اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ریخته گری


مکانیزم سرمایش

مهم ترین وجه تمایز ریخته گری مداوم با روش های تک باری، سرمایش سریع و بدون واسطه شمش یا محصول است.مهم ترین وجه تمایز روش های مداوم ریزی با روش های تکبار، سرمایش سریع و گاه بدون واسطه شمش یا محصول است. عمده مختصات متالوژیکی قطعه نهایی از این مکانیزم ناشی می شود.

همین مکانیزم سرمایش منحصر به فرد، سبب تولید قطعات ریز دانه تر و همگن تر می شود.استفاده مستقیم از آب جاری، آبفشان آب اتمیزه (پودر شده)، مخلوط آب و روغن بهترین روش های سرمایش را در ریخته گری پیوسته هستند.برای خنک کردن شمش، معمولا 5 تا 20 متر مکعب آب، با فشار 0.6 مگاپاسکال، به ازای هر تن فولاد لازم است تا انجماد با شرایط مناسب درون قالب انجام پذیرد.

مکانیزم حرکت

بیرون کشی مداوم مقاطع تولیدی از قالب، طرح ها و روش های گوناگونی را پدید می آورد. در انواع طرح های موجود و ماشین های مورد استفاده می توان به دو روش اساسی اشاره کرد که بر مبنای قالب ثابت و قالب متحرک طراحی شده اند.

در قالب ثابت خارج کردن شمشال یا تختال، با استفاده از سیستم های هیدرولیکی، غلتکی و چرخ دنده انجام می گیرد.در قالب متحرک قالب و شمش حرکت نسبی دارند. این حرکت سبب می شود که مقطع تولیدی در مراحل اولیه همراه با قالب و پس از زمان معین که به چرخه (سیکل) مربوط است، به وسیله مکانیزم های دیگری بیرون کشیده شود.

مکانیزم جدا کردن و انتقال

در ریخته گری پیوسته با توجه به ابعاد قطعه و یا زمان انجماد کامل آن، به یک فضای اضافی برای حرکت محصول نیاز است. اگر حرکت مستقیم عمودی یا افقی باعث گسترش فضای طولی یا عمقی شود، ممکن است تغییراتی نیز در جهت حرکت ایجاد شود.

بعد از آن که طول شمش تعیین شد، برش و جدا کردن شمش با ابزار مختلف برشی انجام گرفته و محصول به قسمت های دیگر انتقال می یابد. در تسمه ریزی و ورق ریزی، برش قطعه با طولی معین لزومی ندارد. معمولا صفحات را «قرقره» می کنند و برش و تعیین اندازه های مناسب در فرایند نورد انجام می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>