اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد نانو

مواد نانومغناطیس در مقیاس نانو خواص فیزیکی بسیار متنوع و جالبی از خود نشان می دهند. همچنین کاربردهای مختلفی که این نوع مواد در صنعت، پزشکی و غیره دارند، باعث شده که نانومواد مغناطیسی یکی از موضوعات جالب ومهم تحقیقاتی در فیزیک ماده ی چگال باشند.

فهم دقیق خواص پیچیده اما در عین حال جالب این دسته از مواد، برای مطالعه ی نقش آنها در زمینه های مختلف علوم و تکنولوژی، از قبیل اسپینترنیک، ذخیره سازی مغناطیسی و کاربردهای پزشکی بسیار ضروری است.

خواص مغناطیسی مواد در مقیاس نانو، تفاوت قابل ملاحظه ای با حالت حجمی(bulk) آنها دارد. این تفاوت ناشی از دو اثر، یعنی اثرات سطحی (surface effects) و اثرات اندازه (size effects) می باشد. با کاهش اندازه ی ذرات، تعداد اتمهای موجود در سطح افزایش پیدا می کند و باعث می شود که اثرات سطحی هر چه بیشتر مهم و تأثیرگذار شوند.مغناطیسی و کاربردهای پزشکی بسیار ضروری است.

خواص مغناطیسی مواد در مقیاس نانو، تفاوت قابل ملاحظه ای با حالت حجمی(bulk) آنها دارد. این تفاوت ناشی از دو اثر، یعنی اثرات سطحی (surface effects) و اثرات اندازه (size effects) می باشد. با کاهش اندازه ی ذرات، تعداد اتمهای موجود در سطح افزایش پیدا می کند و باعث می شود که اثرات سطحی هر چه بیشتر مهم و تأثیرگذار شوند.

امروزه نانومغناطیسها همچون سایر مغناطیسها گستره کاربرد وسیعی دارند. یکی از کاربردهای اصلی نانومغناطیسها، استفاده از آنها در محیطهای ذخیرهسازی اطلاعات (Recording media) است. صفحههای مغناطیسی ذخیره سازی اطلاعات، مثالی از این محیطها هستند. سطح این صفحهها از جنس ذره های مغناطیسی است. این ذرهها باید بسیار ریز و دارای دانه بندی یکنواخت باشند. با استفاده از نانوفناوری امکان ساخت این ذره ها فراهم شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>