اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ریخته گری


ریخته گری پوسته ای چیست؟

قالب گیری پوسته ای که اغلب با نام ریخته گری پوسته ای شناخته می شود یک فرآیند ریخته گری با قالب مصرفی است که برای ایجاد حفره قالب از یک ماسه پوشش داده شده با رزین استفاده می گردد.در مقایسه با ریخته گری ماسه ای، این فرآیند دقت ابعادی، سرعت تولید بالاتر داشته و کمتر نیاز به کار یدی دارد. راین روش برای قطعات کوچک تا متوسط که نیاز به دقت ابعادی بالا دارند استفاده می شود.

چه تفاوتی با روش ریخته گری ماسه ای دارد؟

این فرآیند مشابه ریخته گری با قالب ماسه ای است با این تفاوت که در آن مذاب فلز درون یک قالب مصرفی ریخته می شود. با این حال در قالب گیری با قالب پوسته ای، قالب یک پوسته نازک دیواره ساخته شده از مخلوط ماسه و رزین اطراف یک مدل است

" مدل " در ریخته گری پوسته ای

مدل یک نمونه فلزی در شکل موردنظر بوده که برای تشکیل قالب های پوسته ای، مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد. ریخته گری با قالب پوسته ای نیازمند استفاده از مدل فلزی، اوون، مخلوط رزین و ماسه، جعبه دامپ و فلز مذاب است.

کاربرد قالب گیری پوسته ای

این روش را می توان هم برای آلیاژهای آهنی و هم غیرآهنی به کار برد البته معمول ترین کاربردهای آن برای آلیاژهای چدن خاکستری، فولاد ساده کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد زنگ نزن، آلیاژهای آلومینیوم و آلیاژهای مس است. قطعات معمول در این روش، نیز قطعات سایز کوچک تا متوسط نیازمند به دقت ابعادی بالا هستند مانند جعبه دنده، سر سیلندرها، میله های متصل کننده و بازوهای اهرمی.

مراحل ساخت

ریخته گری پوسته ای شامل این مراحل می شود:

  • ساخت مدل: یک مدل فلزی دو تکه در شکل قطعه موردنظر ساخته می شود. در اکثر موارد جنس این مدل ها چدن یا فولاد هستند، اما سایر مواد نیز برای ساخت این مدل ها بکار می روند به عنوان مثال آلومینیوم برای تولید با تناژ کم یا گرافیک برای ریخته گری مواد فعال.
  • ساخت قالب: ابتدا هر نیمه مدل تا دمای 177 تا 370 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود و سپس با هدف جداسازی آسان ا، توسط یک روان کننده پوشش داده می شود. سپس هرگونه ماهیچه ای که مورد نیاز باشد، داخل قالب قرار داده می شود. قالب پوسته ای سپس درون یک فلاسک که توسط ماده پشت بند پشتیبانی می شود قرار می گیرد.
  • بارریزی: قالب با دقت به هم جفت می شوند و مذاب توسط یک ملاقه به درون سیستم راهگاهی آن ریخته می شود تا حفره قالب را پر کند.
  • خنک شدن: بعد از اینکه قالب پر شد، به مذاب اجازه داده می شود تا خنک شده و به شکل مورد نظر در آید.
  • جدا سازی قطعه تولیدی: پس از اینکه مذاب سرد شد، قالب می تواند شکسته شده و قطعه مورد نظر خارج شود. فرایند های تمیزکاری نیز برای تکمیل کار و حذف هر گونه زائده انجام می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>