اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

سرامیک و انواع صنایع مختلف، ضرورت ارائه محصولات جدید با کیفیت بالا و وظایف سنگینی که بر دوش آنها گذاشته است، موجب چالش بسیاری شده است. زیرا از یک سو باید در جستجوی موادی با ویژگی نو و بهتر بود و از طرف دیگر میبایست موادی را جستجو نمود که محصولاتی ارزانتر و مرغوبتر نسبت به مواد شناخته شده موجود تولید نمایند.

در حال حاضر صنعت با مواد بسیار متنوعی روبرو بوده و نیازمندیهای گوناگونی دارد، بنابراین رشد و توسعه تولید مواد نوین، تنها با صرف ابتکار و خلاقیت در شناخت دقیق خصوصیات و روشهای مختلف ساخت آنها امکان پذیر خواهد بود.

محصولات سرامیکی ای که از مواد اولیه با خلوص خیلی بالا با ترکیبات معدنی و یا سنتزی که پس از طراحی با خواص ویژه ساخته می شوند، به سرامیک های پیشرفته معروف هستند. انتخاب سرامیک مناسب به جهت قیمت بسیار بالا برای بسیاری از کاربردهای مهم با توجه به نوع تنش های وارده، نوع آجر، میزان خوردگی و ذخیره انرژی هدف اصلی این مطالعه است.

این است که این مواد در برابر شرایطی از مشخصه ویژه در سرامیک های پیشرفته قبیل حرارت و خوردگی در محدوده مواد داغ، مذاب و همچنین گازها با حفظ خواص فیزیکی، شیمیایی خود پایدار هستند. به مواد سرامیکی طبیعی یا سنتزی ای غیرفلزی که دارای مقاومت حرارتی، مکانیکی، شیمیایی و سایشی و … خوبی باشند، مواد پیشرفته گفته می شود.سرامیک های پیشرفته به گروه هایی به این شرح تقسیم بندی می شوند: الکتریکی، مغناطیسی، نوری، شیمیایی، حرارتی، مکانیکی، بیولوژیکی، هسته ای.

عناصری که به صورت ترکیب در ساختمان کانی ها یافت می شوند و دارای خاصیت سرامیک های پیشرفته ی هستند، (Br) بریلیوم، (Zr) زیرکونیوم، (Cr) کروم، (Ca) کلسیم، (Mg) منیزیم، (Si) سیلیسیم، (Al) عبارتند از: آلومینیوم (Th) و توریم (La) لانتانیوم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>