اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی آلومینیوم کلراید (Poly Aluminium Chloride) که به اختصار PAC ( پک) نامیده می شود ترکیبی با فرمول شیمیایی AL2 (OH)n CI6است که کاربردهای زیادی در صنایع دارد.

پلی_آلومینیوم

پلی آلومینیوم کلراید گروهی از نمک های خاص آلومینیوم با فرمول کلی AlnCl (3n-m) (OH) m است که از آن در مواد آرایشی به عنوان ضد تعریق و در تصفیه آب به عنوان منعقد کننده استفاده می شود.پک به شکل پک فاضلابی و پک آشامیدنی در تصفیه آب و پساب بکارمیرود.پک به صورت محلول یا پودر جامد سفید، زرد کمرنگ یا زرد لیپیدی وجود دارد. پودر آن در صورت قرار گرفتن در معرض هوا رطوبت جذب می کند.

پلی آلومینیوم کلراید محلول خاصیت اسیدی دارد و در غلظت های بالاتر به عنوان خورنده طبقه بندی می شود. این ترکیب به طور معمول زرد رنگ است و در تمام غلظت ها با آب ترکیب می شود اگرچه محلول های رقیق برای رسوب دادن هیدروکسید آلومینیوم (Al (OH) 3) هیدرولیز می شوند.

نامهای دیگر PAC شامل کلرید آلومینیوم بازی، کلرید آلومینیوم پلی بازی، هیدروکسید آلومینیوم و اکسی کلرید آلومینیوم و کلروهیدرات آلومینیوم است.

پلی آلومینیوم کلراید به صورت تجاری از واکنش آلومینیوم با اسید هیدروکلریک تولید شود. برای این واکنش برخی مواد خام حاوی آلومینیوم از جمله فلز آلومینیوم، آلومینا تری هیدرات، کلرید آلومینیوم، سولفات آلومینیوم و ترکیبی از آنها قابل استفاده است. ترکیبات حاصل می توانند حاوی محصولات جانبی مانند نمک های سدیم / کلسیم / کلسیم منیزیم یا سولفات باشند.

به دلیل خطر انفجار مربوط به تولید هیدروژن ناشی از واکنش فلز آلومینیوم با اسید هیدروکلریک، متداول ترین روش صنعتی تولیدPAC تهیه محلول کلروهیدرات آلومینیوم (ACH) از طریق واکنش هیدروکسید آلومینیوم با اسید هیدروکلریک است.

کاربردهای پلی آلومینیوم کلراید یا پک چیست ؟
کلروهیدرات آلومینیوم به عنوان منعقد کننده در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود تا مواد آلی محلول و ذرات کلوئیدی موجود در سوسپانسیون را از بین ببرد.

محصولات PAC در تصفیه آب برای از بین بردن مواد جامد معلق (کدورت) و سایر آلاینده ها از جمله مواد آلی طبیعی از آب های سطحی، میکروارگانیسم ها و ذرات کلوئیدی، سیلت و خاک رس استفاده می شوند. این ترکیب برای تصفیه آب های با کدورت کم تا متوسط بسیار موثر است زیرا ظرفیت بیشتری برای خنثی سازی بار ذرات محلول در آب نسبت به آلوم دارد.

PAC یک تصفیه کننده آب بسیار موثر است و به طور گسترده برای تصفیه آب های زیرزمینی، آب صنعتی، فاضلاب و آب آلوده شده با صنعت داروسازی، صنایع تولید کاغذ و چاپ و صنایع رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی آلومینیوم کلراید در صنایع غذایی برای جلوگیری از تشکیل میسل با حفظ آب در مواد غذایی کاربرد دارد و همچنین یک ماده فوق العاده موثر در تولید نشاسته است.

PAC در تصفیه فاضلاب و پساب کارخانه های شیمیایی و صنایع نفت و پتروشیمی، تصفیه فاضلاب های شهری، تصفیه فاضلاب و پساب کشاورزی بسیار موثر است و همچنین در صنایع نساجی، چرم و پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی و خطرات پلی آلومینیوم کلراید:
در صورت تماس محلول پلی آلومینیوم کلراید با پوست فورا لباس های آلوده را تعویض کرده و محل را با آب فراوان به مدت 15 تا 20 دقیقه بشویید.

در صورت تماس این ماده با چشم حداقل به مدت 15 دقیقه چشم ها را با آب شسته و به مراکز درمانی مراجعه کنید.

در صورت بلع تصادفی این محلول شیمیایی اگر بیمار هوشیار بود دهان را با آب شسته و او را وادار به استفراغ نکنید. در صورت در دسترس بودن به وی محلول بی کربنات 5% و پس از آن مواد تسکین دهنده ای مانند شیر داده و به مراکز درمانی مراجعه کنید.

سازمان غذا و دارو استفاده از پلی آلومینیوم کلراید در ضد تعریق ها را بی خطر می داند و استفاده از آن را در غلظت های حداکثر تا 25٪ مجاز اعلام کرده است.

برخی از مطالعات ارتباط قابل چشم پوشی بین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد ضد تعریق حاوی PAC و بیماری آلزایمر نشان داده اند ولی در حال حاضر هیچ مدرک مستندی در رابطه با اینکه ضد تعریق ها منجر به زوال عقل پیشرونده و بیماری آلزایمر شود، وجود ندارد.

با این وجود نگرانی های زیادی در مورد استفاده از کلروهیدرات آلومینیوم در مواد آرایشی وجود دارد زیرا خطر ایجاد سمیت این ماده با گذشت زمان هنوز منتفی نشده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>