اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوته گرافیتی

در کوره های بوته ای (Crucible Furnace)، سوخت یا شعله به طور مستقیم با مذاب تماس ندارد. بلکه حرارت توسط هدایت از دیواره بوته به مذاب منتقل می شود. در این حالت، تماس مستقیمی بین شعله و مذاب وجود ندارد و بسیاری از فعل و انفعالات ناشی از چنین تماسی اتفاق نمی افتد. این ترفند باعث کاهش بخش زیادی از عیوب متالورژیکی قطعه می شود.

بوته ریخته گری به ظروف و یا مخازن نسوزی گفته می شود که از آن ها برای اعمال حرارت بالا به مواد و عموما برای ذوب فلزات مختلفی مانند آلومینیوم، مس، آهن، برنج و … استفاده می شود. شکل ظاهری این بوته ها استوانه ای، بشکه ای و یا مخروطی است. 

بوته گرافیتی چیست؟

به بوته های ذوب که بخش اعظم ساختار آن از جنس گرافیت باشید، بوته گرافیتی می گویند. این بوته ها به علت داشتن مقاومت حرارتی بسیار بالا، کاربردهای زیادی در ریخته گری فلزات دارند.طبق گزارشات، ساختار بوته های گرافیتی تا 3500 درجه سلسیوس تغییری نمی کند و تا این دما از استحکام بالایی برخوردار است. به حداقل رسیدن واکنش های ناخواسته در تماس میان ذوب و بوته، یکی از بهترین خواصی است که بوته های گرافیتی را زبانزد عرصه ذوب و ریخته گری کرده است.

مراحل ساخت بوته های گرافیتی

فرایند صنعتی تولید بوته گرافیتی بسیار ساده است. در ابتدا گرافیت را با نهایت خلوص قابل دست­یابی همراه با کک سوزنی، قیر و مواد چسبی مخلوط می کنند. سپس مخلوط حاصل را با فشار زیاد پرس کرده و آن را در مدت زمان طولانی در محیط بسته ای دور از هوا می پزند.

عملیات پخت معمولا در دمای 1600 درجه سلسیوس انجام می گیرد. حرارت بالا باعث ایجاد تف جوشی (زینتر) شده و ساختار بوته شکل می گیرد. در نهایت، قطعه حاصل باید به آرامی در کوره سرد شود تا خواص مورد نظر به دست آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>