اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریخته گری

قالب در ماشین ریخته گری پیوسته برای شکل دهی به مذاب فلز استفاده می شود. مواد مذاب بعد از عبور از درون قالب، با شکل های مختلف از آن خارج می شوند. امروزه معمولاً برای همگن شدن مواد درون قالب و همچنین خروج بهتر قطعات، از دستگاه لرزاننده (Oscillator) استفاده می شود.قالب ریخته گری مداوم باید به اندازه کافی در برابر سایش مقاوم باشد. همچنین باید خاصیت انتقال حرارت مطلوبی نیز داشته باشد. با توجه به این دو ویژگی، جنس قالب ریخته گری مداوم را از مس یا گرافیت انتخاب می کنند.

قالب های مسی

سطح مس مورد استفاده در قالب ریخته گری پیوسته را با استفاده از کروم آبکاری و سخت می کنند. ضخامت تقریبی این پوشش 0٫15 میلی متر است. این قالب ها متشکل از صفحات مسی و بدنه فلزی (نگه دارنده صفحات) هستند که در بین این صفحات مسی و بدنه فلزی، آب جریان دارد.

قالب های گرافیتی

گرافیت به علت خواص منحصر به فرد خود مانند عدم چسبندگی به فلز مذاب، دمای ذوب بالا و عدم اختلاط شیمیایی با ترکیبات مذاب به گزینه مناسبی برای ساخت قالب های ریخته گری مداوم تبدیل شده است. امروزه فلزاتی مانند چدن خاکستری، چدن سفید، آلیاژ های آلومینیم و آلیاژ های طلا و نقره، اغلب در قالب های گرافیتی تولید می شوند.

کنترل فرایند ریخته گری مداوم به چه صورتی انجام می شود؟

در بسیاری از مراکز تولیدی، عملیات ریخته گری پیوسته به صورت کامپیوتری کنترل می شود. برای این منظور، چندین سنسور الکترومغناطیسی، حرارتی یا تشعشعاتی در دهانه لوله، تاندیش و قالب تعبیه می شوند تا میزان فلز، دمای مذاب یا میزان سیالیت آن را اندازه گیری و گزارش کنند.

کنترل انتقال فلز به قالب

حرکت فلز به درون قالب می تواند از سه روش زیر کنترل شود:

  • با استفاده از میله های نگه دارنده که به داخل تاندیش می روند.
  • توسط دیواره های کناری در ابتدای لولهٔ منتهی به قالب
  • اگر فلز به صورت باز ریخته شود، میزان آن به وسیله نازل های قابل سنجش تنظیم می شود.

کاربردهای سیستم PLC

سیستم PLC یا کنترل قابل برنامه نویسی، قابلیت تنظیم نوسان قالب، مقدار پودر وارده شده به قالب و همچنین میزان آب اسپری های خنک کننده را دارد. در انتهای فرایند نیز این سیستم با تغییر دلخواه سرعت ریل های بارگیری، میزان استاندارد بارگیری را تنظیم می کند.

محاسبات دینامیک سیالات

امروزه محاسبات تکنیکی دینامیک سیالات به طور گسترده ای در طراحی عملیات ریخته گری پیوسته کاربرد دارند. این محاسبات به خصوص در تاندیش برای حصول اطمینان از عدم رخ دادن تلاطم در فلز مذاب به کار می روند. همچنین برای اطمینان از این که تمام فلز قبل از خنک شدن بیش از حد وارد قالب شوند، از محاسبات طراحی دینامیک سیالات می توان استفاده کرد. مشخص است که تغییراتی هر چند اندک در حالات حرکت فلز مذاب به داخل تاندیش و قالب می تواند باعث ایجاد تفاوت در تلرانس محصولات تولیدی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
هادی کاظمی:
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار،میخواستم بدونم شما میتوانید قالب فولادی برام درست کنید که وقتی برنج و آب میکنم بریزم داخل قالب طرح اون قالب در بیاد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

احمد توکلی:
باسلام ووقت بخیر.ماریخته گری مقاطع برنجی(سوراخ دار وبدون سوراخ) به روش مداوم داریم.در زمینه خرید قالب گرافیتی بنده رو راهنمایی بفرمایید.باتشکر...
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>