بلعیده شدن نباید فرد را وادار به استفراغ کنید.

برای جلوگیری از تماس با پوست و چشم باید از تجهیزات محافظت شخصی از جمله عینک و دستکش لاستیکی یا پی وی سی استفاده شود. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بخارات، باید کنترل های مناسب شامل تهویه طبیعی یا کافی انجام شود. برای اطلاعات بیشتر به SDS محصول مراجعه کنید.

استات بوتیل هم با آتش و هم در واکنش با هوا و آب جزء مواد به شدت قابل اشتعال طبقه بندی می شود. این ماده تحت دمای بالا و شعله های آتش به راحتی قابل اشتعال است. بخارات آن نیز سنگین بوده و می تواند به یک منبع احتراق منتقل شده و با هوا مخلوط های انفجاری تشکیل می دهند بنابراین باید در مراحل کار و توزیع این ماده احتیاط های لازم انجام شود.

روش ذخیره سازی بوتیل استات:
ذخیره سازی باید در یک مکان خنک، خشک و دارای تهویه مناسب و به دور از سایر عوامل اکسید کننده و اسیدهای قوی صورت بگیرد. استات بوتیل باید در معرض تابش مستقیم آفتاب، گرما و شعله های آزاد قرار نگیرد و در ظروف کاملا بسته مانند مخازن ساخته شده از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا فولاد کربنی نگهداری شود.

ظروفی که باز می شوند باید با درب بسته و در سطح زمین نگه داشته شوند تا از ریختن و نشت آنها جلوگیری شود. اطمینان از جلوگیری از ورود استات بوتیل به فاضلاب ها، زیرزمین ها یا آبراهه ها و سرکوب بخارات آن در صورت لزوم برای کاهش گسترش خطر، مهم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>