اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


لعاب سرامیک


لعاب چگونه تولید می شود؟

برای تولید لعاب های سرامیکی روش های زیادی وجود دارد. به طور کلی روش های تولید این پوشش ها بر اساس نوع کوره ذوب به دو گروه کلی تقسیم می شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

تولید لعاب با کوره های دوّار (Batch)

در این فرایند، برای ذوب و مخلوط کردن مواد اولیه از کوره های دوار استفاده می شود. بسته به نیاز و کاربرد، این کوره ها در حجم های متفاوتی موجود هستند. بدنه کوره های دوار را یک استوانه فلزی تشکیل می دهد که دو مخروط به صورت افقی در اطراف آن قرار می گیرند.

مشعل کوره در ابتدا سوخت را شعله ور کرده و به درون کوره هدایت می کند. عمدتا یک فن در کوره تعبیه می شود که هوا را برای اشتعال سوخت تأمین می کند. کوره در حین کار روی غلتک هایی حرکت دورانی دارد و یک موتور الکتریکی نیروی لازم برای چرخش کوره را تأمین می کند.

در این فرایند، مواد اولیه پس از کنترل فرمولاسیون و توزین فریت (Frit)، درون مخلوط کن دستگاه میکس می شوند و توسط باکت به کوره انتقال می یابند. (در ادامه با مفهوم فریت آشنا می شویم.) پس از شارژ کوره، بر اساس زمانبندی پخت، مواد اولیه درون کوره ذوب و مخلوط می شوند.

تولید لعاب با کوره های پیوسته (Continous)

در این فرایند برای ذوب مواد اولیه از کوره های ثابت بهره می جویند. در تولید لعاب با کوره های کانتینیوس، مواد اوّلیه باید ریزدانه (با قطر حداکثر 50-40 میکرون) باشند. این مواد بعد از فرمولاسیون و مخلوط سازی، با فشاری که به وسیله اسکرو اعمال می شود، به درون کوره انتقال می یابند.فضای کوره های پیوسته عمدتا به شکل مکعب مستطیل است. یک راهگاه سرامیکی درون این کوره ها تعبیه شده است که مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد.

موادی که درون این راهگاه شارژ می شوند، به وسیله چند مشعل که در اطراف محفظه هستند آرام آرام ذوب می شوند. سپس از سمت دیگر کوره که شیب ملایمی (در حدود 10 درصد) دارد تخلیه می شوند.سیکل پخت در این فرایند تقریبا 3 تا 4 ساعت طول می کشد. مذاب در هنگام خروج از کوره وارد آب سرد می شود و با یک نوار لرزان از حوضچه آب خارج می شود.

لعاب ها در قالب چه دسته هایی یافت می شوند؟

در کتاب ها و مقالات، لعاب ها به روش های مختلفی طبقه بندی شده اند. اگر سری به مراجع و سایت ها بزنید، گوناگونی آن ها آنقدر زیاد است که انگار هر کدام از منابع با معرفی نوع جدیدی از این پوشش ها، می خواهد از دیگری سبقت بگیرد!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>