اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سیلیسیم


سیلیس ته نشین شده

سیلیس ته نشین شده از واکنش سیلیکات سدیم با اسید سولفوریک یا اسید کلریدریک در شرایط مشخصی تولید می شود. مهم ترین خواص این نوع سیلیس، درخشندگی بسیار بالا و تخلخل کم است.بنابراین به عنوان پر کننده ریز دانه و ضد لغزش در لاستیک خودرو و کفپوش PVC، پلی الفین، فیلم LDPE، جداسازهای ریز منفذی باتری های سربی، پخش کننده، حمل کننده و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

سیلیس کلوئیدی

سوسپانسیونی از سیلیس ریز دانه در محیط آبی است. سیلیس کلوئیدی برای کاهش اصطکاک در صنایع کاغذ و چوب، جوش دهنده نسوزهای فیبری، کاتالیزور و پیش ماده شیمیایی کاربرد دارد.

سیلیس متالورژی

این نوع سیلیس که به جرم سیلیسی معروف است، از واکنش کوارتز و کک در کوره قوس الکتریکی در دمای 2000 درجه سلسیوس تولید می شود. جرم سیلیسی متالورژی، حدود 99 تا 98 درصد سیلیسیم دارد.از این نوع سیلیس در صنایع ذوب آلیاژهای آلومینیم، فولاد، سوپرآلیاژها، سیلیکون و مواد شیمیایی به صورت گسترده استفاده می شود. انواع دیگر از سیلیس و ترکیبات آن مانند سیلیس پخته، خرد سیلیکون، نیترات سیلیسیوم و… در بازار وجود دارند که هر یک، کاربرد های مخصوص خود را در متالورژی دارند.

کوارتز بلوری (Crystal Quartz)

نوع شفاف و خوش نمای سیلیسیم دی اکسید است کمه برای تولید عدسی و لنز، جواهرسازی و از خاصیت پیزوالکتریک آن در الکترونیک استفاده می شود. کوارتز بلوری با دو ساختار کریستالی آلفا (رومبوهدرال) و بتا (هگزاگونال) یافت می شود.

فلینت (Flint)

فلینت از بلورهای بسیار ریز کوارتز، آب، کربنات کلسیم و مواد آلی تشکیل شده است. فلینت به رنگ قهوه ای روشن، خاکستری یا سیاه است که در اثر گرمایش و اکسیداسیون مواد آلی آن، به رنگ سفید در می آید.این شکل از سیلیسیم دی اکسید آزاد، از حل شدن اسکلت سیلیسی جانوران اسفنجی در آب دریاها و سپس ته نشینی در بستر دریا به وجود می آید. صنایع سرامیک، چینی و تولید مواد آسیاب کننده از مهم ترین مواردی هستند که فلینت در آن ها کاربرد دارد.

استفاده از جرم سیلیسی در جداره کوره ها

آستر یا جداره کوره، بخش بسیار مهمی از کوره است. عملکرد و بازده کوره به طور مستقیم به عملکرد آستر آن مربوط است. جرم سیلیسی که به خوبی کوبیده و تثبیت شده باشد، سبب عملکرد روان کوره، خروجی بهینه و کنترل خوب واکنش های متالورژیکی در آن می شود.جرم سیلیسی را می توان تا دمای کاری 1600 درجه سلسیوس به کار برد. لازم به ذکر است که جرم سیلیسی از نظر مقاومت در برابر شوک حرارتی، کاملا نسبت به دیرگدازهای آلومینایی و منیزیایی برتری دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>