اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آب_مقطر

موارد کاربرد آب مقطر:
آب مقطر برای مواردی که خالص بودن آب شرط اصلی باشد، ایده آل است. موارد استفاده معمول شامل:

ابزار و روشهای پزشکی:
بیمارستان ها برای جلوگیری از آلودگی و عفونت، باید تجهیزات را همواره تمیز و استرلیزه نگه دارند. دستگاه های دیالیز کلیه از آب فوق العاده خالص برای تصفیه مواد زائد خون استفاده می کنند.

تست های آزمایشگاهی:
هیچ چیزی در آزمایشگاه ها با آب مقطر واکنش نشان نمی دهد یا بر آن تأثیر نمی گذارد.

آرایشی و بهداشتی:
آب مقطر به دلیل خالص بودن همیشه یکی از مواد اولیه تولیدکنندکان مرطوب کننده، دئودورانت یا شامپو است.

دستگاه های مختلف:
از آنجا که آب مقطر فاقد هرگونه مواد معدنی است باعث خوردگی قطعات موتور فلزی و تداخل باتری نمی شود.

آیا آب مقطر برای نوشیدن بی خطر است؟
استفاده از آب مقطر به عنوان بخش کوچکی از یک رژیم غذایی متعادل، مطلوب است. انواع نوشیدنی ها معمولا حاوی مقداری آب مقطر هستند.

با این حال، هنگامی که آب مقطر تنها نوع آبی است که فرد می نوشد، ممکن است عواقب بالقوه سلامتی برای آن فرد به وجود آید. این مشکلات به دلیل کمبود مواد معدنی و تغییرات بالقوه در تعادل الکترولیت ها، مایعات، مواد معدنی و pH بدن رخ می دهد.

علاوه بر این، افراد روزه دار، مبتلا به سرطان، نوزادان، کودکان خردسال و ورزشکاران برای جلوگیری از عدم تعادل الکترولیت ها، باید از نوشیدن آب مقطر خودداری کنند، به خصوص اگر این مواد به اندازه کافی با مواد غذایی یا سایر منابع نوشیدنی جایگزین نشوند.

به طور کلی، نوشیدن آب مقطر در صورت ترکیب با سایر منابع آب مشکلی ایجاد نمی کند. بیشتر افراد در کشورهای پیشرفته از رژیم غذایی متنوعی استفاده می کنند و آبرسانی و تغذیه خود را از منابع مختلف تامین می کنند. خطرات اصلی نوشیدن فقط آب مقطر با کمبود مواد معدنی محلول مانند منیزیم و کلسیم مرتبط است.

عوارض جانبی نوشیدن آب مقطر:

  • طعمی یکنواخت دارد که برای بسیاری از افراد خوشایند نیست و منجر به کاهش مصرف آب می شود.
  • باعث کاهش عملکرد متابولیکی بدن می شود.
  • باعث افزایش حجم ادرار شده و می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت در بدن شود.
  • عدم جایگزین کردن مواد معدنی از دست رفته در اثر عرق کردن.
  • تغییر pH، الکترولیت و مواد معدنی موجود در خون و بافت ها.

وقتی بدن در اثر تعریق و ادرار آب خود را از دست می دهد، علاوه بر آب، سدیم و سایر مواد معدنی را نیز از دست می روند. برای اینکه بدن به درستی کار کند، این مواد معدنی باید جایگزین شوند.

با نوشیدن آب مقطر مواد معدنی از دست رفته جایگزین نخواهد شد، زیرا تمام مواد افزودنی و مواد معدنی در طی فرآیند تقطیر حذف شده اند. با این حال، از آنجا که بیشتر مردم در طول روز انواع غذا و نوشیدنی ها را می خورند و می نوشند، بیشتر افراد نمک ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از این منابع دیگر دریافت می کنند.

