اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

نانومواد پیزوالکتریک برای کاربردهای بیوپزشکی Piezoelectric Nanomaterials: مواد پیزوالکتریک می توانند با دریافت انرژی الکتریکی، پاسخ مکانیکی دهند، برای مثال مواد پیزوالکتریک در منابع تولید کننده امواج صوتی در ادوات تصویربرداری سونوگرافی. می توان با کمک نانومواد پیزوالکتریک، انرژی های نوسانی کوچک اتلافی تولیدشده در محیط از نویز ها، توان باد، حرکت آب یا موج آب، را جمع آوری کرد و از آنها به عنوان نیروی محرکه برای تجزیه مستقیم آب و تولید هیدروژن استفاده کرد.

در حال حاضر، محدودیت اصلی این مواد پیشرفته آن است که وارد کردن آنها در ادوات نانومقیاس بسیار دشوار است. دانشمندان این مواد که به صورت توده ای هستند را خرد کرده، تکه تکه و سپس آسیاب می کنند تا بتوان از آنها در نانوادوات استفاده کرد اما این کار بسیار کم دقت و به صورت سعی و خطایی است. برای حل این مشکل محققان PMN-PT را روی سیلیکون قرار دادند.

البته پیش از آن، روی سیلیکون یک لایه نازک تیتانات استرونتیوم قرار دادند، این لایه به صورت الگو عمل کرده و ساختار سیلیکون را کپی برداری می کند. سپس لایه روتنات استرونتیوم روی آن قرار داده می شود. در آخر نیز تک بلور پیزوالکتریک PMN-PT بروی آن قرار می گیرد. پژوهشگران مقدار پاسخ مواد پیزوالکتریک ساخته شده با این روش را مقادیر پیش بینی شده در تئوری مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که این ماده به خوبی نسخه توده ای خود عمل می کند. اثر پیزوالکتریک، در بلورهای معینی برای یک قرن است که شناخته شده است و نیروی محرکه ای برای ساعت های کوارتز و دیگر کاربردها می باشد. در حالی که این مواد در حالت توده ای شکننده هستند، در مقیاس نانو انعطاف پذیر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>