اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریخته گری

فرایند ریخته گری ژله ای یک روش جدید برای شکل ریزی سرامیک های متخلخل و متراکم و ساختار های فلزی از طریق پلیمریزاسیون است. در این روش همگنی مناسبی در بدنه خام تامین می شود و قطعات خارج شده از قالب دارای ابعاد دقیق و سطوح بسیار صاف می باشد. شکل های ساده پیچیده و مرکب مستقیما" توسط این روش ریخته گری می شوند وبه دلیل حصول استحکام کافی در این روش امکان ماشینکاری قطعات وجود دارد.

این روش شکل دهی دوغاب سرامیکی را از طریق پلیمریزاسیون مونومرها امکان پذیر می سازد. در این روش همگنی مناسبی در بدنه خام تامین می شود و قطعات خارج شده از قالب دارای ابعاد دقیق و سطوح بسیار صاف می باشد.این روش قابلیت استفاده از انواع قالب ها و ماشین کاری را دارا می باشد بنابراین برای تولید قطعات سرامیکی پیچیده به کار می رود.

تاریخچه

این روش برای اولین بار توسط omatete و jerry در سال 1991 در Oak Ridge National Laboratorty ORNL به جهان معرفی شد. ریخته گری ژله ای در اوایل فقط به صورت یک نظریه بود اما اخیرا به سمت صنعتی شدن رفته و تحت حمایت دولت ها قرار گرفته است.بعد از سه سال Omatete و Jannery و Albert این روش را روی انواع مواد مانند آلومینیوم,کوارتز,سیلیکون,زیرکونیا و…انجام دادند. در سال 1990 این روش یک تست صنعتی را پشت سر گذاشت وبه طرف بازار حرکت کرد.

اخیرا از این روش جهت نشر کامپوزیت ها هم استقاده شده است.در سال 2002 ایو و همکارانش کامپوزیت Al2O3-ZrO2 را به این روش نهیه نموده ونیز در سال 2003 نانو کامپوزیت و کامپوزیت های متخلخل Al2O3-SiCوSiC-Si3N4 به این روش تهیه شده اند.

فرایند ریخته گری ژله ای

فرایند ریخته گری ژله ای یک روش امیدبخش برای شکل ریزی سرامیک های متخلخل و متراکم و ساختار های فلزی است.شکل های ساده پیچیده و مرکب مستقیما" توسط این روش ریخته گری می شوند.به دلیل حصول استحکام کافی در این روش امکان ماشینکاری قطعات وجود دارد.

عوامل مهم فرایند ریخته گری ژله ای

  • بهینه سازی جریان دوغاب
  • انتخاب ماده قالب
  • طراحی قالب
  • شرایط خشک کردن.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>