بهتر است بدانید:
در موارد شدید هنگامی که فرد فقط آب مقطر می نوشد و تغذیه مناسبی ندارد، ممکن است به دلیل اسیدی بودن PH آب، بیماری به نام "اسیدوز" ایجاد شود. این وضعیت در نتیجه تغییر تعادل pH خون رخ می دهد. اگرچه این وضعیت بسیار نادر است اما ممکن است اتفاق بیفتد.

تعادل pH آب مقطر 7.0 است و تعادل pH خون باید بین 35/7 تا 45/7 باقی بماند. اسیدوز وقتی اتفاق می افتد که pH خون به زیر 35/7 برسد. اسیدوز و تغییرات قابل توجه در الکترولیت و تعادل مواد معدنی در بدن می تواند منجر به احتباس مایعات، کمبود مواد مغذی، خستگی، گرفتگی عضلات، سردرد، ضربان قلب و حتی عواقب وخیم تر سلامتی، از جمله نارسایی عضو شود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اسیدوز و سایر مشکلات بهداشتی مرتبط تا حدی به دلیل کمبود مواد معدنی و الکترولیت در آب مقطر است که باعث تغییرات ناسالم در تعادل ظریف سدیم، پتاسیم، مایعات، کلسیم، منیزیم، روی، فسفر و سایر مواد مغذی در بدن می شود.

مصرف آب مقطر در چه شرایطی توصیه می شود؟
آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) مقرراتی را برای حداکثر میزان آلاینده های موجود در آب آشامیدنی تنظیم کرده تا ایمن شناخته شود. آبی که حاوی آلاینده های بالاتر از حد توصیه شده باشد، نیاز به تصفیه مجدد دارد، در غیر این صورت می تواند شما را بیمار کند.

دستگاه تقطیر آب، بدون تغییر ترکیب شیمیایی آب، آب آشامیدنی تمیز را تأمین می کند. آب بدون مواد معدنی ممکن است محلول تر باشد و بتواند فلزات و سایر مواد را از لوله های قدیمی جذب کند، این یکی از دلایل عدم استفاده از تقطیر برای تصفیه آب شهری می باشد.

سطح محتوای مواد معدنی در آب بسته به منطقه سکونت متفاوت است. مواد معدنی بی خطر هستند، اما گاهی اوقات حتی مواد مفید نیز به فیلتر نیاز دارند. کلسیم زیاد باعث ایجاد آب سخت می شود که برای لوازم خانگی شما هزینه زیادی دارد.

سدیم یا کلرید زیاد به آب طعم بد می دهد، به گیاهان آسیب می رساند و باعث خوردگی لوله ها می شود. اگر علاوه بر آلاینده ها، مقدار مواد معدنی موجود در محل زندگی شما بالاست استفاده از آب مقطر یکی از بهترین گزینه های درمانی است.

مزایای استفاده از آب مقطر:

  • 99.99٪ از مواد جامد محلول و باکتری های مضر موجود در آب حذف شده اند.
  • هیچ ماده شیمیایی در این آب وجود ندارد.
  • فاقد سدیم اضافی است.
  • از ایجاد رسوب در وسایل جلوگیری می کند.

آب مقطر دارای مزایای بالقوه ای است که شامل موارد زیر است:
پاکسازی بدن با آب خالص: هنگام نوشیدن آب مقطر، فرد در حال مصرف آب خالص فاقد مواد افزودنی دیگر است. از آنجا که آب مقطر خالص است، برخی از مردم معتقدند که می تواند برای بدن پاک کننده باشد، هرچند اطلاعات در این مورد محدود است.

کاهش خطر ابتلا به بیماری:
تقطیر عوامل بیماری زای منتقله از طریق آب را از بین می برد. بیشتر باکتری های ایجاد کننده بیماری های آب از طریق تقطیر زنده نمی مانند.

کاهش خطر مصرف مواد شیمیایی مضر: آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) اجازه می دهد برخی از مواد شیمیایی مضر در آب آشامیدنی شما به مقدار کم وجود داشته باشد. در آب مقطر، هیچ یک از این مواد شیمیایی وجود ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>